Hollannin online-uhkapeliala on laillistettu 1. lokakuuta 2021 lähtien lailla etävedonlyönnistä ja uhkapeleistä. Tämä uhkapelilaki on kuitenkin kehittynyt merkittävästi, kun uusi kohdistamaton online-uhkapelimainonnan kielto tuli voimaan 1. heinäkuuta 2023 . Tämä tarkoittaa, että onnenpelien mainonta Internetissä ja tilaustelevisiossa on sallittua vain tiukoin ehdoin. Alankomaiden hallitus on ryhtynyt päättäväisiin toimiin suojellakseen haavoittuvia ihmisiä, erityisesti nuoria, online-uhkapelaamisen mahdollisilta riskeiltä.
Online-uhkapelialustoja tarjoavien yritysten on tärkeää ymmärtää uudet määräykset ja mukauttaa verkkotietosuojakäytäntöjään sen mukaisesti. Lue, miten se tehdään.
Taustaa Alankomaiden online-uhkapelilaista
Ministeri Weerwind sanoo:
”Mainonta on välttämätöntä online-onnenpelien laillisen tarjonnan viestimiseksi, ihmisten laittoman pelaamisen estämiseksi. Samalla meillä hallituksena on velvollisuus suojella haavoittuvia ryhmiä online-onnenpelien riskeiltä.”
Englannista käännettynä: Mainonta on välttämätöntä online-uhkapelien laillisuudesta tiedottamiseksi ja ihmisten luopumiseksi laittomasta rahapelaamisesta. Samaan aikaan meillä on hallituksena velvollisuus suojella haavoittuvia ryhmiä verkkopelaamisen riskeiltä..
Online-uhkapelien suosio on kasvanut paljon Hollannissa. Siksi on löydettävä tasapaino laillisten rahapelimahdollisuuksien edistämisen ja haavoittuvien henkilöiden suojelemisen välillä. Kohdistamattoman mainonnan kielto vastaa olemassa oleviin haasteisiin ja alan mainontakäytäntöihin liittyviin huolenaiheisiin.
Osana tätä kieltoa on tärkeää tietää, että tiukoin ehdoin seuraavat sallitaan edelleen:
- Mainonta Internetin kautta, esim. sosiaalisessa mediassa,
- kohdennettua mainontaa
- suoramainonta ja
- TV-on-Demand-mainonta on edelleen sallittua tiukoin ehdoin.
Koska edellä mainitut mainonnan muodot ovat edelleen sallittuja, on tiettyjä sääntöjä noudatettava, jotta yritykset voivat käyttää näitä muotoja.
Millä ehdoilla online-uhkapelien mainonta on sallittua?
Tällä kiellolla Hollannin hallitus haluaa rajoittaa kuluttajien houkutusta osallistua riskipeleihin. Alankomaiden kohdistamattoman online-uhkapelimainonnan kiellolla on siksi merkittävä vaikutus tämän alan yritysten mainontastrategioihin. Mainostajat voivat kuitenkin edelleen markkinoida palveluitaan normaalisti, jos he täyttävät alla olevat kolme ehtoa. Tavoitteena on vähentää nuorten ja muiden heikommassa asemassa olevien ihmisten altistumista mahdollisesti haitalliselle rahapelimainonnalle.
Verkkouhkapelien mainonta ei siis ole kiellettyä, mutta se voi tapahtua vain seuraavilla kolmella ehdolla :
- Ensinnäkin meidän on aktiivisesti estettävä mainontaa saavuttamasta alle 24-vuotiaita nuoria tai muita haavoittuvia ryhmiä.
- Toiseksi vähintään 95 prosenttia mainonnasta on näytettävä yli 24-vuotiaille.
- ja lopuksi jokaisen henkilön, jolle näytetään mainoksia, on voitava kieltäytyä käytöstä eikä nähdä mainoksia.
Miten yritykset voivat noudattaa määräyksiä?
Alankomaiden hallituksen online-uhkapelejä tarjoaville yrityksille asettamien vaatimusten noudattamiseksi on ryhdyttävä ennakoiviin toimiin.
Alla on joitain tapoja noudattaa tätä lakia sekä esimerkkejä siitä, kuinka suostumusmanager CMP:tä käyttävät asiakkaat ovat muuttaneet online-tietosuojakäytäntöjään pysyäkseen kehityksen kärjessä. Koska olemme noudattaneet tätä lakia sen julkistamisesta lähtien, olemme laatineet olemassa oleville asiakkaillemme useita vaihtoehtoja, kuten alla olevissa esimerkeissä näkyy.
1. Estä aktiivisesti mainonnan ulottuvuus
Estä aktiivisesti mainoksiasi tavoittamasta alle 24-vuotiaita nuoria tai muita haavoittuvia ryhmiä. Tämä voidaan saavuttaa useilla tavoilla. Voit sisällyttää iän vahvistusmekanismit evästebanneriisi tai verkkosivustosi tietosuojakäytäntöön.
Esimerkki: Voit pyytää käyttäjiä vahvistamaan ikänsä täyttämällä tietyn kentän evästebannerissasi. Bannerisi voi sisältää vaihtoehdon ”Olen 24 tai vanhempi” tai ”Olen 23 tai alle” -painikkeet.
CMP:n, kuten suostumusmanagerin , avulla voit helposti aktivoida iän vahvistustoiminnon evästebannerissasi asetusalueellasi.
Ja jos haluat kokeilla evästebanneria eri malleilla ja ominaisuuksilla, voit käyttää innovatiivista esitystoimintoamme testataksesi mukautettua evästebanneriasi ennen sen julkaisemista.
2. Osoita oikeaa kohderyhmää
Vähintään 95 prosenttia mainonnasta on näytettävä yli 24-vuotiaille. Tämän saavuttamiseksi voit käyttää kohdistettuja mainontastrategioita. Tämä tarkoittaa, että sinun on räätälöitävä mainoksesi tavoittamaan haluttu yleisö käyttämällä tarkkoja kohdistusparametreja, kuten ikää, sijaintia ja kiinnostuksen kohteita. Kun olet tehnyt tämän, varmista, että suostumuksen hallintatyökalusi mukautuu tiettyyn kohdistukseen ja näyttää sopivan evästebannerin tai tietosuojailmoituksen sopivalle ikäryhmälle.
3. Tarjoa kieltäytymisvaihtoehtoja
Kun mainoksiasi näytetään, käyttäjillä on oltava kieltäytymisvaihtoehto. Varmista, että tarjoat käyttäjille selkeät ja helposti saatavilla olevat kieltäytymisvaihtoehdot evästebannerisi kautta. Antamalla käyttäjille mahdollisuuden kieltäytyä mainonnasta osoitat kunnioittavasi yksilöllisiä mieltymyksiä ja edistäväsi käyttäjälähtöistä mainontakokemusta.
Esimerkki: Esimerkki tästä olisi, jos evästebannerissasi on 3 painiketta, esim. ”Hylkää”-painike, ”Hyväksy, olen yli 24” -painike ja ”Hyväksy, olen alle 24” -painike.
Muokkaa CMP:täsi, äläkä murehdi enää!
Tämä on vasta puolitietä – seuraava askel on tehdä tarvittavat muutokset yritykseesi sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Koska olemme kuitenkin jo neuvoneet nykyisiä asiakkaitamme erilaisista tavoista, joilla he voivat noudattaa Hollannin uutta hallituksen asetusta, voit luottaa siihen, että poistamme arvailun sinulta.
Ota yhteyttä asiantuntijaamme , niin autamme mielellämme tai luo oma evästebannerisi nyt ilmaiseksi !