Googlen virallisen ilmoituksen mukaan Google Consent Mode v2:n käytön määräaika tietyille verkkosivustoille ja sovelluksille päättyy vuoden 2024 alussa, maaliskuussa.
Kuten erityisellä Google Consent Mode v2 -sivullamme mainittiin, kaikkien ETA-alueella ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa oleville käyttäjille kohdistettujen verkkosivustojen ja sovellusten on otettava käyttöön Google Consent Mode v2. Nopein ja turvallisin tapa on käyttää Googlen sertifioimaa suostumuksen hallintaalustaa, kuten consentmanager .
Tässä oppaassa näytämme sinulle, kuinka voit ottaa käyttöön Google Consent Mode v2:n sertifioidulla suostumusten hallintaalustallamme, mistä se löytyy hallintapaneelista ja kuinka käyttää yksinkertaista tai edistyksellistä toteutustapaa.
Onko sinulla vähän aikaa? Haluatko ottaa Google Consent Mode v2:n käyttöön välittömästi?
Mene tänne → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode
Google Consent Mode v2:n käyttöönotto
Google Consent Mode v2 -päivitys sisältää kaksi uutta parametria, jotka on otettu käyttöön paremmin EU:n oman käyttäjän suostumuskäytännön noudattamiseksi. Käyttäjien on lisättävä seuraavat parametrit olemassa olevien ad_storage- ja analytics_storage-parametrien lisäksi:
ad_user_data
, joka määrittelee suostumuksen mainontaan liittyvien käyttäjätietojen lähettämiseen Googlellead_personalization
, joka määrittää räätälöityjen mainosten valinnan.
Lisätietoja on Googlen kehittäjän ohjeissa täällä: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent
Ensimmäiset vaiheet ovat kuitenkin hyvin yksinkertaisia. consentmanager on tehnyt suurimman osan työstä puolestasi, sinun tarvitsee vain aktivoida se hallintapaneelissasi, tehdä muutama nopea napsautus siellä täällä ja olet valmis.
Vaihe 1: Ota Google Consent Mode v2 käyttöön consentmanager hallintapaneelissa
Siirry CMP-hallintapaneeliin → Napsauta ”CMP:t” → Siirry kohtaan ”Integraatiot” → Ota Googlen suostumustila käyttöön → Muokkaa tarvittaessa vierittämällä sivua alas → Napsauta ”Tallenna muutokset”.
Vaihe 2: Lisää asiaankuuluvat Google-toimittajat
consentmanager CMPS:n hallintapaneeli siirry hallintapaneelin vasemmalla puolella olevaan ”Toimittajat”-osioon → Napsauta ”Lisää toimittaja” → Lisää Google Ads ja Google Analytics toimittajaluetteloosi → Määritä nyt Määritä käyttötarkoitus kullekin palveluntarjoajalle napsauttamalla pudotuskuvaketta. alas lista
Vaihe 3: Ota suostumus käyttöön Google Tag Managerissa
Siirry Google Tag Managerissa järjestelmänvalvoja-alueelle → napsauta ”Säilön asetukset” → Aktivoi Lisäasetukset-kohdassa vaihtoehto ”Ota suostumuksen yleiskatsaus käyttöön” → siirry nyt Tagit-alueelle nähdäksesi kunkin tagin suostumusten tiedot ja päivittää tunnisteet. jota haluat käyttää suostumustilassa. Yksityiskohtaiset vaiheittaiset ohjeet löytyvät täältä .
Vaihe 4: Tarkista, toimiiko suostumustila
Lue yksityiskohtainen oppaamme saadaksesi selville, kuinka voit tehdä sen.
Basic vs. edistynyt toteutus
Google selittää, että osana Google Consent Mode v2:ta aktivoidut Google-tagit toimivat käyttäjän suostumuspäätöksen mukaisesti. Voit päättää, miten haluat näiden tunnisteiden toimivan yksityiskohtaisesti käyttämällä kahta Googlen tarjoamaa vaihtoehtoa, Basic ja lisätoteutusta. Keskeinen ero on, että Advanced-toteutus käyttää käyttäytymismallinnusominaisuutta GA4:ssä, kun taas Basic -toteutus ei. Käyttäytymismallintamisessa Google käyttää koneoppimista, mikä tarkoittaa, että analytiikkatarkoituksiin evästeet hylkäävän käyttäjän käyttäytyminen mallinnetaan sellaisen käyttäjän käyttäytymiseksi, joka hyväksyy evästeet analytiikkatarkoituksiin. Tämä voi olla lisäetu käyttäjille, jotka ovat riippuvaisia näiden tietojen keräämisestä.
Basic toteutus myös ”kovasti estää” kaikki tunnisteet, mikä tarkoittaa, että tagit estetään pysyvästi, kunnes suostumus annetaan. Jos haluat lukea lisää eroista, käy oppaassamme täällä .
Googlen lisäsuostumus v2 (AC2)
Lisäsuostumus v2:een tehtiin lisää muutoksia, jotka otettiin käyttöön jo 6. joulukuuta 2023. Google on lisännyt palveluntarjoajien tukemiseen lisää suostumusmäärityksiä, jotka liittyvät pääasiassa suostumusmerkkijonoihin. Nämä lisäsuostumusmääritykset on tarkoitettu CMPS:lle ja kumppaneille, jotka haluavat lisätä lisäsuostumuksia toimittajille, jotka toimivat Google Ad Tech Provider List (ATP), mutta niitä ei ole vielä listattu IAB Europen maailmanlaajuiseen toimittajaluetteloon (GVL) käytettäväksi yhdessä IAB Europen avoimuus- ja suostumuskehyksen (TCF) v2:n kanssa.
Googlen lisäsuostumuksen v2 (AC2) täydellinen erittely löytyy täältä.