Kenraali

IAB TCF 2.2: Kaikki tosiasiat, aikajana ja sen käyttö nyt


IAB on julkaissut uusimman versionsa Transparency and Consent Frameworkista (IAB TCF 2.2) ja tuo mukanaan joitakin tärkeitä muutoksia julkaisijoille.

Mikä on IAB TCF?

IAB TCF on ohjeiden ja teknisten standardien kehys, jonka avulla julkaisijat ja palveluntarjoajat voivat kerätä ja vaihtaa suostumustietoja, tai yksinkertaisesti sanottuna: TCF on se, kuinka palveluntarjoaja (esim. verkkosivustosi mainostaja) ymmärtää , mitkä päätökset kävijät ovat tehneet . TCF standardoi suostumustietojen keräämisen, viestinnän ja ymmärtämisen. Näin palveluntarjoaja voi mukauttaa käyttäytymistään, esim. B. Näytä personoimattomia mainoksia tietoihin perustuvien personoitujen mainosten sijaan.

Miksi minun pitäisi käyttää IAB TCF:ää verkkosivustollani?

Periaatteessa kaikki suuret mainosyritykset tukevat IAB TCF:ää Standard ja osallistuvat toimittajina TCF Global Vendor List (GVL) -luetteloon. Näyttäessään mainoksiaan nämä yritykset luottavat IAB TCF:n kautta vastaanottamiinsa signaaleihin. Jos nämä suostumussignaalit (ns. ”TC-merkkijono”) puuttuvat, useimmat mainostajat kieltäytyvät näyttämästä mainoksia . Jos et käytä TCF:ää julkaisijana, menetät todennäköisesti mainostulojasi verkkosivustollasi.

Mitä tekemistä IAB TCF:llä on Googlen kanssa?

Google on yksi maailman suurimmista mainostoimistoista. Google AdWordsin, Google AdSensen, Google Ad Managerin, Google AdMobin tai Google AdX:n kaltaisilla palveluilla Googlella on tärkeä rooli useimmissa verkkosivustoissa, kun kyse on mainonnasta niiden verkkosivustolla. Google ilmoitti äskettäin tiukentavansa mainontakäytäntöään ja näyttävänsä mainoksia vain, jos IAB TCF 2.2 -signaali on kelvollinen . Tämä vaikuttaa sen alustoihin AdSense, Ad Mob tai Ad Manager käyttäjille ETA:ssa ja Isossa-Britanniassa. Tämä uusi käytäntö tulee voimaan tämän vuoden neljännellä neljänneksellä . Verkkosivustojen ja sovellusten, jotka haluavat näyttää Google-mainoksia, on otettava käyttöön CMP, joka tukee IAB TCF 2.2:ta ja on Googlen sertifioima .

Onko consentmanager Google TCF 2.2 -sertifioitu?

Kyllä, consentmanager on jo käynyt läpi sekä IAB TCF- että Google TCF -sertifiointiprosessin.

Mitä eroa on TCF 2.0/2.1:llä ja 2.2:lla?

IAB TCF 2.0 julkaistiin vuonna 2019. Belgian APD:n kanssa ilmenneen ristiriidan vuoksi IAB julkaisi IAB:n uuden version (versio 2.2) joidenkin esiin tuotujen ongelmien ratkaisemiseksi. Tärkeimmät erot ovat:

  • Korkeammat vaatimukset palveluntarjoajille näytettävälle tiedolle (esim. tietoluokat, säilytysajat jne.)
  • Laillisen edun korkeammat vaatimukset ja oikeutetun edun poistaminen tiettyjä tarkoituksia varten
  • Tiettyjen teknisten ominaisuuksien poistaminen (esim. IAB TCF CMP API getTCData-komento)

Verkkosivuston tai sovelluksen omistajalle useimmat näistä muutoksista eivät vaikuta muuhun kuin pieneen näytettäviin tietoihin.

Aikajana: milloin voin aloittaa? Milloin minun pitäisi aloittaa sen käyttö?

