TDDDG

TDDDG-yhteensopiva tietosuoja Consent Managerin kanssa

Yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) on ollut voimassa vuodesta 2018, ja se on asettanut erittäin tiukat rajat henkilötietojen käsittelylle. Liittovaltion hallitus on nyt hyväksynyt Telecommunications Digital Services Data Protection Act (TDDDG), alun perin Telecommunications Telemedia Data Protection Act (TTDSG) lain, joka on ollut voimassa joulukuusta 2021 lähtien. Tämä uusi tietosuojalaki määrittelee virtuaalitilaa yhdistävät säännöt. Yksi painopiste on evästeiden käytössä, jolle verkkosivujen ylläpitäjien tulee jatkossa saada suostumus. Toistaiseksi yleiset ehdot eivät ole olleet täysin selkeitä. TDDDG voidaan siksi nähdä suoraan osana evästeen suostumuksen hallinnan haastetta .

Rechtskonforme Cookie-Banner- und Consentlösung

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TDDDG ja ePrivacy

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Bitte beachten Sie: Obwohl der ConsentManager CMP viele Funktionen wie das Blockieren von Codes und Cookies von Drittanbietern bietet, verwenden nicht alle unserer Kunden alle Funktionen. Bitte beurteilen Sie unsere Funktionen daher nicht nur danach, wie unsere Kunden unser Tool verwenden.

TDDDDG

Täältä saat nettisivujen ylläpitäjänä kattavaa tietoa uuden tietosuojalain sisällöstä, puite-ehdoista ja vaatimuksista sekä viimeisessä osassa tarkastelemaan suostumuspäällikön kanssa toimintalähtöistä ratkaisua uusien säädösten toimeenpanemiseksi. lainmukaisella tavalla.

Cookie Consent Lösung für Unternehmen

alkuperätarina

Miten TDDDG edes syntyi?

  • Tähän asti televiestintälaki (TKG) ja digitaalipalvelulaki (DDG) , alun perin Telemedialaki (TMG), olivat ratkaisevia verkkosivujen ylläpitäjille arkaluonteisessa tietosuojakysymyksessä. TDDDG:n uuden käyttöönoton tavoitteena on koota yhteen kaikki näiden lakien säännökset. Uusi pääasiallinen tietosuojalaki luodaan avoimuuden ja yhdenmukaisuuden lisäämiseksi.
  • Lisäksi tämä lainsäädäntöaloite on eurooppalaisen direktiivin täytäntöönpano : tämä koskee erityisesti niin sanottua ePrivacy , joka on nyt sisällytetty Saksan lainsäädäntöön TDDDG:n kanssa. Uudet määräykset tulevat voimaan joulukuusta 2021 alkaen aina, kun käytetään seurantatekniikoita tai evästeitä. Tämä ei koske vain verkkosivustoja, vaan myös sovellusten käyttöoikeuksia. Koska jäljellä oleva aika on lyhyt, tämä on riittävä syy tarkastella lähemmin suostumuksen hallinnan tarjoajaa.
  • Tällainen tehokas ratkaisu on perusta sille, että tietosuoja voidaan suunnitella kaikilta osin oikeusvarmuudella. Alta voit lukea, että evästeen suostumus tarjoaa lukuisia etuja yrityksille ja verkkosivustojen vierailijoille.
  • Saksa on jäljessä EU:n tietosuojaohjeiden täytäntöönpanossa
    Vuodesta 2009 lähtien Euroopan unionin tasolla on vaadittu nimenomaista suostumusta evästeiden tai muiden seurantatekniikoiden käyttöön. Tämä käy erityisen selvästi ilmi asiaa koskevan ePrivacy 5 artiklasta. Monet verkkosivustot panevat jo näitä säännöksiä täytäntöön, vaikka oikeudellinen kehys ei ole täysin selvä. Tämä muuttuu joulukuusta 2021 alkaen.
 

Pysyä ajan tasalla!

tilaa uutiskirje

Mistä TDDDG:ssä on pohjimmiltaan kyse evästeen suostumuksen suhteen?

