Oikein

Googlen EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntö: Mitä yritysten on tiedettävä


Kuva kädestä, joka pitelee puhelinta ja jonka näytöllä näkyy Google-hakusivu

Googlen EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntö määrittää erityiset vaatimukset, joita julkaisijoiden, mainostajien, yritysten ja muiden osapuolten on noudatettava käyttäessään Googlen palveluita, kuten Google Adsia. Käytäntö heijastaa Euroopan tietosuojalakien, erityisesti GDPR:n ja sähköisen viestinnän tietosuojadirektiivin vaatimuksia, ja koskee siksi käyttäjiä, jotka on suunnattu loppukäyttäjille Euroopan talousalueella (ETA) ja Isossa-Britanniassa. Käyttäjät, jotka eivät noudata Googlen EU-käyttäjien suostumuskäytäntöä, eivät voi käyttää Googlen palveluita verkkosivustollaan. Alla tarkastellaan tarkemmin politiikkaa ja toimia, joihin yritysten tulisi ryhtyä.

Vuonna 2015 käyttöön otettu EU:n käyttäjän suostumuspolitiikka on muuttunut merkittävästi erityisesti vuonna 2018, jolloin GDPR astui voimaan. Näiden muutosten taustalla on tarve vahvistaa käyttäjien suostumusmenetelmiä, jotka edellyttävät käyttäjien antamaan tietoinen ja nimenomainen suostumus, ennen kuin evästeitä ja muita seurantatekniikoita voidaan tallentaa tai käyttää heidän laitteilleen. Ja Googlen toukokuussa 2022 tekemän päivityksen myötä yritys on täyttänyt tämän vaatimuksen vaatimalla Google Adsin ja muiden palveluiden käyttäjiään hankkimaan kelvollisen suostumuksen käyttäjiltä Euroopan unionissa (EU/ETA) ja Isossa-Britanniassa.

Googlen EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntö edellyttää erityisesti, että verkkosivustojen ylläpitäjät ja sovellusten kehittäjät tarjoavat loppukäyttäjille selkeää ja helposti saatavilla olevaa tietoa heidän henkilötietojensa keräämisestä ja käsittelystä. Niiden on myös tunnistettava jokainen osapuoli, joka on vastaanottanut käyttäjiltä henkilötietoja saadakseen heidän suostumuksensa evästeiden tai mobiilitunnisteiden käyttöön.

Kenen on noudatettava Googlen EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntöä?

EU:n käyttäjien suostumuskäytäntö koskee ensisijaisesti verkkosivustojen ylläpitäjiä, sovelluskehittäjiä ja mainostajia, jotka käyttävät Googlen tuotteita ja on kohdistettu loppukäyttäjiin Euroopan talousalueella (ETA) ja Isossa-Britanniassa (Yhdistynyt kuningaskunta). Tämä tarkoittaa, että mainostajien ja verkkosivustojen ylläpitäjien, jotka käyttävät Googlen tuotteita, kuten Google Adsia ja Google AdSensea, on noudatettava tätä käytäntöä. Muuten Google-profiilisi estetään!
ETA-alueeseen kuuluvat EU-maat sekä Islanti, Liechtenstein ja Norja. Jos toimit ETA:ssa tai Isossa-Britanniassa ja verkkosivustosi tai sovelluksesi on suunnattu käyttäjille näillä alueilla, sinun on noudatettava tätä käytäntöä.

Miten EU:n käyttäjän suostumuskäytännön noudattaminen voidaan varmistaa?

EU:n käyttäjän suostumuskäytännön noudattaminen voidaan varmistaa

  • Selkeän ja helposti saatavilla olevan tiedon tarjoaminen käyttäjille heidän henkilötietojensa keräämisestä ja käytöstä, esim. B. tietosuojakäytännön tai evästekäytännön kautta yrityksesi toiminnasta riippuen.
  • Hanki käyttäjiltä nimenomainen suostumus esimerkiksi ”Hyväksyn”- tai ”Hyväksyn”-painikkeiden, evästebannerin tai evästevaroituksen avulla.
  • Tunnista kaikki osapuolet (mukaan lukien Google), joilla on oikeus kerätä henkilökohtaisia ​​tietoja käyttäjiltä, ​​ja jaa nämä tiedot käyttäjien kanssa. Voit myös näyttää tämän luettelon evästebannerissasi.
  • Linkki Googlen tietosuojakäytäntöön ja käyttöehtoihin antaaksesi käyttäjille tietoa siitä, miten Google käyttää heidän henkilötietojaan.
  • Ja mikä tärkeintä, käytä Consent Management Platformia (CMP), kuten consentmanager , yksinkertaistaaksesi kaikkia yllä olevia vaiheita.

