Kenraali

Google Consent Mode v2 vuonna 2024 Google Ads-käyttäjille


AdWords - sanakirjaimet puupöydällä. Lähikuva puisista kirjaimista, joissa on sana "AdWords" maalaismaisella pöydällä.

Vuoden 2023 lopussa Google esitteli uuden Consent Mode v2:n, joka perustuu edeltäjäänsä ja sisältää uusia ominaisuuksia ja määräaikoja. Nämä koskevat tiettyjä Google Ads -käyttäjiä ja tulevat voimaan maaliskuussa 2024. Alla olevasta yleiskatsauksesta voit arvioida, ovatko nämä muutokset olennaisia ​​mainontatoimintasi kannalta ja ymmärtääksesi niiden vaikutuksen.

Google Consent Mode v2 lyhyesti: Google Consent Mode v2 antaa sinun muokata verkkosivustosi tagien ja sovelluksen SDK:n toimintaa loppukäyttäjien suostumuspäätösten perusteella.

Google Adsin käyttäjille joulukuun 2023 ilmoitus on vain muutaman kuukauden etuajassa.

Google Consent Mode v2:n aikataulu ja määräaika

Google vaatii Euroopan talousalueella ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa oleville yleisöille kohdistavien Google Ads-käyttäjien ottavan käyttöön Consent Mode v2:n, jotta he voivat käyttää yleisömittausominaisuuksia eri verkkosivustoilla tai sovelluksissa viimeistään maaliskuussa 2024.

Lisäksi 16. tammikuuta 2024 alkaen Google Adsia käyttävien mainostajien on jo integroitava Googlen sertifioima suostumuksen hallintaalusta (CMP), kuten consentmanager .

Jos Google Consent Mode v2:ta ei oteta käyttöön, se voi johtaa tietojen menetykseen, koska suostumus on välttämätön mainosten tehokkuuden mittaamisen jatkamiseksi ja räätälöityjen mainosten näyttämiseksi käyttäjille. Googlen uusi päivitys ei vaikuta pelkästään verkkosivustoilla käytettäviin tunnisteisiin tai sovelluksissa käytettyihin SDK:ihin teknisesti, vaan se ulottuu myös työkaluihin, jotka tukevat tietojen lataamista muista kuin Googlen lähteistä.

Miksi nyt? Sääntelyympäristö: Digital Markets Act, Google nimitetty portinvartijaksi

Digital Markets Act -lain käyttöönotolla on ollut suuri vaikutus verkkomainontaan, ja Googlen kaltaiset yritykset on nimitetty ”portinvartijoiksi”. Tämä säännös antaa Googlelle vastuun antaa käyttäjille enemmän valinnanvaraa henkilötietojensa käsittelyn suostumuksessa ja parantaa yksityisyytensä valvontaa. Vastauksena Google on päivittänyt suostumustilan versioon 2 täyttääkseen digitaalimarkkinalain mukaiset portinvartijavelvollisuutensa.

Ymmärtääksemme digitaalisia markkinoita koskevaa lakia paremmin olemme koonneet sinulle hyödyllisiä linkkejä:
https://www.consentmanager.de/wissen/das-gesetz-ueber-digitale-maerkte/
https://www.consentmanager.de/wissen/eu-digital-services-act-auswirkungen-auf-unternehmen/

Näin Google Consent Mode v2 toimii Google Adsin kanssa

Ymmärtääksesi, miten Google Consent Mode v2 toimii Google Adsin kanssa, verrataan sitä lyhyesti edeltäjäänsä.

Googlen suostumustila on suunniteltu auttamaan mainostajia säilyttämään mittaustarkkuuden käyttäjien yksityisyyttä kunnioittaen. Säätämällä Google-tagien toimintaa loppukäyttäjien suostumusvalintojen perusteella ja käyttämällä konversiomallintaa Google voi palauttaa menetetyt konversiot. Suostumuspäätös on esimerkiksi se, napsauttaako käyttäjä evästebannerin ”Hyväksy” tai ”Hylkää” -painiketta. Mekanismi on se, että menetetty suostumus voidaan mallintaa Googlen tekoälyn avulla tiettyjen vuorovaikutusten ja konversiotapahtumien välisten dataaukojen umpeen.