  • Aiempien säädösten yhdistämisellä uudeksi päälaiksi on tarkoitus varmistaa suurempaa oikeusvarmuutta standardoinnilla. Tietosuojaa silmällä pitäen evästeiden asettamiseen ja seurantatekniikoiden käyttöön tulee selkeät säännökset vuoden 2021 lopussa. Periaatteessa käyttäjille on kerrottava ennen tallennusta, mitä varten tietoja kerätään . Sinun on myös voitava milloin tahansa kieltäytyä antamasta suostumuksesi evästeiden käyttöön (puhumme tässä ”opt-out”:sta).
  • Suostumusten hallintatyökalulla on mahdollista kysellä tätä vaadittua suostumusta, dokumentoida ja hallita läpinäkyvästi. Käyttäjien yksityisyyttä pitäisi suojella paremmin. Heillä on omissa käsissään jokaisella verkkosivustolla hyväksyä evästeet tietyssä määrin tai hylätä ne kokonaan. Tietosuojan lisäksi evästeet ovat hyödyllisiä verkkosivustojen ylläpitäjille ja käyttäjille, jotta he voivat koota personoitua sisältöä.

Mikä on suostumuksen hallinnan tarjoaja?

Tämä kysymys koskee sinua verkkosivuston ylläpitäjänä viimeistään nyt, jos haluat asettaa evästeitä tai käyttää seurantaa. Tämä ei varmastikaan ole enää mahdollista ilman nimenomaista hyväksyntää tai hylkäämistä. Uuden kehyksen vuoksi sinun tulee etsiä toteuttamiskelpoisia ratkaisuja evästeiden suostumuksen hallintaan . Uuden tietosuojalain käyttöönoton yhteydessä monet verkkosivujen ylläpitäjät etsivät nopeita, toimivia ja ennen kaikkea juridisesti turvallisia ratkaisuja. Tässä suhteessa olet tullut oikeaan paikkaan käyttääksesi Consentmanageria saadaksesi verkkosivuston vierailijoiden suostumuksen määrätyssä muodossa. Alla kuvattujen toimintojen ansiosta tämä työkalu mahdollistaa paljon muutakin kuin vain evästeiden suostumuksen hallinnan. Riippumatta siitä, kuinka monimutkaisilta TDDDG:n (aiemmin: TTDSG) vaatimukset saattavat tuntua sinusta ja kuinka lyhyeltä toteutusaika näyttää sinusta: hyväksi todetun Consent Managerin avulla luotat erittäin toimivaan ratkaisuun.

Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Miten uusi tietosuojalaki luokitellaan?

Jos olet jo perehtynyt yleiseen tietosuoja-asetukseen ja ePrivacy tietosuojadirektiiviin, huomaat uudessa tietosuojalaissa monia yhtäläisyyksiä. Loppujen lopuksi tämä vain osoittaa, että monet säädökset olivat jo olemassa tai ne ovat verkkosivustojen ylläpitäjien toimeenpanossa ennakoivasti. Kun TDDDG (aiemmin: TTDSG) tulee voimaan joulukuussa 2021, ei ole enää mitään keinoa välttää suostumusta evästeiden jne. käyttöön. Näin katsottuna GDPR:stä ja ePrivacy viestinnän tietosuojadirektiivistä aiemmin tunnetut säännökset pysyvät voimassa. Ne on ”vain” erikseen määritelty uudessa tietosuojalaissa evästeitä ja seurantaa varten. Uuteen päälakiin yhdistämisen ansiosta aiemmat määräykset eivät menetä vaikutustaan pelkästään sisällön samankaltaisuuden vuoksi.

  • TDDDG:n 25 kohta on tulkittava ePrivacy täytäntöönpanoksi

    Jo mainittu ePrivacy voidaan pitää TDDDG:n perustana. EU:n jäsenvaltioiden tulee varmistaa, että tietoja voidaan tallentaa vain, jos siitä tiedotetaan käyttäjille selkeästi ja kattavasti . On oltava erehtymättömän selvää, mihin käyttäjät antavat suostumuksensa ja mihin tarkoituksiin evästeet asetetaan. Tässä yhteydessä on huomioitava Saksan liittovaltion tuomioistuimen ns. Cookie II -tuomio, joka vahvistaa Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen päätöksen vuodelta 2019: Tämän seurauksena käyttäjien suostumus on pakollinen ennen ns. – välttämättömät evästeet voidaan asettaa.

  • Tätä taustaa vasten TDDDG:n § 25 säätelee evästeiden ja muiden seurantatekniikoiden käyttöä. Pohjimmiltaan kyse on teknologianeutraalista tiedon tallentamisesta ja hakemisesta kaikilla (mobiili)laitteilla. TDDDG:n 26 §:ssä määritellään vastaavan teknisen hallinnon palveluita koskevat määräykset.
  • Evästeen suostumus: Mitä TDDDG vaatii?

