Kenraali

Optimointiraportti: Aloittelijan opas


Optimointiraportti: Aloittelijan opas

Optimointiraportti auttaa sinua parantamaan evästebannerisi suorituskykyä ja tekemään päätöksiä raporttiin kerättyjen tietojen perusteella. Tästä raportista löydät eri A/B-testiesi tulokset ja muut datamittaukset, jotka auttavat sinua ymmärtämään paremmin käyttäjien mieltymyksiä ja maksimoimaan suostumusasteen noudattaen samalla viranomaismääräyksiä.

Tutustu tämän raportin eri ominaisuuksiin ja siihen, miten voit käyttää sitä yrityksesi hyväksi.

Näyttökaappaus kaikista suostumushallinnan hallintapaneelin raporteista

Miksi evästebannerisi optimointi on tärkeää?

Ensinnäkin on tärkeää ymmärtää, miksi evästebannerin optimointi voi olla hyödyllistä sinulle. Optimointi vaihtelee sen mukaan, mihin yrityksesi keskittyy.

Jos olet julkaisija ja tulosi perustuvat mainostuloihin, korkea hyväksymisaste, erityisesti mainontaan liittyvien evästeiden osalta, voi olla sinulle tärkeää.

Esimerkiksi verkkokauppayrityksenä kohdistat verkkomyyntiin. On erittäin tärkeää, että ainakin kaikki asiaankuuluvat evästeet on aktivoitu, jotta tilaukset voidaan suorittaa teknisesti.

Jos kuitenkin työskentelet digitaalisen markkinoinnin parissa, voi myös olla ratkaisevaa, että käyttäjät suostuvat henkilötietojensa käsittelyyn analyysitarkoituksiin. Tämä voi tarkoittaa, että sinun on säädettävä evästebannerisi tarkkuutta, mukaan lukien erityiset tarkoitukset ja luokat, joita varten henkilötietoja käsitellään.

Tekijät, jotka vaikuttavat evästebannerisi ulkonäköön ja toimintaan

On monia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa evästebannerisi ulkonäköön. Kuten mainittiin, kun olet määrittänyt yrityksesi ja yleisösi painopisteen ja tiedät, mitkä mittarit ovat tärkeimpiä yrityksesi kasvattamisen kannalta, voit muokata banneriasi vastaavasti ja käyttää suostumusmanagerin optimointiraporttia hyödyksesi.

Jotta pääset alkuun, tässä on joitain tekijöitä, jotka on otettava huomioon optimoidessasi evästebanneria:

  1. Noudata viitelakejasi: Eri maissa on erilaiset vaatimukset ja määräykset evästeiden hyväksymiselle. Näyttämällä vierailijan sijaintiin räätälöidyn evästebannerin voit varmistaa, että noudatat paikallisia lakeja ja määräyksiä, jos toimit siellä. Esimerkiksi Euroopan unionin yleisessä tietosuoja-asetuksessa (GDPR) on erityisiä suostumusvaatimuksia, jotka voivat poiketa muiden alueiden vaatimuksista.
  2. Mukaudu erilaisiin käyttäjien mieltymyksiin: Eri käyttäjäryhmillä voi olla erilaisia ​​mieltymyksiä evästeiden hyväksymisen suhteen. Räätälöimällä evästebannerisi tietyille yleisöille voit mukautua heidän mieltymyksiinsä ja tarjota yksilöllisemmän käyttökokemuksen. Jotkut vierailijat esimerkiksi pitävät parempana yksityiskohtaisia ​​suostumusvaihtoehtoja, kun taas toiset haluavat yksinkertaisempaa lähestymistapaa palvelusi/tuotteesi ja toimialan standardin mukaan. Niin kauan kuin noudatat lainkäyttöalueesi lakisääteisiä vaatimuksia, voit muokata sitä, kuinka bannerisi näkyy käyttäjälle.
  3. Sopeudu eri kieliin ja lokalisaatioihin: Jos verkkosivustosi on kohdistettu kansainväliselle yleisölle, evästebannerin näyttäminen vierailijan haluamalla kielellä voi parantaa ymmärrystä ja sitoutumista. Bannerin sisällön lokalisointi ja eri alueiden kulttuuristen normien ja odotusten mukaisuuden varmistaminen voi parantaa käyttökokemusta ja lisätä käyttöönottoastetta. Vinkki: Tutustu myös kansainvälisten tai monikielisten verkkosivustojen vaatimustenmukaisuusoppaaseemme.
  4. Aiemman käyttäjien toiminnan seuranta: Käyttäen tietoja käyttäjän aiemmasta vuorovaikutuksesta ja käyttäytymisestä voit näyttää evästebannerin, joka ottaa huomioon käyttäjän aiemmat suostumukset. Tämä yksilöllinen lähestymistapa voi optimoida käyttökokemuksen varmistamalla, että palaavien vierailijoiden ei tarvitse hyväksyä samantyyppisiä evästeitä yhä uudelleen ja uudelleen. Esimerkiksi ensikertalaiset voivat nähdä erilaisia ​​teemoja tai huomautuksia kuin palaavat vierailijat. Digimarkkinoijille tämä voi olla tärkeä ominaisuus, joka vaikuttaa käyttöönottoasteeseen.
  5. Jatkuva testaus ja optimointi: Näyttämällä evästebannerin eri versioita voit suorittaa A/B-testejä ja kerätä tietoja erilaisten mallien, viestien tai sijoitusstrategioiden toimivuudesta. Analysoimalla tuloksia voit tunnistaa tehokkaimmat vaihtoehdot ja optimoida evästebannerisi mahdollisimman suuren käyttöönoton ja käyttäjien säilyttämisen varmistamiseksi.

