Kenraali

Google Consent Mode v2:n käyttöönotto


Google-logo rakennuksessa

Googlen virallisen ilmoituksen mukaan Google Consent Mode v2:n käytön määräaika tietyille verkkosivustoille ja sovelluksille päättyy vuoden 2024 alussa, maaliskuussa.

Kuten erityisellä Google Consent Mode v2 -sivullamme mainittiin, kaikkien ETA-alueella ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa oleville käyttäjille kohdistettujen verkkosivustojen ja sovellusten on otettava käyttöön Google Consent Mode v2. Nopein ja turvallisin tapa on käyttää Googlen sertifioimaa suostumuksen hallintaalustaa, kuten consentmanager .

Tässä oppaassa näytämme sinulle, kuinka voit ottaa käyttöön Google Consent Mode v2:n sertifioidulla suostumusten hallintaalustallamme, mistä se löytyy hallintapaneelista ja kuinka käyttää yksinkertaista tai edistyksellistä toteutustapaa.

Onko sinulla vähän aikaa? Haluatko ottaa Google Consent Mode v2:n käyttöön välittömästi?
Mene tänne → https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/working-with-google-consent-mode

Google Consent Mode v2:n käyttöönotto

Google Consent Mode v2 -päivitys sisältää kaksi uutta parametria, jotka on otettu käyttöön paremmin EU:n oman käyttäjän suostumuskäytännön noudattamiseksi. Käyttäjien on lisättävä seuraavat parametrit olemassa olevien ad_storage- ja analytics_storage-parametrien lisäksi:

  1. ad_user_data, joka määrittelee suostumuksen mainontaan liittyvien käyttäjätietojen lähettämiseen Googlelle
  2. ad_personalization, joka määrittää räätälöityjen mainosten valinnan.

Lisätietoja on Googlen kehittäjän ohjeissa täällä: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent

Ensimmäiset vaiheet ovat kuitenkin hyvin yksinkertaisia. consentmanager on tehnyt suurimman osan työstä puolestasi, sinun tarvitsee vain aktivoida se hallintapaneelissasi, tehdä muutama nopea napsautus siellä täällä ja olet valmis.

Vaihe 1: Ota Google Consent Mode v2 käyttöön consentmanager hallintapaneelissa
Siirry CMP-hallintapaneeliin → Napsauta ”CMP:t” → Siirry kohtaan ”Integraatiot” → Ota Googlen suostumustila käyttöön → Muokkaa tarvittaessa vierittämällä sivua alas → Napsauta ”Tallenna muutokset”.

Vaihe 2: Lisää asiaankuuluvat Google-toimittajat
consentmanager CMPS:n hallintapaneeli siirry hallintapaneelin vasemmalla puolella olevaan ”Toimittajat”-osioon → Napsauta ”Lisää toimittaja” → Lisää Google Ads ja Google Analytics toimittajaluetteloosi → Määritä nyt Määritä käyttötarkoitus kullekin palveluntarjoajalle napsauttamalla pudotuskuvaketta. alas lista

Vaihe 3: Ota suostumus käyttöön Google Tag Managerissa
Siirry Google Tag Managerissa järjestelmänvalvoja-alueelle → napsauta ”Säilön asetukset” → Aktivoi Lisäasetukset-kohdassa vaihtoehto ”Ota suostumuksen yleiskatsaus käyttöön” → siirry nyt Tagit-alueelle nähdäksesi kunkin tagin suostumusten tiedot ja päivittää tunnisteet. jota haluat käyttää suostumustilassa. Yksityiskohtaiset vaiheittaiset ohjeet löytyvät täältä .

Vaihe 4: Tarkista, toimiiko suostumustila
Lue yksityiskohtainen oppaamme saadaksesi selville, kuinka voit tehdä sen.

Basic vs. edistynyt toteutus

Google selittää, että osana Google Consent Mode v2:ta aktivoidut Google-tagit toimivat käyttäjän suostumuspäätöksen mukaisesti. Voit päättää, miten haluat näiden tunnisteiden toimivan yksityiskohtaisesti käyttämällä kahta Googlen tarjoamaa vaihtoehtoa, Basic ja lisätoteutusta. Keskeinen ero on, että Advanced-toteutus käyttää käyttäytymismallinnusominaisuutta GA4:ssä, kun taas Basic -toteutus ei. Käyttäytymismallintamisessa Google käyttää koneoppimista, mikä tarkoittaa, että analytiikkatarkoituksiin evästeet hylkäävän käyttäjän käyttäytyminen mallinnetaan sellaisen käyttäjän käyttäytymiseksi, joka hyväksyy evästeet analytiikkatarkoituksiin. Tämä voi olla lisäetu käyttäjille, jotka ovat riippuvaisia ​​näiden tietojen keräämisestä.

Basic toteutus myös ”kovasti estää” kaikki tunnisteet, mikä tarkoittaa, että tagit estetään pysyvästi, kunnes suostumus annetaan. Jos haluat lukea lisää eroista, käy oppaassamme täällä .

Googlen lisäsuostumus v2 (AC2)

Lisäsuostumus v2:een tehtiin lisää muutoksia, jotka otettiin käyttöön jo 6. joulukuuta 2023. Google on lisännyt palveluntarjoajien tukemiseen lisää suostumusmäärityksiä, jotka liittyvät pääasiassa suostumusmerkkijonoihin. Nämä lisäsuostumusmääritykset on tarkoitettu CMPS:lle ja kumppaneille, jotka haluavat lisätä lisäsuostumuksia toimittajille, jotka toimivat Google Ad Tech Provider List (ATP), mutta niitä ei ole vielä listattu IAB Europen maailmanlaajuiseen toimittajaluetteloon (GVL) käytettäväksi yhdessä IAB Europen avoimuus- ja suostumuskehyksen (TCF) v2:n kanssa.

Googlen lisäsuostumuksen v2 (AC2) täydellinen erittely löytyy täältä.


lisää kommentteja

Newsletter consentmanager Juni
Uusi

Uutiskirje 06/2024

Uusi lisäosa: Tietosuojaystävällinen verkkosivustoanalyysi Kesäkuun päivityksen myötä uusi ”Website Analytics” -lisäosa on käytettävissäsi tililläsi. Tässä yhdistämme kaksi osaa, joissa olemme erityisen hyviä: todellinen tietosuoja ja hyvä raportointi. Uuden tietosuojaystävällisen verkkosivustomme etuna on ensisijaisesti tietosuoja ja järjestelmän yksinkertaisuus: Tietosuojaystävällisellä verkkosivustoanalyysillamme haluamme tarjota yksinkertaisen vaihtoehdon monimutkaisille analyysijärjestelmille: ei hienostunutta vierailijaseurantaa, vaan yksinkertainen yleiskatsaus, ilman kiertoteitä ja suoraan […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Uusi

Hollantilainen DSB: Opas evästeiden bannereihin ja tehostettuihin tarkastuksiin

Hollannin tietosuojaviranomainen (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) on julkaissut uuden oppaan , jossa kuvataan parhaita käytäntöjä evästebannerien suunnittelussa ja mitä tulee välttää mahdollisten sakkojen välttämiseksi. Kuten helmikuussa 2024 ilmoitettiin , tietosuojaviranomainen ottaa käyttöön lisää valvontaa varmistaakseen, että verkkosivustot saavat laillisesti suostumuksen seurantaevästeiden ja muiden seurantaohjelmistojen käyttöön. Kriteereitä ovat selkeän tiedon antaminen evästeiden tarkoituksesta, ymmärrettävän kielen käyttäminen ja […]