Uusi

Uutiskirje 05/2024


Uusi integraatio Slackille, MS Teamsille ja muille

Nykyisen päivityksen myötä järjestelmässä on nyt saatavilla uusi integrointitoiminto Slackin, MS Teamsin, Zapierin ja n8n:n kanssa. Toiminto ilmoittaa sinulle kätevästi Slackissa, Teamsissä tai missä tahansa muussa työkalussa tärkeistä muutoksista ja uutisista (esim. löydetyistä uusista evästeistä) CMP-tililläsi. Sinun ei enää tarvitse kirjautua aktiivisesti CMP:hen tarkistaaksesi päivitykset. Järjestelmä lähettää sinulle viestin suoraan taustajärjestelmästä vastaavalle kanavalle.
Uudet integrointitoiminnot löytyvät kohdasta: Menu> tili> Integraatiot.

Lue lisää tästä artikkelistamme täällä: https://help. consentmanager .de/books/cmp/page/integrating-microsoft-teams-slack-zapier-n8n

IAB Europen aiheesta ”Suostumus tai maksa” -malleista

IAB Europe reagoi EDPB :n äskettäiseen lausuntoon ”Suostumus tai maksa” -mallista. Tämä suurten verkkoalustojen, kuten Metan, käyttöön ottama malli antaa käyttäjille mahdollisuuden valita, suostuvatko henkilökohtaista mainontaa varten tapahtuvaan tietojen käsittelyyn vai maksavatko mainoksettomasta palvelusta. IAB Europe ilmaisee 23. huhtikuuta päivätyllä lausunnolla huolensa siitä, että tällaiset mallit voivat luoda oikeudellista epävarmuutta yrityksille. He pelkäävät myös, että EDPB vääristää suostumus- tai palkkamallia järjestelmänä, joka voisi pitää tietosuojaoikeuksia ylellisyytenä, johon vain joillakin on varaa. Lue lisää aiheesta täältä: https:// consentmanager .de/wissen/iab-europe-reagiert-auf-edsa-stellungnahme-zu-consent-or-pay-modellen/

Kuva, jonka otsikko on

Tietosuoja Saksassa: Uusi kehitys ja vaatimukset

Tietosuojaympäristö Saksassa kehittyy. Tätä kehitystä ohjaavat väestön ja hallituksen lisääntynyt kiinnostus sekä tärkeät oikeuden päätökset, kuten Kölnin korkeamman alueoikeuden päätös, joka vaatii yksinkertaisia ​​ja käyttäjäystävällisiä suostumusvaihtoehtoja evästeille. Alueellisissa raporteissa korostetaan kiireellisiä kysymyksiä, kuten terveystietojen suojaa ja tekoälyn käyttöä, ja vaaditaan sääntelyinnovaatioita. Yritysten on siksi pysyttävä valppaina ja mukauduttava vastaamaan korkeisiin lakisääteisiin vaatimuksiin ja oikeita suostumusmekanismeja koskeviin odotuksiin. Lue lisää tästä yksityiskohtaisesta artikkelistamme täällä: https://www. consentmanager .de/knowledge/current-developments-on-data-protection-in-germany/

Kuva, jonka otsikko on

Webinaari: Google Consent Mode v2, jossa on Googlen vieraileva puhuja

Koska Googlen uusien Google Consent Mode v2 -vaatimusten käsittelyä koskeva kysyntä on jatkuvaa, consentmanager isännöi uutta webinaaria tästä aiheesta yhdessä Googlen kanssa 12. kesäkuuta. Dennis Gingele Googlesta ja Jan Winkler consentmanager kertovat yhdessä tärkeimmät faktat ja taustatiedot Google Consent Mode v2:sta.

