Uusi

Uutiskirje 2020/11


raportteja

Suuren kysynnän vuoksi olemme tässä kuussa keskittyneet raporttien parantamiseen. Mukavamman latausnäkymän lisäksi olemme jälleen laajentaneet raportoinnin laajuutta ja nyt myös kirjaamalla käyntejä, ohitettuja suostumustasoja, aktiivisia hyppyjä ja paljon muuta. Tämä antaa sinulle entistä kattavamman kuvan siitä, kuinka kävijät ovat vuorovaikutuksessa suostumuskerroksen kanssa.

Google Analytics ja eTracker

Olemme myös yksinkertaistaneet Googlen ja eTrackerin analyysityökalujen asennusta ja käsittelyä käyttäjille. Uusimman päivityksen myötä consentmanager tukee nyt Google Consent Mode ja eTrackerin suostumussignaalia. Työkaluja voidaan siis käyttää siten, että lasku suoritetaan, mutta evästeitä ei aseteta, jos suostumusta ei ole annettu.

Muutokset IAB:n TCF-käytäntöön

Kuten edellisessä uutiskirjeessä ilmoitettiin, IAB on muokannut IAB TCF :ään osallistumista koskevia ohjeita. Huomioi seuraavat muutokset:

  • Teema-asetuksissa näkyy nyt värikontrastiarvo määritettäessä hyväksymis-/hylkäämis-/asetukset-/tallennuspainikkeiden väriä. IAB edellyttää värikontrastin olevan vähintään 5:1 (etualalla vs. taustalla). Nykyisessä päivityksessä tämä kontrastiarvo on pakollinen. Alhaisempaa kontrastiarvoa käyttävät teemat menettävät IAB-yhteensopivuusasetuksen. Tarkista mallisi .
  • Nykyisen päivityksen myötä olemme poistaneet käytöstä mahdollisuuden muuttaa ensimmäisen tason tervehdystekstiä, jos IAB TCF on käytössä CMP:ssä. Asiakkaat, jotka haluavat muuttaa tekstiä, tarvitsevat suostumuksen hallinnan lisähyväksynnän. Tämä ei vaikuta olemassa oleviin teksteihin.

Lisää uusia ominaisuuksia ja muutoksia

  • AMP-sivujen parannuksia
  • Mahdollisuus tehdä logosta klikattava
  • Uusi suostumusalue aliverkkotunnuksille
  • Automaattisen eston parannukset
  • … ja paljon enemmän.

lisää kommentteja

Newsletter consentmanager Juni
Uusi

Uutiskirje 06/2024

Uusi lisäosa: Tietosuojaystävällinen verkkosivustoanalyysi Kesäkuun päivityksen myötä uusi ”Website Analytics” -lisäosa on käytettävissäsi tililläsi. Tässä yhdistämme kaksi osaa, joissa olemme erityisen hyviä: todellinen tietosuoja ja hyvä raportointi. Uuden tietosuojaystävällisen verkkosivustomme etuna on ensisijaisesti tietosuoja ja järjestelmän yksinkertaisuus: Tietosuojaystävällisellä verkkosivustoanalyysillamme haluamme tarjota yksinkertaisen vaihtoehdon monimutkaisille analyysijärjestelmille: ei hienostunutta vierailijaseurantaa, vaan yksinkertainen yleiskatsaus, ilman kiertoteitä ja suoraan […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Uusi

Hollantilainen DSB: Opas evästeiden bannereihin ja tehostettuihin tarkastuksiin

Hollannin tietosuojaviranomainen (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) on julkaissut uuden oppaan , jossa kuvataan parhaita käytäntöjä evästebannerien suunnittelussa ja mitä tulee välttää mahdollisten sakkojen välttämiseksi. Kuten helmikuussa 2024 ilmoitettiin , tietosuojaviranomainen ottaa käyttöön lisää valvontaa varmistaakseen, että verkkosivustot saavat laillisesti suostumuksen seurantaevästeiden ja muiden seurantaohjelmistojen käyttöön. Kriteereitä ovat selkeän tiedon antaminen evästeiden tarkoituksesta, ymmärrettävän kielen käyttäminen ja […]