Uusi

Uutiskirje 01/2024


Tervetuloa 2024!

Vuoden 2024 ensimmäiset päivät ovat jo kuluneet. Toivomme, että olette kaikki aloittaneet uuden vuoden terveenä ja iloisena. Vuosi odottaa sinua monien muutoksien ja innovaatioiden kera tietosuojamaisemassa. Vuonna 2024 consentmanager ottaa jälleen kaikki nämä muutokset suurella innolla huomioon ja kehittää jatkuvasti consentmanager -alustaa. Odota jännittävää vuotta 2024 kanssamme. CMP:n ensimmäinen uusi toiminto odottaa jo sinua.


Uusi ominaisuus: Privacy Policy Generator

Nykyisen päivityksemme myötä CMP:ssämme on käytettävissäsi uusi ominaisuus: tietosuojailmoitusgeneraattori. Generaattorin avulla voit helposti luoda ja hallita tietosuojakäytäntöäsi. Se sisältää valmiiksi valmistetut tekstipohjat ja muun muassa palveluntarjoajan tiedot tietosuojateksteissä. Tekstipohjat täyttävät myös kansainvälisen lainsäädännön vaatimukset. Vakuuta itsesi eduista.

Oletko Agency tai Enterprise käyttäjä? Sitten löydät uuden toiminnon suoraan CMP:stä uudessa käyttöliittymässä valikossa> CMP:t> Tietosuojakäytäntö

Kaikki muut käyttäjät voivat joustavasti lisätä tietosuojailmoitusgeneraattorin lisäosana valikon alle> tili> Lisäosat:


Googlen EU-alueella asuvan käyttäjän suostumuskäytäntö: Mitä yritysten on tiedettävä nyt

Uudessa artikkelissa tarkastelemme Googlen EU-käyttäjien suostumuskäytäntöä ja sitä, mitä se tarkoittaa yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja sähköisen viestinnän tietosuojadirektiivin noudattamiselle Euroopan talousalueella (ETA) ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa (Yhdistynyt kuningaskunta). . Selitämme erityisesti, miksi Google Ads -käyttäjien on noudatettava ohjeita, ja tarjoamme tarkistuslistan, joka auttaa sinua valitsemaan yhteensopivan CMP-työkalun, jotta olet aina turvassa. Lue lisää: https://www. consentmanager .de/wissen/google-eu-user-consent-policy/


Google Consent Mode v2 2024 Google Ads-käyttäjille

Uusimmassa artikkelissamme tarkastellaan Google Adsin (entinen Adwords) käyttäjille suunnattua Google Consent Mode v2:ta sekä uuden Consent Mode v2:n julkaisua vuoden 2023 lopussa ja siihen liittyviä määräaikoja eurooppalaisille loppukäyttäjille suunnatuille mainostajille. Talousalue ja Yhdistynyt kuningaskunta. Maaliskuun 2024 täytäntöönpanon määräaika lähestyy, ja tässä artikkelissa selitämme tämän kiireellisyyden taustalla olevaa sääntelyä, mukaan lukien digitaalisia markkinoita koskeva laki, joka nimeää Googlen kaltaiset suuret toimijat ”portinvartijoiksi”. Lue artikkelimme nyt ja ole aktiivinen tämän muutoksen suhteen consentmanager kanssa varmistaaksesi saumattoman siirtymisen Google Consent Mode v2:een verkkosivustoille ja sovelluksille. Blogiartikkeliin: https://www. consentmanager .de/wissen/google-consent-mode-v2-fuer-google-ads/


Tietosuojalakeja koskevat päivitykset ympäri maailmaa, jotka olet ehkä jäänyt huomaamatta vuonna 2023

Aloittaessamme uutta vuotta tarjoamme sinulle virkistystä kansainvälisen oikeuden muutoksista, jotka olet ehkä jättänyt huomiotta kuluneen vuoden aikana. Jos yrityksesi toimii maailmanlaajuisesti tai jopa maissa, kuten Yhdysvalloissa tai maissa, kuten Etelä-Korea tai Saudi-Arabia, sinun tulee pysyä ajan tasalla viimeisimmistä tietosuojapäivityksistä ja varmistaa, että verkkosivustosi tai sovelluksesi on vaatimusten mukainen.

Utah Consumer Privacy Act (UCPA) astuu voimaan joulukuussa 2023

Utah Consumer Privacy Act (UCPA) hyväksyttiin vuonna 2022, mutta se astui voimaan vasta joulukuussa 2023. Muiden Yhdysvaltojen tietosuojalakien tapaan se vahvistaa tärkeitä lakeja asukkaiden henkilökohtaisten tietojen suojaamiseksi. Pääkohdat: UCPA tarjoaa kuluttajille tiettyjä oikeuksia heidän henkilötietoihinsa liittyen. Näitä oikeuksia ovat pääsy henkilötietoihin ja niiden poistaminen, tiettyjen tiedonkeruu- ja käyttökäytäntöjen vastustaminen sekä kopion vastaanottaminen tiedoistasi käyttökelpoisessa muodossa.

Oregon Consumer Privacy Act tulee voimaan 1.7.2024

Heinäkuussa 2023 allekirjoitettu Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA) -laki tulee voimaan 1.7.2024. Joitakin avainkohtia: OCDPA antaa kuluttajille oikeuden päästä käsiksi, korjata, poistaa ja saada kopio henkilökohtaisista tiedoistaan. Lisäksi opt-out-mekanismien on oltava kuluttajaystävällisiä ja käytettävä mieltymyssignaalia 1.1.2026 mennessä. Tietojen käsittelijöiden on myös ryhdyttävä toimenpiteisiin varmistaakseen, että ”tunnistetuksi poistettuja” (anonyymejä) tietoja ei voida yhdistää yksilöihin.

