Kenraali

Opas Googlen CMP-vaatimuksiin Sveitsissä: Kuinka varmistaa vaatimustenmukaisuus


Googlen CMP-vaatimukset Sveitsissä – consentmanager

Heinäkuussa 2024 Google laajensi EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntönsä koskemaan Sveitsiä . Sveitsiläisille käyttäjille kohdistavien julkaisijoiden ja mainostajien on siksi nyt noudatettava käytäntöön sisältyviä Googlen CMP-vaatimuksia.

Siinä on kaksi päävaatimusta:

  1. Mainostajien on hankittava käyttäjän suostumus ennen evästeiden tai seurantatekniikoiden käyttöä ja lähetettävä nämä signaalit Googlelle joko Consent Mode tai Transparency and Consent Frameworkin (TCF) kautta.
  2. Googlen julkaisupalveluita käyttävien kumppanien on käytettävä Googlen sertifioimaa CMP:tä, joka on integroitu TCF:ään, mainonnassa.

Oletko jo consentmanager asiakas? Napsauta tästä siirtyäksesi suoraan oppaaseemme!

Suostumusvaatimukset julkaisijoille, joilla on liikennettä Sveitsistä

Googlen sertifioiman CMP:n integroiminen Sveitsissä oleviin käyttäjiin ei ole enää valinnaista julkaisijoille. Googlen EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntö edellyttää, että kaikki sveitsiläisille käyttäjille mainontaa tarjoavat verkkosivustot ja sovellukset käyttävät Googlen sertifioimaa CMP:tä, joka on integroitu TCF:ään. Näin varmistetaan, että lähetetyt suostumustiedot ovat Googlen ja TCF-käytäntöjen mukaisia.

Google on myös ilmoittanut suorittavansa tarkastuksia julkaisijoiden kumppanisivustoille ja sovelluksille varmistaakseen Googlen CMP:n oikean toteutuksen. Julkaisijoiden on varmistettava, että heidän CMP:nsä on määritetty oikein, jotta voidaan välttää vaatimustenmukaisuusongelmat näiden tarkastusten aikana.

Suostumusvaatimukset mainostajille, joilla on liikennettä Sveitsistä

Werbetreibende, die Schweizer Nutzer ansprechen, müssen jetzt ebenfalls die Richtlinie zur EU-Nutzereinwilligung von Google einhalten. Es ist wichtig, die Einwilligungsentscheidungen der Endnutzer an Google weiterzugeben, was durch die Aktivierung des Google Consent Mode v2 oder des TCF erfolgen kann. Die Zusammenarbeit mit einer von Google zertifizierten CMP wird für Werbetreibende dringend empfohlen, da sie den Prozess der Verwaltung der Nutzerzustimmung vereinfacht und die Einhaltung der Google-Vorschriften gewährleistet.

Noudata näitä ohjeita täyttääksesi Sveitsin vaatimukset consentmanager kanssa

Yhtenä ensimmäisistä Googlen CMP-kumppaneista consentmanager tarjoaa täydellisen ratkaisun, joka täyttää Googlen Sveitsin vaatimustenmukaisuusvaatimukset. Avaa consentmanager hallintapaneeli ja seuraa alla olevia ohjeita:

1. Aktivoi IAB TCF EU v.2.2

Varmista, että CMP on määritetty käsittelemään IAB:n avoimuus- ja suostumuskehyksen (TCF) uusinta versiota, joka on olennainen käyttäjien suostumuksen hallinnassa EU:ssa ja Sveitsissä.

Avaa kojelauta → Valitse CMP → Siirry Integraatiot-välilehteen → Vieritä alas IAB TCF -alueella → Aktivoi IAB TCF EU v2.2

consentmanager CMP Dashboard IAB TCF v2.2 -aktivointi

2. Ota IAB TCF käyttöön Euroopassa, ETA:ssa, Isossa-Britanniassa ja Sveitsissä: Tämä asetus varmistaa, että CMP täyttää alueelliset vaatimukset, mukaan lukien Sveitsin erityisvaatimukset.