Webinaari: Google Consent Mode v2 Dennis Gingelen (Google) ja Jan Winkler ( consentmanager ) kanssa
Kun? 12. kesäkuuta 2024 | 11:00 CET

Liity nyt:
https://www. consentmanager .de/wissen/webinar-google-consent-mode-v2-mit-google

6 vuotta GDPR:ää: juhlitaan sen kauaskantoisia vaikutuksia

25.5.2024 vietämme yleisen tietosuoja-asetuksen kuudetta vuosipäivää. GDPR on käyttöönoton jälkeen parantanut perusteellisesti henkilötietojen turvallisuutta, vahvistanut yksilöiden oikeuksia ja selkeyttänyt organisaatioiden vastuita. Tämä artikkeli tarjoaa yleiskatsauksen GDPR:n muutosvaikutuksiin. Lue lisää täältä: https://www. consentmanager .de/wissen/6-jahre-dsgvo/

Kuva GDPR:n vuosipäivää varten 25. toukokuuta,

Tietosuojavastaava: Tarvitseeko yrityksesi sellaisen?

Milloin tietosuojavastaava on pakollinen? Onko parempi nimittää sisäinen vai ulkoinen tietosuojavastaava? Nykyinen artikkelimme käsittelee tietosuojavastaavan (DPO) nimittämisen tärkeimpiä kriteerejä ja vastaa kysymykseen, onko tämä rooli yrityksellesi pakollinen GDPR:n vaatimusten mukaisesti. Lue koko artikkeli ja varmista, että yrityksesi täyttää GDPR-vaatimukset täältä: https://www. consentmanager .de/knowledge/dsgvo-data-protection-officer-needs-your-company-one/

Grafiikka GDPR-tietosuojavastaavalle:

Se oli OMR24!

OMR24 on juuri alkanut, kun se on jo ohi. Kaksi päivää intensiivistä keskustelua evästebannereista, tietosuojasta ja muista aiheista on takana. Haluamme kiittää kaikkia vierailijoita, asiakkaita ja kiinnostuneita tahoja herättävistä keskusteluista osastollamme.
Mutta tapahtuman jälkeen on ennen tapahtumaa… ja 18. päivänä. & 19. syyskuuta toivotamme sinut henkilökohtaisesti DMEXCO:lle Kölnissä. Tallenna päivämäärä!

consentmanager OMR24 Hamburgissa

Google tukee IAB Global Privacy Platformia (GPP) muissa Yhdysvaltojen osavaltioissa

Google tuki äskettäin Interactive Advertising Bureaun (IAB) Global Privacy Platformia (GPP) auttaakseen julkaisijoita ja suostumuksen hallintaalustoja (CMP) noudattamaan tietosuojalakeja standardoidun kehyksen avulla. Google alkaa nyt tukea Yhdysvaltojen osavaltioita GPP:n kautta: Kalifornia, Virginia, Colorado ja Connecticut. Tämä muutos on osa Googlen yleistä strategiaa, koska edellisen Standard tuki (”US Privacy String”) poistetaan käytöstä. Varmista nyt, että alustasi pysyy yhteensopivana ja tehokkaana consentmanager CMP:n kanssa: https://www. consentmanager

Uudet Googlen CMP-vaatimukset sveitsiläisille julkaisijoille

Sveitsissä olevien julkaisijoiden, jotka käyttävät verkkosivustoja tai sovelluksia tulouttaakseen Google AdSensen, Google Ad Managerin tai Google AdMobin kautta, on otettava selvää Googlen uusista vaatimuksista. Heinäkuuhun 2024 mennessä verkkosivustoilla tai sovelluksilla on integroitava Googlen sertifioima suostumuksen hallintaalusta (CMP). consentmanager on Googlen kumppani ja täyttää jo nämä vaatimukset ja tukee IAB TCF , jotta julkaisijat voivat jatkaa räätälöidyn mainonnan toimittamista. Julkaisijat, jotka eivät täytä vaatimuksia, eivät voi sijoittaa mainoksia. Lue lisää täältä: https://www. consentmanager .de/dsg/

Huomautus: Päivitä iOS SDK

Kuten julkaisutiedoissamme mainittiin, Apple päivitti äskettäin sovellusten kehittäjille asetetut vaatimukset sisällyttämään sovelluksiin tietosuojaluettelon. Jos käytät iOS SDK:ta, suosittelemme päivittämään versioon 2.x, jotta sovelluksesi sisältää tarvittavat luettelotiedostot. Tämä päivitys on välttämätön Applen uusimpien tietosuojastandardien noudattamisen varmistamiseksi.

