Uusi

Uutiskirje: Google Consent Mode v2 on pakollinen maaliskuusta 2024 alkaen


Googlella on ilmoitus digitaalisen mainonnan suuresta päivityksestä: Google Consent Mode v2 on täällä .

Tämä uusi päivitys tuo tärkeitä muutoksia, jotka mainostajien ja julkaisijoiden on oltava tietoisia. Tärkein asia aluksi: Google Consent Mode v2:n käyttö on pakollista kaikille Googlen palveluita käyttäville verkkosivustoille.

Google Consent Mode v2:n käyttöönoton määräaika on maaliskuu 2024 . Varmista siis, että olet tarkistanut, onko sinun täytettävä vaatimukset. Autamme muutoksessa.

Suostumustila – mikä se on?

Google Consent Mode v2 on mekanismi, joka toimii verkkosivustosi suostumusbannerin kanssa ja säätää Google-tagiesi tai skriptiesi toimintaa sen mukaan, hyväksyykö loppukäyttäjä suostumusbannerisi vai hylkääkö se. Uusi Google Consent Mode v2 voi tarjota sinulle parempia tulostietoja jopa rajoitetuissa tietosuojaolosuhteissa.
Aiemmin Googlen suostumustila oli valinnainen, ja sitä käytettiin konversiomallinnuksen mahdollistamiseen Google AdWordsissa. Googlen sertifioidun suostumuksen hallintaalustan käyttö oli myös valinnaista.

Nyt asiat muuttuvat: Google Consent Mode v2 on pakollinen, jotta voidaan seurata mitään. Googlen sertifioiman suostumuksen hallintaalustan käyttö suostumuksen hallintaan on nyt myös pakollista.

Hyvä uutinen: consentmanager on jo Googlen sertifioima CMP ja tukee jo Consent Mode v2:ta . Jos integroit Google-palvelut verkkosivustollesi tai sovellukseesi, sinun tarvitsee vain varmistaa, että Googlen suostumustila on aktivoitu consentmanager hallintapaneelissasi! Löydät videon aktivointiohjeista verkkosivustoltamme: https://www. consentmanager .de/google-consent-mode-v2/

Etkö vielä käytä consentmanager ?

Jos sinulla ei vielä ole Googlen sertifioimaa CMP:tä käytössä, on korkea aika tehdä vaihto. Anna asiantuntijamme neuvoa sinua ja varaa aika: https://www. consentmanager

Älä unohda täytäntöönpanon määräaikaa: maaliskuu 2024

Mainostajilla ja julkaisijoilla on maaliskuuhun 2024 asti aikaa varmistaa, että he ovat toteuttaneet kaikki Googlen uuden suostumustilan vaatimukset. Tämä antaa sinulle tarpeeksi aikaa mukauttaa strategioitasi ja saada kaikki irti uusista ominaisuuksista.

Toimi nyt! Vieraile omalla Google Consent Mode v2 -sivullamme saadaksesi lisätietoja tästä päivityksestä. Älä missaa tätä tilaisuutta varmistaaksesi, että mainoskampanjasi ovat vaatimusten mukaisia ​​ja tarjoavat parempaa suorituskykyä ja tietosuojaa.

Napsauta tätä saadaksesi lisätietoja Google Consent Mode v2:sta: https://www. consentmanager .de/google-consent-mode-v2/

Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua siirrossa, ota yhteyttä tukitiimiimme ( support@ consentmanager .net ). Autamme mielellämme varmistamaan sujuvan ja onnistuneen siirtymisen Google Consent Mode v2:een.


lisää kommentteja

Digital Services Act
Oikein

Koskeeko digitaalisten palveluiden laki (DSA) myös yritystäsi? Online-alustoilla on lisävelvoitteita

Digipalvelulaki asettaa verkkoalustoille lisää läpinäkyvyysvaatimuksia. DSA:n mukainen verkkoalustan määritelmä saattaa koskea yritystäsi. Tämän seurauksena saatat joutua noudattamaan DSA:n lisäavoimuusvaatimuksia. Lue eteenpäin saadaksesi selville, kuuluuko yrityksesi tähän luokkaan ja mihin toimiin voit ryhtyä noudattaaksesi vaatimuksia. Mikä on digitaalipalvelulain tarkoitus? Digipalvelulaki tuli voimaan 25.8.2023 suurimpien verkkoalustojen ja hakukoneiden osalta. 17. helmikuuta 2024 alkaen DSA on täysin sovellettavissa […]
A picture of a cookies with a red circle in the middle and the caption 1st party cookies and 3rd party cookies
Uusi

Kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen ja CMP:n suostumusalueen asetusten säätäminen

Kolmannen osapuolen evästeiden tuleva poistaminen merkitsee suurta muutosta consentmanager suostumuslaajuuksien käytössä. Kesäkuusta alkaen consentmanager ei enää aseta kolmannen osapuolen evästeitä verkkotunnuksen consentmanager .net alle. Tämän muutoksen seurauksena jotkin kolmannen osapuolen evästeiden kanssa käytetyt suostumuksen laajuusvaihtoehdot, kuten tilikohtainen suostumus ja CMP-kohtainen suostumus, poistetaan. Suosittelemme asiakkaitamme siirtymään verkkotunnuskohtaisiin suostumusasetuksiin mahdollisimman pian, sillä kesäkuuhun mennessä kaikki näitä asetuksia […]