Uusi

Edistynyt suostumuksen hallinta: Nämä ominaisuudet sinun tulee tietää


evästebannerit

Yksinkertaisimmat suostumusmekanismit voivat riittää pienille yrityksille tai freelancereille. Tämä vaihtelee yrityksesi koon tai säännösten mukaan, joita sinun on noudatettava. Työkalusi pitäisi pystyä luomaan evästebanneri ja suorittamaan perustoimintoja, kuten: B. evästeiden automaattinen estäminen ja GDPR:n edellyttämän suostumuksen saaminen kaikilta ei-välttämättömiä evästeitä käyttäviltä verkkosivustoilta. Nämä ovat perustoimintoja, jotka evästeiden suostumustyökalujen tulee tarjota.

Kehittyneet ominaisuudet eivät kuitenkaan vain auta sinua noudattamaan erilaisia ​​kansainvälisiä lakeja maailmanlaajuisesti (tarvittaessa). Niiden avulla voit myös kerätä tarkkoja tietoja asiakkaistasi ymmärtääksesi paremmin heidän käyttäytymistään ja mieltymyksiään ja testataksesi erilaisia ​​verkkokokemuksia, joita voit tarjota asiakkaillesi.

Katsotaanpa neljää lisäominaisuutta, joita consentmanager kaltainen työkalu tarjoaa, ja miksi ne ovat tärkeitä yrityksellesi. Voit käyttää näitä ominaisuuksia lähtökohtana valitaksesi parhaan suostumustyökalun yrityksellesi.

4 Suostumuksen hallintaalustan lisäominaisuudet

Säännöllinen evästeiden tarkistus

Useimmat työkalut indeksoivat verkkosivustosi, kun otat sen käyttöön. Indeksointirobotti skannaa verkkosivuston ja tunnistaa käytetyt evästeet. Tämän avulla voit yrityksenä ymmärtää tarkalleen, minkä tyyppisiä evästeitä verkkosivustollasi käytetään. Tämä puolestaan ​​antaa sinun esittää nämä tiedot tarkasti verkkosivustosi vierailijoille tai käyttäjille, mikä toteuttaa tärkeän GDPR-vaatimuksen tietoon perustuvasta suostumuksesta. Tämä edistää vaatimustenmukaisuuden lisäksi myös läpinäkyvyyttä ja käyttäjien luottamusta.

Mutta tiesitkö myös, että on tärkeää indeksoida verkkosivustosi säännöllisesti? Auttaaksemme käyttäjiämme noudattamaan jatkuvasti muuttuvia tietosuojasäännöksiä, ilmainen sisäänrakennettu evästerobotimme tai ”hämähäkki” luokittelee automaattisesti sivustoltasi löytyvät evästeet yli 3 miljoonan evästeen tietokannastamme. consentmanager järjestelmä luokittelee myös palveluntarjoajat, joille sivustosi elementit kuuluvat yli 2500 palveluntarjoajan tietokantaan. Ilmaisella sopimuksella saat yhden indeksoinnin viikossa, kun taas halvimpana maksettu suunnitelma tarjoaa tällä hetkellä 3 indeksointia päivässä.

Tämän indeksointirobotin erikoisuus on, että se voi käyttää myös kirjautumisalueita ja rajoitettuja pääsyalueita , kuten testisivuja, kirjautumisia, kassasivuja jne. Näin noudattaminen taataan aina, vaikka unohdat sivun julkistaa tai poistaa. rajoituksia.

Bonus: Haluatko tietää, mitä sinun pitäisi tehdä, jos indeksointirobotti ilmoittaa ongelmista? Lue vaiheittaiset ohjeet täältä

Vaihetoiminto: Testikenttä

Lavastustoiminto consentmanager on kuin kontrolloitu testikenttä. Sen avulla voit simuloida ja arvioida evästebannerisi muutosten vaikutusta ennen niiden julkaisemista live-ympäristössä. Tämä ominaisuus varmistaa, että bannerisi muutokset eivät vaikuta negatiivisesti käyttökokemukseen tai säännösten noudattamiseen. Arvokas työkalu, jos etsit tasapainoa vaatimustenmukaisuuden ja saumattoman vuorovaikutuksen välillä!

Tässä on vaiheittainen esimerkki osoittaaksesi, kuinka tämä normaalisti toimii consentmanager :

  1. Luo CMP ja ota vaiheistus käyttöön.
  2. Integroi esityskoodi testisivustollesi ja live-koodi julkiselle sivustollesi.
  3. Tee haluamasi muutokset, esim. B. Uusien kauppiaiden lisääminen, laillisen tarkoituksen tai evästebanneriasetusten muuttaminen jne.
  4. Napsauta Julkaise, niin muutokset kopioidaan välivaiheversiosta live-CMP:hen.
  5. Napsauta lopuksi Tee muutokset livenä. Tämä aktivoi muutokset live-ympäristössä niin, että ne näkyvät heti sivuillasi ilman, että sinun tarvitsee odottaa (ilman painamista odotusaika on yleensä 20-30 minuuttia).

