Uusi

Uutiskirje 12/2023


Hyvästi, kolmannen osapuolen evästeet: Näin verkkoseuranta muuttuu

Lähtölaskenta on käynnissä: valmistaudu luopumaan kolmannen osapuolen evästeistä. Erään aikakauden loppu! Google Chrome, viimeinen suurimmista selaimista, jättää hyvästit kolmannen osapuolen evästeille vuoden 2024 loppuun mennessä. Muutokset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Mitä tämä tarkoittaa markkinoijille, mainostajille ja julkaisijoille, kuten sinä? Uusin artikkelimme sukeltaa syvälle vaikutuksiin, selittää aikajanan ja tarjoaa tärkeitä näkemyksiä tulevaisuudesta.
Keskustelemme todennäköisistä skenaarioista ja siitä, kuinka tämä siirtymä voisi muuttaa mainontamalleja ja markkinointitoimia, mukaan lukien kuinka valmistautua kolmannen osapuolen evästeiden lopettamiseen.

Blogiartikkeliin: https://www. consentmanager .de/wissen/abschaffen-third-party-cookies/


Google Consent Mode v2: Se on niin helppoa

Alkuvuodesta 2024 Googlen maaliskuun määräaika Consent Mode v2:n käyttöönotolle tietyillä verkkosivustoilla ja sovelluksissa lähestyy. Googlen virallisen ilmoituksen mukaan kaikkien ETA:n ja Yhdistyneen kuningaskunnan käyttäjille suunnattujen alustojen on integroitava Google Consent Mode v2.

Googlen suostumustilaa v2 käsittelevä artikkeli näyttää, kuinka voit ottaa tämän käyttöön consentmanager alustalla, jonka Google on sertifioinut. Tässä oppaassa selitämme, kuinka integroitat Google Consent Mode v2:n, josta löydät sen hallintapaneelistasi, ja käymme läpi Googlen Basic ja edistynyt toteutustavat. Jos sinulla on kiire tai haluat aloittaa käyttöönottoprosessin, käytä tätä artikkelia ensimmäisenä pysähdyspaikkana. Aloita napsauttamalla tätä: https://www. consentmanager .de/wissen/how-to-implement-the-google-consent-mode-v2/


CMP:n raportit ovat nyt entistä selkeämpiä

Oletko jo huomannut sen? Nykyisen päivityksen myötä CMP:n kojelauta on muuttunut (uutta käyttöliittymää käyttäville asiakkaille – onko sinulla vielä vanha? Vaihda sitten uuteen käyttöliittymään vasemmassa alakulmassa navigoinnin alla!). Jotta voit tarkastella asiaankuuluvia tilastoja entistä nopeammin, löydät nyt yleiskatsauksen raportin suoraan kojelautastasi. Myös CMP-raportin käytettävyyttä on optimoitu – löydät sen nyt ensimmäisenä raportoinnin navigointipalkista. Kokeile sitä nyt.


Määräaika 16. tammikuuta 2024: Oletko valmis Googlen uusiin vaatimuksiin?

Käytätkö yrityksenä jotakin Googlen tuotteista, kuten Google AdSensea, Google Ad Manageria tai AdMobia ETA:ssa ja Isossa-Britanniassa? Silloin kannattaa merkitä kalenteriisi punaiseksi 16.1.2024. Tästä päivästä eteenpäin Google edellyttää Googlen sertifioiman IAB TCF CMP:n käyttöä. Jos sinulla on jo käytössäsi consentmanager -CMP, voit huokaista helpotuksesta, koska consentmanager -CMP on jo yksi Googlen sertifioimista CMP:istä. Jos ei, sinun tulee toimia nopeasti. Asiantuntijamme neuvovat sinua mielellään – varaa aika osoitteessa:
https://www.consentmanager.de/bookacall/

Jos haluat lisätietoja uusista CMP-sertifiointivaatimuksista ja uusista IAB TCF -standardeista, lue blogiartikkelimme:
https://www.consentmanager.de/wissen/neues/google-cmp-consentmanager/
https://www.consentmanager.de/wissen/allgemein/iab-tcf-2-2-alle-fakten-zeitleist-wie-man-es-jetzt-benutzt/


Jäikö webinaari väliin? Video ”Kolmannen osapuolen evästeiden peruutus: mitä teemme nyt?”

Tiistaina 5. joulukuuta järjestettiin webinaari ”Kolmannen osapuolen evästeiden peruutus: niin, mitä nyt tehdään?” yhdessä kumppanimme refinery89.com kanssa. Jan Winkler (toimitusjohtaja consentmanager ) korosti kustantajien liiketoiminnan haasteita, jotka johtuvat kolmannen osapuolen evästeiden poistamisesta ja kuinka ensimmäisen osapuolen evästeitä voidaan käyttää vaihtoehtona. Nämä ovat vain muutamia kohtia webinaarista.
Lue lisää nyt ja katso webinaarivideo: https://www.youtube.com/watch?v=t6OTW7sRPYM


Rajoitettu saatavuus joulun ja uudenvuoden välillä

Haluamme huomauttaa, että olemme käytettävissä vain rajoitetusti joulun ja uudenvuoden välillä. Pyrimme kuitenkin käsittelemään pyyntösi mahdollisimman nopeasti. Ymmärrä, jos on viivästyksiä.

