CMP yrityksille Sveitsissä
Ratkaisusi FADP yhteensopivuuteen
- Google Partner ja Google Certified CMP
- Täysi integrointi Google Consent Mode v2:n kanssa
- IAB TCF 2.2:n täydellinen tuki
- Yhteensopiva FADP Switzerlandin, GDPR:n, CCPA:n ja muiden kanssa
- A/B-testausominaisuus parantaa hyväksymisastetta
- Taattu turvallinen tallennus vain EU-palvelimilla
Mitä velvollisuuksia verkkosivujen ylläpitäjillä on Sveitsissä?
Sveitsissä toimivien verkkosivustojen ylläpitäjien, julkaisijoiden ja verkkokauppojen on varmistettava, että ne integroivat Googlen sertifioiman suostumuksen hallintaalustan (CMP), joka tukee IAB TCF ennen heinäkuun 2024 käyttöönoton määräaikaa, jotta ne voivat jatkaa personoitujen mainosten näyttämistä. Tämä vaatimus koskee kaikkia digitaalisia alustoja, mukaan lukien verkkosivustoja ja sovelluksia, jotka käyttävät Google AdSensea, Google Ad Manageria tai Google AdMobia kaupallistamiseen.
Heinäkuusta 2024 alkaen vain näiden ohjeiden mukaiset alustat voivat näyttää mainoksia. Alustat, jotka eivät käytä Googlen hyväksymää CMP:tä, eivät voi enää näyttää personoitua mainontaa.
Uudet Googlen vaatimukset sveitsiläisille yrityksille
Lataa ilmainen yhteenveto nyt!
Miten consentmanager voi parantaa vaatimustenmukaisuuttasi?
Googlen sertifioima consentmanager -alusta (CMP) tarjoaa joukon vaatimustenmukaisuustyökaluja, kuten evästeiden suostumusbannereita, mobiilisovellusten suostumusta, ilmiantajien ohjelmistoa ja paljon muuta. Sen päätehtävä on auttaa yrityksiä noudattamaan keskeisiä maailmanlaajuisia tietosuojamääräyksiä. Erityisesti consentmanager tekee tiivistä yhteistyötä Googlen kanssa täyttääkseen Consent Mode Version 2:n uusimmat vaatimukset ja varmistaakseen asiakkailleen luotettavan Consent Mode tuen , consentmanager on vahva asema EU:ssa ja se tukee kattavasti mainostajia ja julkaisijoita heidän mainoskampanjoidensa optimoinnissa.
Vaikutus verkkokauppoihin ja verkkosivustoihin
Googlen vaatimukset sveitsiläisille julkaisijoille, verkkosivustoille ja verkkokaupoille yhteensopivan CMP:n ja IAB TCF v2.2:n käyttöönotosta ovat sen EU:ssa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa käyttäjille aiempien velvoitteiden mukaisia. Tämä muutos kuvastaa Googlen tiukempaa noudattamista EU:n käyttäjien suostumuskäytännössä ja laajentumista Sveitsiin äskettäin käyttöönotetun Sveitsin nFADP ja Digital Markets Actin (DMA) seurauksena. Vaikka GDPR säätelee EU:n käyttäjien tietosuojasäännöksiä, tarkistettu liittovaltion tietosuojalaki (” nFADP ”) koskee Sveitsiä. Sveitsiläisille käyttäjille suunnattujen verkkosivustojen osalta näiden vaatimusten noudattaminen on välttämätöntä Googlen palveluiden optimaalisen käytön kannalta.
Sveitsin liittovaltion tietosuojalaki ( nFADP )
- Kaikkien Sveitsissä toimivien julkaisijoiden on myös varmistettava, että he noudattavat Sveitsin liittovaltion tietosuojalakia ( FADP ). consentmanager asiakkaana voit olla varma, että olet jo FADP yhteensopiva. Aktivoi FADP yhteensopivuus yhdellä napsautuksella kojelautassasi.
- Uusi liittovaltion tietosuojalaki ( nFADP ) tuli voimaan 1.9.2023 ja tuo seuraavat muutokset yrityksille:
- Tietojenkäsittelyn läpinäkyvyys lisääntyy
- Laajennetut oikeudet henkilötietoihinsa liittyen
- Tiukemmat suostumusvaatimukset
- nFADP korostaa tietosuojan merkitystä teknologian suunnittelun ja oletusarvoisen tietosuojan kautta vaatimalla yrityksiä integroimaan tietosuojan projekteihinsa ja koko toimintaprosesseihinsa alusta alkaen.