”Vanha” TCF 2.0/2.1 on edelleen voimassa ja sitä voidaan käyttää siirtymäkauden loppuun saakka, jota jatkettiin 20.11.2023 asti . Tästä eteenpäin vain TCF 2.2 on voimassa. consentmanager on jo aloittanut TCF 2.2:n tuen – sivustot voivat jo vaihtaa 2.0:sta 2.2:een tarvittaessa .

Mutta: Kaikkien palveluntarjoajien on päivitettävä rekisteröintinsä IAB GVL:ssä. Lisäksi palveluntarjoajien on päivitettävä tekniikkansa ymmärtääkseen ja tukeakseen TCF 2.2 -signaaleja. Tämä vaatii manuaalista prosessia useimpien palveluntarjoajien kanssa ja vie siksi aikaa. Siksi on odotettavissa, että monet palveluntarjoajat tarvitsevat aikaa sopeutuakseen. Siksi suosittelemme, että et vaihda IAB TCF 2.2:een ennen marraskuuta , koska tämä voi johtaa julkaisijoiden mainostulojen menetyksiin.

Miten voin aloittaa?

Jos haluat siirtyä TCF 2.2:een, voit tehdä sen consentmanager tililläsi menemällä osoitteeseen:

(vanha näkymä) -valikko> CMP:t> Muokata> Muita vaihtoehtoja> IAB TCF:

(uusi näkymä) -valikko> CMP:t> Muita vaihtoehtoja> IAB TCF:

Kysytäänkö kaikilta käyttäjiltä uudelleen, päivitänkö TCF 2.2:een?

Ei. Vanhat suostumussignaalit ovat edelleen voimassa, ja CMP käyttää niitä edelleen marraskuun 2023 jälkeen.

Miksi päivityksen mukana tulee uusia s-toimittajia? Onko se ok?

Kaikki palveluntarjoajat, jotka on rekisteröity IAB TCF 2.0:aan, eivät ole myös rekisteröityjä 2.2:een. 2.2:een siirtymisen myötä nämä palveluntarjoajat ovat nyt menettäneet asemansa IAB-palveluntarjoajina. Tämä tarkoittaa, että IAB-tunnus katoaa (tunnus ilman ”s”- tai ”c”-kirjainta edessä) ja vain järjestelmätunnusta (se, jonka edessä on ”s”) voidaan käyttää palveluntarjoajalle.

Valitettavasti tämä tarkoittaa myös sitä, että tarkoituksen automaattinen määrittäminen menetetään. Tämä tarkoittaa, että asiaankuuluvat palveluntarjoajat on nyt määritettävä manuaalisesti tarkoitukseen.


lisää kommentteja

Kenraali

Uutiskirje 09/2024

Uudet ominaisuudet: Data Subject Rights (DSR) -työkalu GDPR:n mukaan niillä, joita asia koskee (kuten verkkosivuston vierailijoilla, asiakkailla tai muilla henkilöillä, joiden tietoja käsitellään) on tiettyjä oikeuksia. Tämä sisältää erityisesti sen, että he voivat tiedustella oikeuksistaan ​​ja saada tietoa käsitellyistä tiedoista. Oikeudet sisältävät mm. Uuden DSR-työkalumme avulla voit nyt antaa asianosaisille yksinkertaisen tavan vaatia nämä oikeudet: […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Uusi

consentmanager saavuttaa kultaisen aseman Googlen CMP-kumppanina

consentmanager on sertifioitu Gold Tier CMP -kumppaniksi Google Consent Management Platform (CMP) -kumppaniohjelmassa. Meille myönnettiin tämä asema seuraavien kriteerien perusteella: Uusin kehitys Google CMP -kumppaniohjelmassa tuo merkittäviä etuja asiakkaillemme. Nyt voit integroida suostumusbannerisi Google Adsiin, Google Analyticsiin ja Google Tag Manageriin suoraan tilisi Google Tag -käyttöliittymästä . Uusia tasoja Google CMP -kumppaniohjelmassa Googlen CMP-kumppaniohjelma luokittelee […]