Uusi

Uutiskirje 06/2024


Uusi lisäosa: Tietosuojaystävällinen verkkosivustoanalyysi

Kesäkuun päivityksen myötä uusi ”Website Analytics” -lisäosa on käytettävissäsi tililläsi. Tässä yhdistämme kaksi osaa, joissa olemme erityisen hyviä: todellinen tietosuoja ja hyvä raportointi.

Uuden tietosuojaystävällisen verkkosivustomme etuna on ensisijaisesti tietosuoja ja järjestelmän yksinkertaisuus:

  • Ei evästeitä tai vastaavia tekniikoita
  • Henkilötietoja ei tallenneta
  • Vain koottuna datana ja vain palvelimien sijainneina Euroopassa
  • Vain yksi koodirivi kopioi ja liitä verkkosivustollesi

Tietosuojaystävällisellä verkkosivustoanalyysillamme haluamme tarjota yksinkertaisen vaihtoehdon monimutkaisille analyysijärjestelmille: ei hienostunutta vierailijaseurantaa, vaan yksinkertainen yleiskatsaus, ilman kiertoteitä ja suoraan asiaan. Selvitä yhdellä silmäyksellä:

  • Kuinka monta kävijää verkkosivustollani on?
  • Kuinka monta sivun näyttökertaa minulla oli tietyn ajanjakson aikana?
  • Mistä vierailijat tulevat?
  • Mitkä sivustot viittaavat vierailijoihini?
  • Miten markkinointikampanjani etenevät?
  • ja paljon enemmän

Uusi työkalu on nyt kaikkien asiakkaiden saatavilla Basic (jopa 5000 sivun katselukertaa) – jos haluat käyttää enemmän, on olemassa vastaavat päivitykset.

Testaa nyt: Napsauta vain valikkoa uudessa consentmanager> Verkkosivustoanalyysi napsauta ja aloita!

Uusi virstanpylväs tietosuojassa: American Privacy Right Act 2024

Yhdysvalloissa on tällä hetkellä 19 osavaltiota, joissa vastaavat lait ovat voimassa. 7. huhtikuuta 2024 käyttöön otetun American Privacy Rights Actin (APRA) tavoitteena on luoda yhtenäiset tietosuoja- ja turvallisuusstandardit kaikkialle Yhdysvaltoihin. Tämä lakiehdotus säätelee tekoälyä ja automatisoituja päätöksentekotekniikoita ja vahvistaa uudet säännöt ”suurille tiedonkeräilijöille” ja ”tiedonvälittäjille”.

Lue lisää tästä: https://www. consentmanager .de/wissen/american-privacy-rights-act-2024

American Privacy Rights Act 2024 -uutiskirjeen otsikko

Hollannin tietosuojaviranomainen julkaisee ohjeita evästebannereista

Hollannin tietosuojaviranomainen (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) on julkaissut uudet ohjeet evästeiden suostumusbannerien vaatimustenmukaisesta käytöstä ja vahvistaa valvontaansa. Keskeisiä suosituksia ovat selkeiden tietojen tarjoaminen, pelkkä teksti ja kaikkien vaihtoehtojen esittäminen yhdellä tasolla ilman esivalittuja vaihtoehtoja. Lataa ilmainen parhaiden käytäntöjen tarkistuslistamme välttääksesi mahdolliset rangaistukset.

Löydät artikkelin kokonaisuudessaan täältä: https://www. consentmanager .de/wissen/nl-veroeffentlicht-cookiebanner-leitfaden

Hollantilainen DPA julkaisee evästebannereita koskevat ohjeet

Meta viivästyttää tekoälyn kehitystä EU:ssa

Organisaatio noyb (ei kuulu yritykseesi) on valittanut Metasta 11 EU-maassa ja syyttää yritystä vakavista GDPR-rikkomuksista. Painopiste on siinä, että Meta käyttää EU-käyttäjien henkilötietoja nimettömän tekoälyteknologian koulutukseen ilman käyttäjien tarvittavaa suostumusta, mikä on suunniteltu tapahtuvaksi 26.6.2024 alkaen. Vastauksena noyb teki 11 valitusta Itävallassa, Belgiassa, Ranskassa, Saksassa, Kreikassa, Italiassa, Irlannissa, Alankomaissa, Norjassa, Puolassa ja Espanjassa ja kehotti Metaa keskeyttämään suunnitellut tekoälytoimintansa. Meta lykkäsi sitten väliaikaisesti suunnitelmiaan kehittää tekoälyä EU:ssa. Tietosuojakomissio (DPC) ilmoitti asiaa koskevassa lausunnossaan jatkavansa yhteistyötä Metan kanssa tässä asiassa yhteistyössä muiden EU:n tietosuojaviranomaisten kanssa.