Lopputuloksena mainostajat voivat hyötyä tarkemmista tiedoista, jotka perustuvat näihin mallinnettuihin konversioihin, jotka on integroitu suoraan Google Ads -kampanjaraporttiin ja hintatarjoustyökaluihin.

Keskeinen ero Google Consent Mode v2:ssa on kahden uuden suostumusmerkkijonon lisääminen, jotka liittyvät erityisesti siihen, miten dataa käsitellään ja jaetaan. Alla esittelemme nämä merkkijonot ja niiden aktivoinnin yksityiskohtaisemmin.

Sopeutuminen muutoksiin: mitä mainostajien on tehtävä

Tärkeää : Googlen sertifioima CMP, kuten consentmanager , on olennainen vaatimus suostumuksen saamiseksi ETA-alueella tai Yhdistyneessä kuningaskunnassa olevilta käyttäjiltä. Varmista siksi, että verkkosivustollasi on lainmukainen evästebanneri, kuten consentmanager , saadaksesi käyttäjän suostumuksen.

Kun olet lajitellut tämän, sinun tulee säätää CMP:n suostumusprosessia lisätäksesi Googlen julkaisemat ylimääräiset suostumusmerkkijonot.
Kaksi uutta Googlen suostumusmerkkijonoa, jotka ovat olemassa olevien lisäksiad_storage jaanalytics_storage on lisätty seuraavat:

1. ad_user_data
2. ad_personalization

Jos haluat käyttää näitä merkkijonoja ja aktivoida Googlen suostumustilan consentmanager CMP:ssä, lue yksityiskohtaiset ohjeet täältä: https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

consentmanager käyttäjät voivat olla varmoja siitä, että consentmanager on yksi niistä kourallisista CMP-palveluntarjoajista , jotka tarjoavat Google Consent Mode v2:n sekä verkkosivustoille että sovelluksille .

Valmistaudu ennakoivasti ja käytä consentmanager lainmukaisena suostumuksen hallintaalustana. Aloita siirtyminen Google Consent Mode v2:een nyt .


lisää kommentteja

Digital Services Act
Oikein

Koskeeko digitaalisten palveluiden laki (DSA) myös yritystäsi? Online-alustoilla on lisävelvoitteita

Digipalvelulaki asettaa verkkoalustoille lisää läpinäkyvyysvaatimuksia. DSA:n mukainen verkkoalustan määritelmä saattaa koskea yritystäsi. Tämän seurauksena saatat joutua noudattamaan DSA:n lisäavoimuusvaatimuksia. Lue eteenpäin saadaksesi selville, kuuluuko yrityksesi tähän luokkaan ja mihin toimiin voit ryhtyä noudattaaksesi vaatimuksia. Mikä on digitaalipalvelulain tarkoitus? Digipalvelulaki tuli voimaan 25.8.2023 suurimpien verkkoalustojen ja hakukoneiden osalta. 17. helmikuuta 2024 alkaen DSA on täysin sovellettavissa […]
A picture of a cookies with a red circle in the middle and the caption 1st party cookies and 3rd party cookies
Uusi

Kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen ja CMP:n suostumusalueen asetusten säätäminen

Kolmannen osapuolen evästeiden tuleva poistaminen merkitsee suurta muutosta consentmanager suostumuslaajuuksien käytössä. Kesäkuusta alkaen consentmanager ei enää aseta kolmannen osapuolen evästeitä verkkotunnuksen consentmanager .net alle. Tämän muutoksen seurauksena jotkin kolmannen osapuolen evästeiden kanssa käytetyt suostumuksen laajuusvaihtoehdot, kuten tilikohtainen suostumus ja CMP-kohtainen suostumus, poistetaan. Suosittelemme asiakkaitamme siirtymään verkkotunnuskohtaisiin suostumusasetuksiin mahdollisimman pian, sillä kesäkuuhun mennessä kaikki näitä asetuksia […]