Tarkat ohjeet näiden muutosten toteuttamiseen ja uusimman SDK-version lataamiseen ovat ohjesivullamme: https://help. consentmanager .net/books/cmp/page/ios-4-apple-privacy-manifest

Lisäoptimoinnit ja säädöt toukokuussa

Toukokuussa tehtiin mm. seuraavat korjaukset ja korjattiin virheet:
Aikajanakaavion puuttuva skaalaus on lisätty kojelautaan. Privacy Policy Generatorissa asetusvaihtoehtoja on tarkennettu ja puolan kielen kieliasetuksiin liittyvät ongelmat on ratkaistu. Evästeiden nimien epätäydellistä näyttöä evästeluettelossa, joka tapahtui pääasiassa äskettäin löydettyjen evästeiden yhteydessä, ei enää esiinny nykyisen päivityksen jälkeen.

Kuten aina, löydät lisää innovaatioita ja optimointeja julkaisulokista:

Vapauta loki

  • Uutta: Lisää yhteys MS Teams/Slackiin
  • Uutta: Lisää mahdollisuus lisätä muistiinpanoja toimittajalle
  • Uutta: Lisää asiakaspuolen konfiguraatio näyttääksesi TV-integroinnin QR-koodin linkkinä
  • Uutta: Lisää ”valitse kaikki” joukkomuokkausta varten
  • Uutta: Lisää mahdollisuus massavalintaan Shift-näppäimellä
  • Suunnittelu: Suunnittele modaalisen UX:n parannus
  • Suunnittelu: Tarkista käyttökokemuksen parannus
  • Suunnittelu: CMP Modal UX:n parannus
  • Suunnittelu: Codes UX-parannukset
  • Korjaus: Kojelaudan kaavion päivämäärät puuttuvat
  • Korjaus: Järjestä toimittajaluettelo
  • Korjaus: Ongelmia evästeluettelon näyttämisessä
  • Korjaus: Ilmoitukset näytetään väärin
  • Korjaus: Työkaluvihje on kohdistettu väärin
  • Korjaus: Virheellinen raportointi, jos mallit on valittu
  • Korjaus: PCP-asetusten hienosäätö
  • Korjaus: PCP-ongelma puolan kielellä

lisää kommentteja

Kenraali

Uutiskirje 09/2024

Uudet ominaisuudet: Data Subject Rights (DSR) -työkalu GDPR:n mukaan niillä, joita asia koskee (kuten verkkosivuston vierailijoilla, asiakkailla tai muilla henkilöillä, joiden tietoja käsitellään) on tiettyjä oikeuksia. Tämä sisältää erityisesti sen, että he voivat tiedustella oikeuksistaan ​​ja saada tietoa käsitellyistä tiedoista. Oikeudet sisältävät mm. Uuden DSR-työkalumme avulla voit nyt antaa asianosaisille yksinkertaisen tavan vaatia nämä oikeudet: […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Uusi

consentmanager saavuttaa kultaisen aseman Googlen CMP-kumppanina

consentmanager on sertifioitu Gold Tier CMP -kumppaniksi Google Consent Management Platform (CMP) -kumppaniohjelmassa. Meille myönnettiin tämä asema seuraavien kriteerien perusteella: Uusin kehitys Google CMP -kumppaniohjelmassa tuo merkittäviä etuja asiakkaillemme. Nyt voit integroida suostumusbannerisi Google Adsiin, Google Analyticsiin ja Google Tag Manageriin suoraan tilisi Google Tag -käyttöliittymästä . Uusia tasoja Google CMP -kumppaniohjelmassa Googlen CMP-kumppaniohjelma luokittelee […]