tietoa

Kategoria: Kenraali

Evästebannerien käyttö tietosuojan mukaisesti on yksi suurimmista haasteista verkkosivujen ylläpitäjille. Jos evästebannerit halutaan suunnitella GDPR:n mukaisesti, verkkosivuston käyttäjien on voitava hyväksyä henkilötietojensa käsittely tai voitava hylätä se evästebannerin avulla. Mutta mitä sinun tulee ottaa huomioon, jos haluat käyttää evästebannereita tai evästesisältöbannereita? Mitä sääntöjä sovelletaan evästeiden käyttöön? Miltä evästebannerin tekstin tulee näyttää? Miten evästebannerit on suunniteltava … Continue Reading

Kategoria: Kenraali

Euroopan yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) on ollut voimassa 25.5.2018 alkaen. Sillä on suuri vaikutus tietosuojaan online-alueella. Tämä koskee verkkosivustoja ja verkkokauppoja sekä sosiaalista mediaa. Facebookin pikselievästeeseen vaikuttaa myös EU:n tietosuojauudistus, joka määrittelee monimutkaiset säännöt evästeistä ja tietosuojasta. Tärkeä sääntö tässä yhteydessä on niiden käyttäjien suostumus, joihin pikselien seuranta vaikuttaa. Tämä artikkeli tarjoaa sinulle arvokkaan yhteenvedon erittäin … Continue Reading

Kategoria: Kenraali

Laillisesti turvalliset toimenpiteet ja suostumus evästeisiin Matomo (entinen Piwik) on avoimen lähdekoodin projekti. Vaihtoehtona Google Analyticsille Matomo tarjoaa verkkosivujen analysointityökaluja, joita käytetään vierailijoiden toiminnan tallentamiseen. Matomo käyttää tähän tarkoitukseen erityyppisiä evästeitä. Matomo GDPR-yhteensopivuuden varmistamiseksi on Matomo-evästeen suostumus välttämätön. Vastaavat tiedot on annettava myös Matomon tietosuojaselosteessa. Tämä herättää kysymyksen, mihin sinun tulee verkkosivujen ylläpitäjänä yleensä kiinnittää … Continue Reading

Kategoria: Kenraali

Tämä tulisi ”twiittaa” sinulle suostumuksen hallinnan kautta Jopa 280 merkkiä, jotka kirjoitettiin vanhalla hyvällä tekstiviestillä vain muutama vuosi sitten, tviitataan nyt yhä useammin: tämä on ainoa tapa selittää, että menestyneellä amerikkalaisella mikroblogipalvelulla Twitterillä on lähes 330 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukaudessa. Viime vuosina useiden #hashtagien alla on käynnistetty vilkasta keskustelua, mikä osoittaa vaikuttavasti tämän alustan kommunikatiivisen … Continue Reading

Kategoria: tietoa

Indeksointirobotin päivitykset Viimeisimmän päivityksemme myötä painopiste on jälleen indeksointirobotissamme. Indeksointirobotti on nyt entistä perusteellisempi ja seuraa verkkosivuston alasivuja entistä tarkemmin. Samoin indeksointirobotin tulokset voidaan vihdoin viedä PDF-muodossa ja olemme lisänneet lisätarkistuksia esimerkiksi kolmansien maiden siirtoihin. Lisäksi indeksointirobotin ohjausta on parannettu: CMP:n indeksointirobotin asetuksissa voidaan nyt asettaa esimerkiksi niin, että uudet palveluntarjoajat lisätään ensin odotuslistalle eikä … Continue Reading

Kategoria: tietoa

10. marraskuuta 2021 järjestettiin webinaarimme, jossa käsiteltiin suostumuksenhallintaohjelman käyttöä Google Tag Managerin ja Google Consent Moden kanssa. Olemme käsitelleet muun muassa seuraavia aiheita: Voit ladata webinaarin PDF-tiedoston täältä . Mikä on Google Tag Manager?Google Tag Manager on tehokas tunnisteiden hallintajärjestelmä, jonka avulla verkkosivustojen ja sovellusten operaattorit voivat määrittää ja ottaa käyttöön tunnisteita tämän alustan kautta. … Continue Reading

Kategoria: tietoa

Webinaarimme TTDSG:stä ja tietosuojan nykyisestä kehityksestä järjestettiin 9. marraskuuta 2021. Olemme käsitelleet muun muassa seuraavia aiheita: Webinaarin PDF-tiedoston voi ladata täältä . TTDSG lyhyesti:Lyhenne TTDSG tulee sanoista Telecommunications Telemedia Data Protection Act, ja se on ollut voimassa Saksassa 1.12.2021 alkaen. TTDSG säätelee televiestintä- ja telemediapalvelujen tietoliikennesalaisuutta ja tietosuojaa. TTDSG:n käyttöönoton myötä olemassa olevat tietosuojaaukot, kuten … Continue Reading

Kategoria: Oikein

Monet yritykset ovat tunnustaneet sosiaalisen median merkityksen verkkomarkkinointinsa tehokkuudelle. Mottona ”kuva (tai video) kertoo enemmän kuin 1000 sanaa”, klassisen Facebookin rinnalla käytetään erityisesti Instagramia ja YouTubea. Jos käytät YouTubea myös yrityskanavana ja haluat ehkä kerätä tietoja käyttäjiltä, kannattaa olla varovainen: YouTuben evästeillä ja GDPR:llä ei välttämättä ole sama risteys. Tämä tarkoittaa, että sinun tulee kiinnittää … Continue Reading

Kategoria: Oikein

Käytä Google Tag Managerin GDPR-yhteensopivaa – mikä on oikeudellinen tilanne? Tässä artikkelissa kerrotaan Google Tag Managerin toiminnasta, oikeudellisesta suhteesta GDPR:ään ja toimivista evästeiden suostumusratkaisuista. Google Tag Manager ja evästeet – näin työkalu toimii Google Tag Manager toimii työkaluna evästeiden, tulospikseleiden tai seurantakoodien hallintaan ja hallintaan ohjelmista, kuten Google Analytics tai Bing Ads. Sovellus itse toimii … Continue Reading

Kategoria: tietoa

TTDSG + virallinen kirje Tiekarttojemme oli itse asiassa suunnitellut tälle kuukaudelle toisen aiheen, mutta asiakkaiden palautteen suuren määrän vuoksi muutimme mielemme lyhyellä varoitusajalla ja keskityimme tässä kuussa Saksan TTDSG:n tuleviin muutoksiin ja selvennyksiin. Lisäksi useat asiakkaat ovat saaneet tietosuojaviranomaisilta kyselylomakkeita, joten olemme myös ottaneet tänne lisää ominaisuuksia, jotka auttavat asiakkaitamme täyttämään viranomaisten vaatimukset helpommin (katso … Continue Reading