Kehittynyt kohdistusominaisuus

Kohdistusominaisuus tarjoaa henkilökohtaisen lähestymistavan suostumusilmoituksiin. Analysoimalla käyttäjien käyttäytymistä ja mieltymyksiä tämä ominaisuus mukauttaa suostumusilmoitukset/evästebannerit käyttäjän mieltymyksiin. Tulos: Positiivisen suostumuksen todennäköisyys kasvaa ja käyttökokemus paranee. Yrityksille tämä tarkoittaa tehokkaampaa tietojen käyttöä ja parempaa suostumusilmoitusten noudattamista.

consentmanager toimii kohdistuksen kanssa seuraavasti:

Jos sinulla on useampi kuin yksi evästebannerisuunnittelu ja se on määritetty kohdistuksella, consentmanager käy läpi nämä mallit ja tarkistaa, mikä niistä toimii parhaiten kullekin sivustosi kävijälle, riippuen useista priorisoiduista tekijöistä, kuten sijainnista, käytetty laite, kieli ja paljon muuta. Jos esimerkiksi kohdistamasi evästebanneri ”A” ei sovi nykyiselle kävijälle, teemaa ”A” ei käytetä ja muut luomasi teemat tarkistetaan. Tämä riippuu tietysti valitsemistasi asetuksista! Varasuunnittelu on erityisen tärkeä, kun kohdistus ei vastaa sivustosi nykyistä kävijää, jolloin CMP näyttää varasuunnittelun vierailijalle.

Kohdistusvaihtoehdoista consentmanager käyttäjät voivat valita useista vaihtoehdoista, mukaan lukien maa, kieli, laitetyyppi, käyttöjärjestelmä, selain, toimitustyyppi, verkkotunnukset, määräykset, ATT-kohdistus ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä varasuunnittelu. Alla on visuaalinen esitys consentmanager hallintapaneelin kohdistusvaihtoehdoista:

Esimerkki: Kohdista teema käyttääksesi kyseistä teemaa vain tietylle kävijäryhmälle. Näytä esimerkiksi teema A vain mobiilikäyttäjille, teema B vain pöytätietokoneiden käyttäjille ja teema C vain tablet-käyttäjille.

Lisää vinkkejä ja tärkeitä tietoja kohdistuksesta saat oppaastamme täältä:
https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-targetings

Ikävarmistustoiminto

Ikävarmistusominaisuus on erityisen tärkeä tuotteille ja palveluille, joiden on oltava ikäkohtaisten määräysten mukaisia. Se varmistaa vaatimustenmukaisuuden tarkistamalla käyttäjän iän ennen tiedonkeruun jatkamista. Tämän ominaisuuden avulla organisaatiosi voi vähentää juridisia riskejä ja osoittaa sitoutumisensa vastuulliseen tietojen käyttöön. Tämä ei ainoastaan ​​suojaa käyttäjiä, vaan myös ylläpitää yrityksesi eheyttä ja uskottavuutta.

Tietyt lait, kuten Alankomaiden kielto kohdistaa online-uhkapelien mainonta alaikäisten peliriippuvuuden estämiseksi, edellyttävät tätä palvelua tarjoavien verkkosivustojen iän vahvistamista.

Johtopäätös

Nämä ominaisuudet voivat toimia vankana perustana, kun valitset ihanteellisen suostumuksen hallintatyökalun ainutlaatuisiin liiketoimintatarpeisiisi. Niiden avulla voit testata ja mukauttaa verkkokokemuksia liiketoimintastrategioiden parantamiseksi.

Jos yrityksesi voisi hyötyä jostakin näistä edistyneistä ominaisuuksista, ota yhteyttä asiantuntijoihimme jo tänään tai kokeile ilmaista evästebanneria itse. Aloita tästä!


lisää kommentteja

Kenraali

Uutiskirje 09/2024

Uudet ominaisuudet: Data Subject Rights (DSR) -työkalu GDPR:n mukaan niillä, joita asia koskee (kuten verkkosivuston vierailijoilla, asiakkailla tai muilla henkilöillä, joiden tietoja käsitellään) on tiettyjä oikeuksia. Tämä sisältää erityisesti sen, että he voivat tiedustella oikeuksistaan ​​ja saada tietoa käsitellyistä tiedoista. Oikeudet sisältävät mm. Uuden DSR-työkalumme avulla voit nyt antaa asianosaisille yksinkertaisen tavan vaatia nämä oikeudet: […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Uusi

consentmanager saavuttaa kultaisen aseman Googlen CMP-kumppanina

consentmanager on sertifioitu Gold Tier CMP -kumppaniksi Google Consent Management Platform (CMP) -kumppaniohjelmassa. Meille myönnettiin tämä asema seuraavien kriteerien perusteella: Uusin kehitys Google CMP -kumppaniohjelmassa tuo merkittäviä etuja asiakkaillemme. Nyt voit integroida suostumusbannerisi Google Adsiin, Google Analyticsiin ja Google Tag Manageriin suoraan tilisi Google Tag -käyttöliittymästä . Uusia tasoja Google CMP -kumppaniohjelmassa Googlen CMP-kumppaniohjelma luokittelee […]