Tärkeitä mittareita suostumushallinnan optimointiraportissa

Tässä on nopea yleiskatsaus mittareista ja tiedoista, joita voit käyttää optimointiraportissa:

  • Parhaat ajat: Ruuhka-ajat, jolloin saat eniten vierailijoita ja vuorovaikutusta bannerisi kanssa.
Kaavio, joka näyttää ruuhka-ajat, jolloin käyttäjät jakavat suostumuksensa

  • Tärkeimmät indikaattorit: Millä selaimella, laitteella tai käyttöjärjestelmällä kävijät käyttävät verkkosivustoasi.
Kaavio tehokkaimmista evästebannereista
  • Hyväksyminen vs. poistumisprosentti
Kaavio hyväksynnästä ja poistumisprosentista
  • Paras muotoilu: Yleiskatsaus parhaista evästebannerisuunnittelusta, joka perustuu henkilötietojensa käsittelyyn suostuneiden ihmisten lukumäärään ja prosentuaaliseen voittomahdollisuuteen (saada käyttäjältä lupa).
Taulukko evästebannereista parhailla malleilla

Jotkut monista muokkauksista, joita voit tehdä evästebanneriisi suorittaessasi A/B-testiä:

  • Käytettävissä olevat painikkeet: Hyväksy tai Hylkää, Sulje.
  • Evästebannerisi sijainti: Sijoita bannerisi keskelle tai mihin tahansa kulmaan.
  • Värit: Valitse väri- tai sävypaletista.
  • Teksti: Säädä otsikkoa, tekstiä ja tekstin pituutta.

Voit lisätä niin monta mallia kerralla kuin haluat suorittaaksesi A/B-testin. Voit myös tehdä manuaalisia tai automaattisia optimointeja. Napsauta tätä saadaksesi lisätietoja.


lisää kommentteja

Digital Services Act
Oikein

Koskeeko digitaalisten palveluiden laki (DSA) myös yritystäsi? Online-alustoilla on lisävelvoitteita

Digipalvelulaki asettaa verkkoalustoille lisää läpinäkyvyysvaatimuksia. DSA:n mukainen verkkoalustan määritelmä saattaa koskea yritystäsi. Tämän seurauksena saatat joutua noudattamaan DSA:n lisäavoimuusvaatimuksia. Lue eteenpäin saadaksesi selville, kuuluuko yrityksesi tähän luokkaan ja mihin toimiin voit ryhtyä noudattaaksesi vaatimuksia. Mikä on digitaalipalvelulain tarkoitus? Digipalvelulaki tuli voimaan 25.8.2023 suurimpien verkkoalustojen ja hakukoneiden osalta. 17. helmikuuta 2024 alkaen DSA on täysin sovellettavissa […]
A picture of a cookies with a red circle in the middle and the caption 1st party cookies and 3rd party cookies
Uusi

Kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen ja CMP:n suostumusalueen asetusten säätäminen

Kolmannen osapuolen evästeiden tuleva poistaminen merkitsee suurta muutosta consentmanager suostumuslaajuuksien käytössä. Kesäkuusta alkaen consentmanager ei enää aseta kolmannen osapuolen evästeitä verkkotunnuksen consentmanager .net alle. Tämän muutoksen seurauksena jotkin kolmannen osapuolen evästeiden kanssa käytetyt suostumuksen laajuusvaihtoehdot, kuten tilikohtainen suostumus ja CMP-kohtainen suostumus, poistetaan. Suosittelemme asiakkaitamme siirtymään verkkotunnuskohtaisiin suostumusasetuksiin mahdollisimman pian, sillä kesäkuuhun mennessä kaikki näitä asetuksia […]