    Uuden tietosuojalain 24 § määrittelee henkilötietojen käsittelyn vaatimukset. Periaatteessa käyttäjien on voitava antaa suostumuksensa tai nimenomaisesti kieltäytyä siitä. Jos keskitymme evästeiden käyttöön, kohta 25 TDDDG on erityisen kiinnostava (= yksityisyyden suoja loppulaitteissa). Tällä perusteella tietojen tallentaminen on sallittua vain, jos käyttäjät ovat antaneet suostumuksensa napsauttamalla kattavaa ja selkeää tietoa.

  • Tietosuojalakien välinen yhteys käy erityisen selvästi ilmi 24 §:n sanamuodosta. Täällä hyväksyttiin yleisen tietosuoja-asetuksen niin sanottu suostumusehto. Tärkeää on, että suostumus on annettava ennen minkäänlaista henkilötietojen käsittelyä. Termi ”päätelaitteet” mainitaan usein uudessa tietosuojalaissa.
  • Tämä tarkoittaa, että määräykset koskevat kaikkia mahdollisia laitteita, jotka voivat muodostaa Internet-yhteyden. Tätä silmällä pitäen vaadittu kysely on voitava suorittaa kaikilla mahdollisilla päätelaitteilla ilman ongelmia ja selkeässä muodossa.
  • Miten TDDDG tulisi toteuttaa?

    Paljon oli jo enemmän tai vähemmän sitovaa ennen uuden tietosuojalain suunniteltua käyttöönottoa. Internetissä surffaillessasi et ole jäänyt huomaamatta, että suostumuskyselystä on jo kuukausia tullut yhä enemmän osa uutta virtuaalitilan Standard . Joulukuusta 2021 alkaen televiestinnän tietosuojalaki on oikeudellisesti sitova. Viimeistään tämän EU-lain täytäntöönpanoaloitteen myötä kaikkien verkkosivustojen ylläpitäjien on ryhdyttävä toimiin tai tarkistettava, täyttävätkö ne TDDDG:n vaatimukset. Tämä vaatii suostumuksen hallinnan tarjoajan (CMP).

  • Ilman ammattimaista evästeiden suostumuksen hallintaa on sakkojen riski

    Jokaisen, joka rikkoo tässä kuvattuja perusperiaatteita, on odotettava kovempia sakkoja. Voidaan olettaa, että Saksassa vastaavat valvontaviranomaiset ovat toistaiseksi pidättäytyneet osittain epäselvän oikeudellisen tilanteen vuoksi. Tämän rajoituksen pitäisi kuitenkin kaatua uuden tietosuojalain mukaisen standardoinnin myötä. Myös kilpailijoiden saamat lisääntyneet varoitukset tulee ottaa huomioon, ja he tulevat varmasti lähitulevaisuudessa tarkastelemaan tarkemmin verkkosivuston evästeiden suostumuksen hallintaa. Tämän vuoksi kyse on vain ammattimaisesta oikeusturvaratkaisusta: Consentmanagerin avulla teet erinomaisen valinnan tässä suhteessa. Mahdolliset rangaistukset löytyvät kohdasta 24 TDDDG. Jopa 300 000 eurolla nämä voivat olla hengenvaarallisia monelle yrittäjälle.

Paketit

Basic

0
Pysyvästi ilmainen
Nettisivu
  • 5 000 katselukertaa / kuukausi sis.
  • GDPR-yhteensopiva
  • Valmiit mallit
  • 1 ryömintä/viikko
  • Tuki: liput
  • lisää Näkymät varattavissa
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • A/B-testaus ja optimointi
  • lisää käyttäjätilit

Beginner

19
Kuukausittain
Nettisivu
  • 100 000 katselukertaa/kk sis.
  • lisää Näkymät:0.1  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • Muokattavat mallit
  • 3 indeksointia/päivä
  • Tuki: liput
  • A/B-testaus ja optimointi
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • lisää käyttäjätilit
Erittäin suosittu

Standard

49
Kuukausittain enintään
3 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 1 miljoonaa katselukertaa / kuukausi sis.
  • lisää Näkymät:0,05  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 10 indeksointia/päivä
  • Tuki: Lippu ja sähköposti
  • lisää käyttäjätilit