Päivitys Etelä-Korean muutettuun PIPA:han syyskuussa 2023

Etelä-Korean henkilötietojen suojakomissio (PIPC) on ilmoittanut hyväksyvänsä muutokset henkilötietojen suojalakiin (PIPA) syyskuussa 2023. Muutokset sisältävät laajennetut vaatimukset, jotka yritysten on täytettävä siirtäessään henkilötietoja ulkomaille, sekä PIPC:n valtuudet keskeyttää ulkomaiset siirrot, jos se katsoo sen tietyissä tilanteissa tarpeelliseksi. Toinen tärkeä muutos on lasten henkilötietojen suojan parantaminen. Rekisterinpitäjän on säädettävä menettelystä, jolla varmistetaan alle 14-vuotiaan lapsen laillinen huoltaja tai edustaja. Tämän edustajan olisi voitava antaa suostumus tai vastustaa henkilötietojensa käsittelyä lapsen puolesta.

Saudi-Arabian PDPL tuli voimaan syyskuussa 2023

Saudi-Arabian henkilötietojen suojalaki (PDPL) tuli voimaan 14.9.2023. Tämä tietosuojalaki korostaa myös rekisteröityjen selkeän suostumuksen tärkeyttä erityisesti käsiteltäessä arkaluonteisia tietoja tai suoramarkkinointitarkoituksiin. PDPL edellyttää myös organisaatioiden suorittavan tietosuojavaikutusten arvioinnin tietyissä tilanteissa, kuten uusien teknologioiden käytössä. Tärkeä vaatimus joillekin PDPL:n piiriin kuuluville organisaatioille ja toimialoille on rajoittavampien toimenpiteiden soveltaminen terveys- ja luottotietojen käsittelyssä.


Lisää säätöjä ja säätöjä tammikuussa

Tammikuussa tehtiin muun muassa seuraavat korjaukset ja korjattiin virheet:
Erilaisia ​​optimointeja tehtiin erityisesti käyttökokemuksen alueella. Tämä sisältää muun muassa parannuksia tarjoajaluetteloon, eväste- ja laskutusluetteloon sekä käyttäjiin ja käyttäjäryhmiin. Lisäksi mahdollistettiin erilaisten taulukoiden lajittelu ja käännöstekstien lataaminen/lataus.
Lisää innovaatioita ja optimointeja löytyy täydellisestä julkaisulokista:

Vapauta loki

  • Uutta: Tietosuojakäytäntögeneraattorin integrointi
  • Lisää oletustarkoituksen kuvaus
  • Tarkoitussivun UX-parannukset
  • Toimittajaluettelon UX-parannukset
  • Evästeluettelon UX:n parannus
  • Tilin käyttökokemuksen parannuksia
  • Laskuluettelon UX-parannukset
  • Käyttäjät / käyttäjäryhmät UX-parannukset
  • UX-turvallisuuden parannuksia
  • CMP Modal UX -parannuksia
  • Design Modal UX parannuksia
  • Optimointiraportti UX:n parannuksia
  • Salli taulukoiden lajittelu
  • Lisää ryhmäsuodatin Design modaaliin
  • Haku alasvetovalikosta peruselementissä
  • Sivutusta ei päivitetty poiston yhteydessä
  • Salli lataus/lähetys, jos käännöstekstejä
  • Korjaa riskin tarkistus ilman tarkoitusta
  • Julkaisuoikeudet puuttuvat uudessa ulkoasussa
  • Integrointiohjeet UX-parannukset

lisää kommentteja

Digital Services Act
Oikein

Koskeeko digitaalisten palveluiden laki (DSA) myös yritystäsi? Online-alustoilla on lisävelvoitteita

Digipalvelulaki asettaa verkkoalustoille lisää läpinäkyvyysvaatimuksia. DSA:n mukainen verkkoalustan määritelmä saattaa koskea yritystäsi. Tämän seurauksena saatat joutua noudattamaan DSA:n lisäavoimuusvaatimuksia. Lue eteenpäin saadaksesi selville, kuuluuko yrityksesi tähän luokkaan ja mihin toimiin voit ryhtyä noudattaaksesi vaatimuksia. Mikä on digitaalipalvelulain tarkoitus? Digipalvelulaki tuli voimaan 25.8.2023 suurimpien verkkoalustojen ja hakukoneiden osalta. 17. helmikuuta 2024 alkaen DSA on täysin sovellettavissa […]
A picture of a cookies with a red circle in the middle and the caption 1st party cookies and 3rd party cookies
Uusi

Kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen ja CMP:n suostumusalueen asetusten säätäminen

Kolmannen osapuolen evästeiden tuleva poistaminen merkitsee suurta muutosta consentmanager suostumuslaajuuksien käytössä. Kesäkuusta alkaen consentmanager ei enää aseta kolmannen osapuolen evästeitä verkkotunnuksen consentmanager .net alle. Tämän muutoksen seurauksena jotkin kolmannen osapuolen evästeiden kanssa käytetyt suostumuksen laajuusvaihtoehdot, kuten tilikohtainen suostumus ja CMP-kohtainen suostumus, poistetaan. Suosittelemme asiakkaitamme siirtymään verkkotunnuskohtaisiin suostumusasetuksiin mahdollisimman pian, sillä kesäkuuhun mennessä kaikki näitä asetuksia […]