Se oli vuosi 2023 – jännittävä vuosi lähenee loppuaan!

Vuosi lähenee loppuaan ja tarkastelemme tapahtumia vielä kerran. Tietosuoja-alalla on otettu käyttöön uusia säädöksiä, jotka olemme ottaneet huomioon kehittämällä edelleen suostumusten hallintaalustaa. OMR- ja DMEXCO-messuilla saimme toivottaa osastollemme monia tuttuja ja uusia kasvoja. Uusia, jännittäviä kumppanuuksia solmittiin.

Kiitos tästä vuodesta myös uskollisille asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme ja kiinnostuneille lukijoillemme.
Toivotamme kaikille hyvää joulua ja terveenä ja energisenä tulevaan uuteen vuoteen! consentmanager tiimi on valmis sinua jälleen vuonna 2024 suurella innolla.

Hyvää joulua!
consentmanager

Lisäoptimoinnit ja säädöt joulukuussa

Joulukuussa tehtiin mm. seuraavat korjaukset ja korjattiin virheet:
Tärkeä muutos on mukautuminen uuteen Googlen Advanced Consent Mode v2:een. Täällä ATP:n AC2-muoto on lisätty tueksi.
CMP:ssä sinulla on nyt myös mahdollisuus vaihtaa käyttäjätunnuksesi tilitiedoissa. Tämä ei aiemmin ollut mahdollista uudessa käyttöliittymässä. Päivityksen jälkeen useimpien taulukoiden lajittelu on vihdoin saatavilla. Oletusteemamalleihin on lisätty lisää uusia evästebannerimalleja.

Lisää innovaatioita ja optimointeja löytyy täydellisestä julkaisulokista:

Vapauta loki

  • Lisää tuki Googlen lisäsuostumukselle v2 (AC2-muoto ATP:lle)
  • CSS-alleviivaus teksti tasattu
  • Asetukset-kuvakeasetus
  • Haku alasvetovalikosta peruselementissä
  • Pinoehdotus puuttuu
  • Lisää riskin tarkistus ilman tarkoitusta
  • GTM-mallin päivitys Consent Mode 2.0:lle
  • Päivitä vaatimustenmukaisuuden yleiskatsausraportti
  • Suunnittelukopio: Ongelma yhdistettyjen tekstien kopioinnissa
  • Salli taulukoiden lajittelu
  • Lisää vaihtoehto lisätäksesi uudet GVL-toimittajat automaattisesti toimittajaluetteloon
  • Contentpass: Vaihda asynkroniseen logiikkaan
  • Karuselli: Vieritä laajentamiseen
  • Poista toimittajien oikeusperustateksti käytöstä
  • Tee Wizard-sovelluksesta ystävällinen
  • Tilin tiedot: Vaihda käyttäjätunnus
  • IAB-pinojen poistaminen käytöstä, jos TCF:ää ei käytetä
  • Yhdistä yleiskatsausraportti kojelautaan
  • CMP-raportin UX-parannukset
  • Paranna valittujen kenttien käyttökokemusta
  • Piilota laajennuskuvake, jos sisältöä ei ole
  • Korjauskielen syöttö vaihtelee korkeudeltaan
  • Salli lataus/lähetys, jos käännöstekstejä
  • Integrointiohjeet UX-parannukset
  • Erilliset divit painikkeille ja linkeille
  • Salli toisen kerroksen painikkeiden kuvakkeiden asettaminen
  • Design Modal UX parannuksia
  • CMP Modal UX -parannuksia
  • Lisää uusia oletusmalleja

lisää kommentteja

Uusi

Uutiskirje 12/2024

Uudet laajennukset moniin CMS- / kauppajärjestelmiin Viimeisimmän päivityksen myötä olemme uudistaneet eri CMS- ja kauppajärjestelmien laajennukset. Erityisesti pohdimme, kuinka voimme helpottaa asiakkaiden käyttöönottoa laajennuksiin: Esimerkiksi kooditunnusten manuaalisen kopioimisen sijaan voidaan jatkossa valita sopiva CMP ja asetukset suoraan laajennuksesta. Toiseksi laajensimme laajennusten valikoimaa. Evästebannerimme integrointiin tarkoitettujen lisäosien lisäksi tarjoamme nyt myös laajennuksia, jotka helpottavat muiden työkalujemme […]
Barrierefreiheit in Deutschland - consentmanager
Oikein

Digitaalinen saavutettavuus Saksassa: Web-sivustoja ja sovelluksia koskevat vaatimukset

Digitaalinen saavutettavuus on jo otettu käyttöön Saksassa sellaisilla asetuksilla kuin esteetön tietotekniikkaasetus 2.0 (BITV 2.0) ja vammaisten tasa-arvolaki (BGG). Ennen kaikkea liittovaltion viranomaiset velvoitettiin asettamaan verkkosivustonsa ja sovelluksensa kaikkien käyttäjien saataville. Äskettäin käyttöön otetun saavutettavuuden vahvistamista koskevan lain (BFSG) myötä kynnys on asetettu entistä korkeammalle. Euroopan saavutettavuuslain ( EAA ) seuraajana BFSG tuo nämä vaatimukset […]