Agency

195
Kuukausittain enintään
20 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 10 miljoonaa katselukertaa/kk sis.
  • lisää Näkymät:0,02  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 100 indeksointia/päivä
  • 10 ylimääräistä käyttäjätilit
  • Tuki: Liput, sähköposti ja puhelin
  • Henkilökohtainen tilivastaava

Enterprise

Tarpeen vaatiessa
Kuukausihinta sopimuksen mukaan
  • Kaikki näkymät / kuukausi
  • lisää Näkymät:0,02  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • Kaikki indeksoinnit/päivä
  • mikä tahansa lisäys. käyttäjätilit
  • Tuki: Liput, sähköposti ja puhelin
  • Henkilökohtainen tilivastaava

etusi

Suostumushallinnan edut operaattoreille JA verkkosivujen vierailijoille

Tähän asti olet oppinut, mistä uuden tietosuojalain ja tarvittavan suostumuksen hallinnan ydin on. Tässä esitetyt vaatimukset voit lukea tiivistelmänä tärkeimmistä kappaleista, varsinkin kun niiden sanamuotoja ei aina ole helppo ymmärtää.

  • Consent Managerin avulla voit käyttää optimaalista ja testattua työkalua varmistaaksesi TDDDG:n noudattamisen. Näet tästä, että tämä evästeen suostumustyökalu tarjoaa sinulle useita etuja monilla tasoilla . Sinun ei pitäisi nähdä tällaista työkalua vain lakisääteisen velvoitteen täyttämisenä, vaan myös käyttää paljon potentiaalia. Juuri tämän haluamme viimeinkin valaista kompaktissa muodossa.
  • Miksi Consent Manager on paras valinta TDDDG:n noudattamiseen?

    Hanki yleiskatsaus täältä ja aloita ilmainen kokeilu. Yli 30 kielen avulla voit varmistaa tietosuojan yli rajojen, jos yrityksesi on kansainvälisesti aktiivinen tai haluaa sellaiseksi tulla tulevaisuudessa. Voit valita lukuisista valmiista teksteistä ja suunnitelmista, joiden avulla voit nopeasti toteuttaa ammattimaisen ratkaisun uutta tietosuojalakia silmällä pitäen. Voit käyttää vaihtoehtoa integroidaksesi yrityksesi logon. Tämä varmistaa yhtenäisen ja luotettavan kokonaisvaikutelman: kyselyä ei pidetä ärsyttävänä.

  • Evästeen suostumus: Sinä määrität, kuinka kysely sijoitetaan

    Evästebannerin sijoittamiseen on lukuisia vaihtoehtoja: Se voidaan integroida verkkosivustolle eri tavoin yhtenäisen käyttökokemuksen varmistamiseksi. Automaattisen evästeindeksointirobotin ja GDPR-vaatimustenmukaisuuden tarkistuksen avulla olet aina lain mukaan turvassa. Myös automaattiset päivitykset edistävät tätä merkittävästi. Yhteensopivuuden ansiosta kaikkien yleisten myymäläjärjestelmien, tag-hallintajärjestelmien ja Google-tuotteiden kanssa sujuva integrointi on yleensä mahdollista.

Opi mitä asiakkaasi todella haluavat

Käytä Consent Managerin uraauurtavia raportteja vierailijoiden yleisen hyväksymisasteen kasvattamiseen ja poistumisprosentin minimoimiseen. A/B-testauksen avulla voit nopeasti päättää tietojen perusteella, mitkä asetukset ovat optimaaliset verkkosivustollesi. Siitä puheen ollen: Consentmanager on responsiivinen, mikä varmistaa automaattisen mukautumisen kaikkiin päätelaitteisiin.

Cookie-Consent-Management und Cookie-Banner von consentmanager

toimi nyt

Varmista nyt, että verkkosivustosi noudattaa tietosuojalakia (TDDDG).