Kriteerisi CMP:n valitsemiseksi noudattamista varten:

Suostumusmekanismeja voidaan luoda useilla eri tavoilla, mukaan lukien sisäiset ja ulkoiset suostumuksen hallintaalustat.

Google tarjoaa luettelon sertifioiduista suostumusratkaisuista (kuten me!) Ad Managerille ja AdMobille, jotka auttavat tehostamaan vaatimusten noudattamista. Yhteistyö CMP:n kanssa ja puitteiden, kuten IAB Europen Transparency and Consent Framework (TCF), käyttö voi varmistaa vaatimustenmukaisuuden.

Kun valitset CMP:tä EU:n käyttäjän suostumuskäytännön mukaiseksi, seuraavat kriteerit tulee ottaa huomioon:

  • Ratkaisun pitäisi mahdollistaa käyttäjien selkeä ja tietoinen suostumus evästeiden ja henkilötietojen käyttöön.
  • Sen pitäisi tarjota mukautusvaihtoehtoja, jotka vastaavat erityisiä olosuhteitasi ja käyttäjille tarjottavia vaihtoehtoja.
  • Se tulisi integroida IAB Europen Transparency and Consent Frameworkiin (TCF) , koska Google on ilmoittanut, että Googlen sertifioimien CMP:iden on toimittava TCF:n kanssa voidakseen näyttää mainoksia ETA-alueella ja Isossa-Britanniassa. Aloita nyt varmuuden vuoksi consentmanager , joka on Googlen sertifioima alustasi.
  • Ratkaisun pitäisi pystyä tunnistamaan kaikki käyttäjätietoja keräävät osapuolet, mukaan lukien Google, ja paljastamaan nämä tiedot käyttäjille.
  • Sen pitäisi tarjota mekanismi käyttäjien suostumuksia koskevien tietojen säilyttämiseksi.

Googlen sertifioiman suostumusten hallintaalustan consentmanager avulla teet oikean (ja vaatimustenmukaisen) valinnan. Aloita tänään!


lisää kommentteja

Webinar Cookie Consent Solution set up and install correctly
Videot

Webinaari: consentmanager Cookie Suostumusratkaisu määritetty ja asennettu oikein

Webinaarimme aiheesta ” consentmanager evästeen suostumusratkaisun määrittäminen ja asentaminen oikein” järjestettiin 3. syyskuuta. Tässä webinaarissa consentmanager toimitusjohtaja Jan Winkler opasti tärkeimmät toiminnot ja antoi arvokkaita näkemyksiä consentmanager CMP-käyttöliittymän uuteen käyttöliittymään. Webinaari tarjottiin sekä saksaksi että englanniksi, ja se tarjosi osallistujille yksityiskohtaiset ohjeet siitä, kuinka optimaalisesti integroida ja käyttää consentmanager CMP Consent Solutionin uutta käyttöliittymää. Käsiteltiin […]
Cookie-Wall & Verbesserter Cross-Domain Consent EN
Kenraali, Uusi

Uutiskirje 08/2024

Uusia ominaisuuksia: Evästeseinä ja parannettu verkkotunnusten välinen suostumus Tämän kuun päivityksessä olemme keskittyneet erityisesti kolmannen osapuolen evästeisiin. Vaikka Google on nyt perääntynyt uudelleen (katso seuraava kohta), erityisesti kaksi selainta, Firefox ja Safari, eivät enää tue kolmannen osapuolen evästeitä. Jos haluat olla varma, kaksi uutta ominaisuuttamme auttavat erityisesti: Yhtäältä on evästeseinäominaisuus: Jos se aktivoidaan, uudet vierailijat […]