Kenraali

Google Consent Mode v2 vuonna 2024 Google Ads-käyttäjille


AdWords - sanakirjaimet puupöydällä. Lähikuva puisista kirjaimista, joissa on sana "AdWords" maalaismaisella pöydällä.

Vuoden 2023 lopussa Google esitteli uuden Consent Mode v2:n, joka perustuu edeltäjäänsä ja sisältää uusia ominaisuuksia ja määräaikoja. Nämä koskevat tiettyjä Google Ads -käyttäjiä ja tulevat voimaan maaliskuussa 2024. Alla olevasta yleiskatsauksesta voit arvioida, ovatko nämä muutokset olennaisia ​​mainontatoimintasi kannalta ja ymmärtääksesi niiden vaikutuksen.

Google Consent Mode v2 lyhyesti: Google Consent Mode v2 antaa sinun muokata verkkosivustosi tagien ja sovelluksen SDK:n toimintaa loppukäyttäjien suostumuspäätösten perusteella.

Google Adsin käyttäjille joulukuun 2023 ilmoitus on vain muutaman kuukauden etuajassa.

Google Consent Mode v2:n aikataulu ja määräaika

Google vaatii Euroopan talousalueella ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa oleville yleisöille kohdistavien Google Ads-käyttäjien ottavan käyttöön Consent Mode v2:n, jotta he voivat käyttää yleisömittausominaisuuksia eri verkkosivustoilla tai sovelluksissa viimeistään maaliskuussa 2024.

Lisäksi 16. tammikuuta 2024 alkaen Google Adsia käyttävien mainostajien on jo integroitava Googlen sertifioima suostumuksen hallintaalusta (CMP), kuten consentmanager .

Jos Google Consent Mode v2:ta ei oteta käyttöön, se voi johtaa tietojen menetykseen, koska suostumus on välttämätön mainosten tehokkuuden mittaamisen jatkamiseksi ja räätälöityjen mainosten näyttämiseksi käyttäjille. Googlen uusi päivitys ei vaikuta pelkästään verkkosivustoilla käytettäviin tunnisteisiin tai sovelluksissa käytettyihin SDK:ihin teknisesti, vaan se ulottuu myös työkaluihin, jotka tukevat tietojen lataamista muista kuin Googlen lähteistä.

Miksi nyt? Sääntelyympäristö: Digital Markets Act, Google nimitetty portinvartijaksi

Digital Markets Act -lain käyttöönotolla on ollut suuri vaikutus verkkomainontaan, ja Googlen kaltaiset yritykset on nimitetty ”portinvartijoiksi”. Tämä säännös antaa Googlelle vastuun antaa käyttäjille enemmän valinnanvaraa henkilötietojensa käsittelyn suostumuksessa ja parantaa yksityisyytensä valvontaa. Vastauksena Google on päivittänyt suostumustilan versioon 2 täyttääkseen digitaalimarkkinalain mukaiset portinvartijavelvollisuutensa.

Ymmärtääksemme digitaalisia markkinoita koskevaa lakia paremmin olemme koonneet sinulle hyödyllisiä linkkejä:
https://www.consentmanager.de/wissen/das-gesetz-ueber-digitale-maerkte/
https://www.consentmanager.de/wissen/eu-digital-services-act-auswirkungen-auf-unternehmen/

Näin Google Consent Mode v2 toimii Google Adsin kanssa

Ymmärtääksesi, miten Google Consent Mode v2 toimii Google Adsin kanssa, verrataan sitä lyhyesti edeltäjäänsä.

Googlen suostumustila on suunniteltu auttamaan mainostajia säilyttämään mittaustarkkuuden käyttäjien yksityisyyttä kunnioittaen. Säätämällä Google-tagien toimintaa loppukäyttäjien suostumusvalintojen perusteella ja käyttämällä konversiomallintaa Google voi palauttaa menetetyt konversiot. Suostumuspäätös on esimerkiksi se, napsauttaako käyttäjä evästebannerin ”Hyväksy” tai ”Hylkää” -painiketta. Mekanismi on se, että menetetty suostumus voidaan mallintaa Googlen tekoälyn avulla tiettyjen vuorovaikutusten ja konversiotapahtumien välisten dataaukojen umpeen.