Avaa kojelauta → Valitse CMP → Siirry Integraatiot-välilehteen → Vieritä alas IAB TCF -alueella → Aktivoi vaihtoehto Euroopalle (ETA) sekä Isolle-Britannialle ja Sveitsille

consentmanager CMP Dashboard IAB TCF EU Region CH Aktivointi

3. Aktivoi FADP Switzerland tai aseta GDPR ETA:lle + UK + Sveitsille: Yleisöstäsi riippuen saatat joutua määrittämään CMP:si noudattamaan liittovaltion tietosuojalakia ( FADP ) tai GDPR:ää, joita voit mukauttaa EU:hun. ETA-maissa sekä Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Sveitsissä.

FADP yhteensopivuuden aktivointi: Avaa kojelauta → valitse CMP → siirry Laki-välilehdelle → vieritä FADP Switzerland -alueelle → aktivoi FADP /LPD

consentmanager CMP Dashboard FADP Switzerland Aktivointi

Vaihtoehtoisesti voit aktivoida GDPR-vaatimustenmukaisuuden: Avaa kojelauta → Valitse CMP → Siirry Laki-välilehteen → Vieritä GDPR/ ePrivacy Europe -osioon → Aktivoi maantieteellisesti kohdistettu GDPR Euroopassa (ETA) sekä Isossa-Britanniassa ja Sveitsissä.

consentmanager CMP Dashboard GDPR Sveitsin aktivointi

4. Ota käyttöön Google Consent Mode v2: Tämä asetus on valinnainen, mutta siitä tulee pakollinen, jos mainostat käyttäjille ETA-alueella. Sen avulla voit jakaa suostumustietoja Googlen kanssa, mikä parantaa sekä vaatimustenmukaisuutta että mainonnan tehokkuutta.

Aktivoi Google Consent Mode v2: Avaa kojelauta → valitse CMP → siirry Integraatiot-välilehteen → aktivoi Google Consent Mode

consentmanager CMP Dashboard Google Consent Mode aktivointi

Googlen CMP-pyyntöjen hallinta on helppoa consentmanager CMP:n avulla. Yhtenä ensimmäisistä virallisista Google CMP-kumppaneistamme ratkaisumme varmistaa, että verkkosivustosi tai sovelluksesi noudattaa sekä Googlen että Sveitsin säädöksiä, välttäen mahdolliset tarkastukset ja sakot. Pysy ajan tasalla viimeisimmistä lainsäädännöllisistä muutoksista luottavaisin mielin. Lisätietoja Sveitsin vaatimustenmukaisuusvaatimuksista on Sveitsin FADP asetus -sivullamme.


lisää kommentteja

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Kenraali, Uusi

Uutiskirje 11/2024

Evästeindeksointirobotti on nyt saatavana myös erillisenä työkaluna Cookie Crawler on nyt entistä monipuolisempi ja joustavampi! Tästä lähtien voit käyttää sitä myös erillisenä työkaluna – ilman erillistä CMP:tä. Itsenäinen vaihtoehto sopii asiakkaille, jotka eivät (vielä) halua vaihtaa evästebanneria consentmanager , mutta haluavat tarkistaa verkkosivustojensa vaatimustenmukaisuuden, tai ulkopuolisille tietosuojaviranomaisille, jotka haluavat pitää silmällä asiakkaidensa verkkosivustoja . Niille, […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Verkkosivustojen evästetarkastus: Kuinka tehdä se manuaalisesti tai evästeskannerilla

Verkkosivuston ylläpitäjänä olet vastuussa käyttäjiesi tiedoista, jotka verkkosivustosi kerää ja tallentaa evästeiden avulla. Mikä tahansa verkkosivustollasi aktiivinen eväste voi mahdollisesti aiheuttaa tietosuojaongelmia – varsinkin jos niitä ei käytetä aiottuun tarkoitukseen tai, mikä kriittisemmin, jos se on tallennettu heidän selaimiensa ilman käyttäjien suostumusta tai tietämättä . Riskit vaihtelevat korkeista sakoista käyttäjien luottamuksen menettämiseen. Kaikkien evästeiden kirjaaminen […]