  • Testaa Consent Manageria ja tarjoa kävijöillesi konkreettista lisäarvoa , joka luo luottamusta. Viime kuukausina on raportoitu tietovuodoista ja riittämättömästä yksityisyyden suojasta. Suostumusvastaavan ammattimaisella kyselyllä osoitat vierailijoillesi, että otat tämän aiheen erittäin vakavasti.
  • Mikä parasta: annat kaikki päätökset läpinäkyvästi potentiaalisten asiakkaidesi käsiin alusta alkaen. Tällä on myönteinen vaikutus sivustosi imagoon ja vakavuuteen . He eivät ainoastaan varmista tietosuojalain noudattamista, vaan myös investoivat aktiivisesti vierailijoiden tyytyväisyyteen.
  • Sijoituksia ja konversioita voidaan optimoida vähentämällä poistumisprosenttia ja pidentämällä oleskelun kestoa. Näet tästä, että Consentmanager ei voi maksaa sinulle vain tärkeällä tietosuojatasolla. Uusi tietolaki on ollut strategisesti tärkeä viimeistään päätöksen tekemisestä lähtien. Consentmanagerin avulla voit toteuttaa kokonaisvaltaisen ratkaisun, josta sinä sivuston ylläpitäjänä hyödyt monella tasolla. Voit ottaa ensimmäiset askeleet heti.
 

Pysyä ajan tasalla!

tilaa uutiskirje

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Tämä EU-tason asetus, joka tunnetaan myös nimellä EPVO, on lisäys yleiseen tietosuoja-asetukseen (GDPR). Se määrittelee henkilötietojen tietosuojan sähköisissä tai Internet-pohjaisissa sovelluksissa . Uusi tietosuojalaki sisällyttää nämä säännökset, mikä tarkoittaa, että sitä voidaan pitää EU-lain täytäntöönpanona kansallisella tasolla.

Lain tekstissä törmäät usein avainkäsitteeseen ’päätelaite’: se määritellään tarkemmin kohdassa 2. Pohjimmiltaan tämä tarkoittaa mitä tahansa käyttöliittymää, jolla henkilötietoja voidaan käsitellä. Tapa, jolla yhteys muodostetaan, on lähes merkityksetön. Käytännön ja verkkosivustojen ylläpitäjille tämä tarkoittaa, että tietosuojan noudattamisen on oltava mahdollista kaikissa ajateltavissa olevissa päätelaitteissa avoimella suostumuksella. Uusi laki koskee myös nimenomaisesti mobiililaitteita, kuten älypuhelimia.

Uusi laki tuli voimaan yhdessä teleuudistuslain kanssa 1.12.2021 . Aiemmin tavanomaiset digitaalipalvelulain (alun perin Telemedialaki) tai ePrivacy viestinnän tietosuojadirektiivin säännökset korvataan saumattomasti tietosuojalailla, koska sisältö on monella tapaa samanlainen.

Tai toisin sanoen: Miten verkkosivusto voi täyttää tietosuojalain vaatimukset? Viimeistään uuden tietosuojalain voimaan tullessa verkkosivujen ylläpitäjien kannattaa turvautua tehokkaaseen suostumuksen hallintatyökaluun . Consentmanagerin avulla verkkosivujen ylläpitäjät valitsevat optimaalisen ratkaisun: Lukuisat räätälöinti- ja hallintavaihtoehdot varmistavat, että integrointi on mahdollisimman yksilöllistä ja kohdennettua. Jos haluat johdonmukaisesti panna täytäntöön uuden lain vaatimukset, pelaa varman päälle tällä työkalulla.

Vaikka oikeudellinen kehys oli aiemmin erittäin tiukka virtuaalitilan tietosuojan suhteen, TDDDG:n (aiemmin TTDSG) käyttöönotto luo sitovan oikeusvarmuuden. Tämä tarkoittaa, että jokaisen verkkosivuston ylläpitäjän on käsiteltävä suostumuksen hallintaa. Tämä ei ole välttämätöntä vain lakisääteisten vaatimusten noudattamiseksi. Verkkosivuston vierailijat odottavat hyvämaineiselta yritykseltä, että tietosuojakysely on ammattimaisesti säädelty. Henkilötietojen suoja on erittäin kriittinen ja arkaluonteinen näkökohta yritysten imagolle.

Televiestinnän digitaalisten palveluiden tietosuojalaki on yleislaki , joka yhdistää televiestintälain, digitaalipalvelulain DDG (aiemmin Telemedialaki, TMG) ​​ja ePrivacy säännökset. Viime kädessä kyse on EU:n lainsäädännön täytäntöönpanosta ja yhtenäisen ja avoimen oikeusperustan luomisesta tietosuojalle Internetissä. GDPR:n mukaisesti tietosuoja on nimenomaisesti määritelty evästeiden ja seurannan osalta.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!