Lopputuloksena mainostajat voivat hyötyä tarkemmista tiedoista, jotka perustuvat näihin mallinnettuihin konversioihin, jotka on integroitu suoraan Google Ads -kampanjaraporttiin ja hintatarjoustyökaluihin.

Keskeinen ero Google Consent Mode v2:ssa on kahden uuden suostumusmerkkijonon lisääminen, jotka liittyvät erityisesti siihen, miten dataa käsitellään ja jaetaan. Alla esittelemme nämä merkkijonot ja niiden aktivoinnin yksityiskohtaisemmin.

Sopeutuminen muutoksiin: mitä mainostajien on tehtävä

Tärkeää : Googlen sertifioima CMP, kuten consentmanager , on olennainen vaatimus suostumuksen saamiseksi ETA-alueella tai Yhdistyneessä kuningaskunnassa olevilta käyttäjiltä. Varmista siksi, että verkkosivustollasi on lainmukainen evästebanneri, kuten consentmanager , saadaksesi käyttäjän suostumuksen.

Kun olet lajitellut tämän, sinun tulee säätää CMP:n suostumusprosessia lisätäksesi Googlen julkaisemat ylimääräiset suostumusmerkkijonot.
Kaksi uutta Googlen suostumusmerkkijonoa, jotka ovat olemassa olevien lisäksiad_storage jaanalytics_storage on lisätty seuraavat:

1. ad_user_data
2. ad_personalization

Jos haluat käyttää näitä merkkijonoja ja aktivoida Googlen suostumustilan consentmanager CMP:ssä, lue yksityiskohtaiset ohjeet täältä: https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

consentmanager käyttäjät voivat olla varmoja siitä, että consentmanager on yksi niistä kourallisista CMP-palveluntarjoajista , jotka tarjoavat Google Consent Mode v2:n sekä verkkosivustoille että sovelluksille .

Valmistaudu ennakoivasti ja käytä consentmanager lainmukaisena suostumuksen hallintaalustana. Aloita siirtyminen Google Consent Mode v2:een nyt .


lisää kommentteja

Newsletter consentmanager Juni
Uusi

Uutiskirje 06/2024

Uusi lisäosa: Tietosuojaystävällinen verkkosivustoanalyysi Kesäkuun päivityksen myötä uusi ”Website Analytics” -lisäosa on käytettävissäsi tililläsi. Tässä yhdistämme kaksi osaa, joissa olemme erityisen hyviä: todellinen tietosuoja ja hyvä raportointi. Uuden tietosuojaystävällisen verkkosivustomme etuna on ensisijaisesti tietosuoja ja järjestelmän yksinkertaisuus: Tietosuojaystävällisellä verkkosivustoanalyysillamme haluamme tarjota yksinkertaisen vaihtoehdon monimutkaisille analyysijärjestelmille: ei hienostunutta vierailijaseurantaa, vaan yksinkertainen yleiskatsaus, ilman kiertoteitä ja suoraan […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Uusi

Hollantilainen DSB: Opas evästeiden bannereihin ja tehostettuihin tarkastuksiin

Hollannin tietosuojaviranomainen (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) on julkaissut uuden oppaan , jossa kuvataan parhaita käytäntöjä evästebannerien suunnittelussa ja mitä tulee välttää mahdollisten sakkojen välttämiseksi. Kuten helmikuussa 2024 ilmoitettiin , tietosuojaviranomainen ottaa käyttöön lisää valvontaa varmistaakseen, että verkkosivustot saavat laillisesti suostumuksen seurantaevästeiden ja muiden seurantaohjelmistojen käyttöön. Kriteereitä ovat selkeän tiedon antaminen evästeiden tarkoituksesta, ymmärrettävän kielen käyttäminen ja […]