Uusi

Uutiskirje 2020/11


raportteja

Suuren kysynnän vuoksi olemme tässä kuussa keskittyneet raporttien parantamiseen. Mukavamman latausnäkymän lisäksi olemme jälleen laajentaneet raportoinnin laajuutta ja nyt myös kirjaamalla käyntejä, ohitettuja suostumustasoja, aktiivisia hyppyjä ja paljon muuta. Tämä antaa sinulle entistä kattavamman kuvan siitä, kuinka kävijät ovat vuorovaikutuksessa suostumuskerroksen kanssa.

Google Analytics ja eTracker

Olemme myös yksinkertaistaneet Googlen ja eTrackerin analyysityökalujen asennusta ja käsittelyä käyttäjille. Uusimman päivityksen myötä consentmanager tukee nyt Google Consent Mode ja eTrackerin suostumussignaalia. Työkaluja voidaan siis käyttää siten, että lasku suoritetaan, mutta evästeitä ei aseteta, jos suostumusta ei ole annettu.

Muutokset IAB:n TCF-käytäntöön

Kuten edellisessä uutiskirjeessä ilmoitettiin, IAB on muokannut IAB TCF :ään osallistumista koskevia ohjeita. Huomioi seuraavat muutokset:

  • Teema-asetuksissa näkyy nyt värikontrastiarvo määritettäessä hyväksymis-/hylkäämis-/asetukset-/tallennuspainikkeiden väriä. IAB edellyttää värikontrastin olevan vähintään 5:1 (etualalla vs. taustalla). Nykyisessä päivityksessä tämä kontrastiarvo on pakollinen. Alhaisempaa kontrastiarvoa käyttävät teemat menettävät IAB-yhteensopivuusasetuksen. Tarkista mallisi .
  • Nykyisen päivityksen myötä olemme poistaneet käytöstä mahdollisuuden muuttaa ensimmäisen tason tervehdystekstiä, jos IAB TCF on käytössä CMP:ssä. Asiakkaat, jotka haluavat muuttaa tekstiä, tarvitsevat suostumuksen hallinnan lisähyväksynnän. Tämä ei vaikuta olemassa oleviin teksteihin.

Lisää uusia ominaisuuksia ja muutoksia

  • AMP-sivujen parannuksia
  • Mahdollisuus tehdä logosta klikattava
  • Uusi suostumusalue aliverkkotunnuksille
  • Automaattisen eston parannukset
  • … ja paljon enemmän.

lisää kommentteja

Uusi

Uutiskirje 12/2024

Uudet laajennukset moniin CMS- / kauppajärjestelmiin Viimeisimmän päivityksen myötä olemme uudistaneet eri CMS- ja kauppajärjestelmien laajennukset. Erityisesti pohdimme, kuinka voimme helpottaa asiakkaiden käyttöönottoa laajennuksiin: Esimerkiksi kooditunnusten manuaalisen kopioimisen sijaan voidaan jatkossa valita sopiva CMP ja asetukset suoraan laajennuksesta. Toiseksi laajensimme laajennusten valikoimaa. Evästebannerimme integrointiin tarkoitettujen lisäosien lisäksi tarjoamme nyt myös laajennuksia, jotka helpottavat muiden työkalujemme […]
Barrierefreiheit in Deutschland - consentmanager
Oikein

Digitaalinen saavutettavuus Saksassa: Web-sivustoja ja sovelluksia koskevat vaatimukset

Digitaalinen saavutettavuus on jo otettu käyttöön Saksassa sellaisilla asetuksilla kuin esteetön tietotekniikkaasetus 2.0 (BITV 2.0) ja vammaisten tasa-arvolaki (BGG). Ennen kaikkea liittovaltion viranomaiset velvoitettiin asettamaan verkkosivustonsa ja sovelluksensa kaikkien käyttäjien saataville. Äskettäin käyttöön otetun saavutettavuuden vahvistamista koskevan lain (BFSG) myötä kynnys on asetettu entistä korkeammalle. Euroopan saavutettavuuslain ( EAA ) seuraajana BFSG tuo nämä vaatimukset […]