Noybin valitus: https://noyb.eu/en/noyb-urges-11-dpas-immediately-stop-metas-abuse-personal-data-ai

Metan tekoälykehitys EU:ssa odotustilassa

IAB Europe esittelee Special Purpose 3:n: consentmanager -asiakkailta ei vaadita välittömiä toimia

3. kesäkuuta 2024 IAB Europe esitteli uuden version TCF v2.2:sta, joka sisältää uuden Special Purpose 3:n ”Save and Communicate Privacy Choices”. Tämä uusi tarkoitus helpottaa TC-merkkijonojen (Transparency and Consent Strings) käsittelyä käyttäjän suostumuksen ja tietosuojavalintojen tarkistamiseksi, kun näitä merkkijonoja pidetään henkilötietoina, mikä varmistaa GDPR:n ja ePrivacy tietosuojakäytännön vaatimusten noudattamisen.

Palveluntarjoajien on ilmoitettava tämä tarkoitus osoittaakseen, ettei käyttäjien etuja ja oikeuksia loukata. CMP:n tulee ottaa uusi toimenpide käyttöön 4.10.2024 mennessä. consentmanager -asiakkailta ei vaadita välittömiä toimenpiteitä. IAB:n tiedote PDF Special Purpose 3:sta: https://iabeurope.eu/wp-content/uploads/TCF_V-CMP_comms_TCFv2.2PoliciesAmendmentsIntroductionOfNewSpecialPurpose3-SaveAndCommunicatePrivacyChoices_030624.pdf_IAB

Uusi webinaarivideo: Google Consent Mode v2

Googlen ja consentmanager yhteinen webinaari aiheesta ” Google Consent Mode v2″ järjestettiin 12. kesäkuuta. Dennis Gingele Googlesta ja Jan Winkler consentmanager esittelivät tärkeimmät faktat ja taustatiedot Google Consent Mode v2:sta.

Jos et missannut webinaarin, voit nyt katsoa webinaarin tallenteen. Klikkaa tästä videoon: https://www. consentmanager .de/wissen/google-consent-mode-v2-understand-and-seamlessly-integrieren/

Webinaari Googlen kanssa: Google Consent Mode ymmärtäminen ja saumattomasti integrointi v2

Lisää optimointeja ja säätöjä kesäkuussa

Kesäkuussa tehtiin mm. seuraavat korjaukset ja korjattiin virheet:
Raportointialueella Optimointiraportin ulkoasua on tehty käyttäjäystävällisemmäksi. Virheilmoitus, joka ilmeni, kun navigointi oli liian nopeaa sivun latausnopeuteen verrattuna, on poistettu. Ongelma, joka ilmeni käytettäessä asiakasliittymää kahdessa ikkunassa samanaikaisesti, on ratkaistu. Ohjekeskuksen Shopify-integraatiovaiheet on päivitetty.
Lisää innovaatioita ja optimointeja löytyy täydellisestä julkaisulokista:

Vapauta loki

  • Uusi lisäys: Verkkosivustoanalyysi
  • Korjaus: Vahvista valintaikkuna CMP-modaalin alla
  • Korjaus: GCP-lähtö estää TCF-signaalien lähettämisen
  • Korjaus: Ongelma käytettäessä asiakasliittymää kahdessa ikkunassa samanaikaisesti
  • Korjaus: Toimittajan AWIN-yhteys on katkaistu fastly.netistä
  • Korjaus: PCP-ongelma PL-kielellä
  • Korjaus: Poista hälytysviesti käyttäjän keskeyttämisestä
  • Korjaus: julkaisumuutosten versioongelma
  • Korjaus: CMP-modaaliluettelon määrä on virheellinen
  • Korjaus: TCF-pituusongelma sovelluksessa
  • Korjaus: TCF- Consent Mode lippu sovelluksessa
  • Korjaus: Lisätty tuki TCF PublisherTC -segmentille
  • Päivitetty Shopify API -integraatio
  • Päivitetty Shopify-ohjeosio ja integraatiovideo
  • Tietosuojakäytännön päivitetty tyyli
  • Päivitetty optimointiraportin tyyli
  • Päivitetyt integraatioiden tyyliasetukset

lisää kommentteja

Kenraali

Uutiskirje 09/2024

Uudet ominaisuudet: Data Subject Rights (DSR) -työkalu GDPR:n mukaan niillä, joita asia koskee (kuten verkkosivuston vierailijoilla, asiakkailla tai muilla henkilöillä, joiden tietoja käsitellään) on tiettyjä oikeuksia. Tämä sisältää erityisesti sen, että he voivat tiedustella oikeuksistaan ​​ja saada tietoa käsitellyistä tiedoista. Oikeudet sisältävät mm. Uuden DSR-työkalumme avulla voit nyt antaa asianosaisille yksinkertaisen tavan vaatia nämä oikeudet: […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Uusi

consentmanager saavuttaa kultaisen aseman Googlen CMP-kumppanina

consentmanager on sertifioitu Gold Tier CMP -kumppaniksi Google Consent Management Platform (CMP) -kumppaniohjelmassa. Meille myönnettiin tämä asema seuraavien kriteerien perusteella: Uusin kehitys Google CMP -kumppaniohjelmassa tuo merkittäviä etuja asiakkaillemme. Nyt voit integroida suostumusbannerisi Google Adsiin, Google Analyticsiin ja Google Tag Manageriin suoraan tilisi Google Tag -käyttöliittymästä . Uusia tasoja Google CMP -kumppaniohjelmassa Googlen CMP-kumppaniohjelma luokittelee […]