- FADP noudattaminen ei ole vain lakisääteinen vaatimus, vaan myös strateginen etu Sveitsissä toimiville yrityksille. Todistaminen Sveitsin FADP noudattamisesta voi lisätä kuluttajien luottamusta ja varmistaa sujuvamman vuorovaikutuksen kansainvälisten kumppaneiden kanssa, jotka asettavat tietosuojan etusijalle. Koska Sveitsin tietosuojalainsäädäntö kehittyy jatkuvasti, uuden FADP määräysten ymmärtäminen ja täytäntöönpano on ratkaisevan tärkeää yrityksille, jotka haluavat hallita tehokkaasti tietosuojan monimutkaisuutta Sveitsissä.
Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TDDDG ja ePrivacy
Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.
… ja paljon muuta.
Usein Kysytyt Kysymykset
Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?
Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.
Internetissä on erilaisia evästeitä, mukaan lukien välttämättömät evästeet, ensimmäisen osapuolen evästeet ja kolmannen osapuolen evästeet. Teknisesti välttämättömiä evästeitä tarvitaan verkkosivuston perustoimintaan ja ne mahdollistavat toiminnot, kuten sivulla navigoinnin ja pääsyn suojatuille alueille. Ensimmäisen osapuolen evästeet asettaa verkkosivusto itse, ja niitä käytetään parantamaan käyttökokemusta, tallentamaan käyttäjien mieltymyksiä ja tarjoamaan henkilökohtaista sisältöä. Kolmannen osapuolen evästeet puolestaan asettavat verkkosivustolle upotetut ulkoiset verkkotunnukset tai palvelut, usein mainonta-, seuranta- tai analytiikkatarkoituksiin. On tärkeää, että verkkosivustot tiedottavat käyttäjilleen tällaisten evästeiden, erityisesti kolmansien osapuolien, käytöstä ja hankkivat heidän suostumuksensa sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Consentmanagerin ilmainen evästeiden tarkistus etsii kaikki verkkosivustosi asettamat evästeet ja analysoi ne luokkien ja lähteiden mukaan. Tämä tarkoittaa: Saat sekä täydellisen yleiskatsauksen että voit hallita sitä, kuka asettaa mitkä evästeet verkkosivustollesi. Evästetarkistus suorittaa tämän tarkistuksen päivittäin ja varmistaa GDPR-yhteensopivuuden verkkosivustollasi aina. Tämä tekee siitä helpoimman ja parhaan tavan löytää ja optimoida kaikki evästeet. Vain näin voit tiedottaa vierailijoille kattavasti ja oikein.
GDPR ja jäsenmaiden lainsäädäntö edellyttävät, että sivuston ylläpitäjän on tiedotettava asiakkailleen kattavasti kerätyistä tiedoista ja niiden käytöstä. Käyttäjä valitsee aktiivisesti, mihin tietojen käsittelyyn hän suostuu. Tästä syystä lähes jokainen verkkosivusto tarvitsee vastaavan evästeilmoituksen. Vierailijan tulee hyväksyä vähintään tarvittavat evästeet, muuten sivu ei lataudu tai toimi kunnolla. Evästeiden tarkistuksella voit tarkistaa verkkosivustosi evästeet, jotta ne näyttävät aina GDPR-yhteensopivan evästebannerin. Voit käyttää valmiita kuvioita tai luoda yksilöllisen ja suunnitella/valita tekstit ja painikkeet itse.
Selaimen evästeet ovat ohjelmia, jotka tallentavat tietoja verkkosivuston vierailijoista. Yhtäältä tämä sisältää toiminnallisia tietoja, kuten selaimen, kielen ja laitteen (pöytäkone, tabletti tai mobiili). Ne varmistavat, että sivusto toimii sujuvasti ja on käyttökelpoinen. Esimerkiksi väliaikainen varastointi mahdollistaa ostoskorin hakemisen uudelleen verkkokaupassa tilauksen viimeistelyä varten. Toisaalta henkilötietoja voidaan kerätä myös esimerkiksi iästä, sukupuolesta jne. Näitä tietoja käytetään markkinointitarkoituksiin, jotta sivuston ylläpitäjä saa lisätietoa kohderyhmästään ja vierailijoistaan. Näin hän voi tarjota asiakkailleen kiinnostavampaa, osuvampaa ja parempaa sisältöä tai tuotteita. Tietoja on myös mahdollista luovuttaa kolmansille osapuolille.