Uusi, Videot

Webinaari: Kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen: mitä teemme nyt?


5.12.2023 webinaari aiheesta ”Kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen: Mitä nyt tehdään?” järjestettiin yhteistyössä Refinery89:n kanssa. sijasta.

Seuraavista aiheista keskusteltiin:

  • Mitä evästeille tapahtuu?
  • Tarvitsenko silti evästebannerin?
  • Mitä kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen tarkoittaa verkkosivustoille?
  • Mitä kolmannen osapuolen evästeiden poistaminen tarkoittaa tulevaisuudelle?
  • Ensimmäisen osapuolen tietojen käyttö
  • Mahdollisuuksia verkkosivujen omistajille

yleiskatsaus

Yksi webinaarin pääaiheista oli kolmannen osapuolen evästeiden tuleva poistaminen Googlen viimeaikaisten päivitysten seurauksena. Kolmannen osapuolen evästeiden välittömässä käytöstä poistaessa mainostajien ja muiden alan toimijoiden on harkittava vaikutusta käyttäjien seurantaan, kohdistamiseen ja personoidun sisällön toimittamiseen. Webinaarissa keskusteltiin eri skenaarioiden markkinoijille ja mainostajille aiheuttamista epävarmuustekijöistä sekä mahdollisista vaihtoehdoista, joita heidän tulisi harkita.

Webinaarissa käsiteltiin myös kiireellistä kysymystä siitä, tarvitsevatko verkkosivustot edelleen evästebannereita myös ilman kolmannen osapuolen evästeitä. Lyhyt vastaus on: Kyllä, verkkosivustot tarvitsevat edelleen evästebannereita, koska kaikenlainen tiedonkeruu edellyttää suostumusta, riippumatta siitä, siirtyvätkö verkkosivustot kolmannen osapuolen evästeistä ensimmäisen osapuolen evästeisiin vai muihin ratkaisuihin, kuten palvelinpuolen tunnisteiden hallintaan.

Ottaen huomioon kolmannen osapuolen evästeiden päättymisen aiheuttamat haasteet, webinaari tarjosi arvokkaita oivalluksia, kuten ensimmäisen osapuolen tietojen käyttämisen toteuttamiskelpoisena vaihtoehtona.

Webinaarin päätteeksi tarkasteltiin verkkosivujen ylläpitäjien mahdollisuuksia kolmannen osapuolen evästeiden aikakaudella. Vaihtoehtoisista seurantatekniikoista erilaisiin tiedonkeruu- ja -analyysimenetelmiin esiteltiin käytännöllisiä strategioita parempaan evästeen hallintaan ja tietosuojan noudattamiseen.


lisää kommentteja

Uusi

Uutiskirje 12/2024

Uudet laajennukset moniin CMS- / kauppajärjestelmiin Viimeisimmän päivityksen myötä olemme uudistaneet eri CMS- ja kauppajärjestelmien laajennukset. Erityisesti pohdimme, kuinka voimme helpottaa asiakkaiden käyttöönottoa laajennuksiin: Esimerkiksi kooditunnusten manuaalisen kopioimisen sijaan voidaan jatkossa valita sopiva CMP ja asetukset suoraan laajennuksesta. Toiseksi laajensimme laajennusten valikoimaa. Evästebannerimme integrointiin tarkoitettujen lisäosien lisäksi tarjoamme nyt myös laajennuksia, jotka helpottavat muiden työkalujemme […]
Barrierefreiheit in Deutschland - consentmanager
Oikein

Digitaalinen saavutettavuus Saksassa: Web-sivustoja ja sovelluksia koskevat vaatimukset

Digitaalinen saavutettavuus on jo otettu käyttöön Saksassa sellaisilla asetuksilla kuin esteetön tietotekniikkaasetus 2.0 (BITV 2.0) ja vammaisten tasa-arvolaki (BGG). Ennen kaikkea liittovaltion viranomaiset velvoitettiin asettamaan verkkosivustonsa ja sovelluksensa kaikkien käyttäjien saataville. Äskettäin käyttöön otetun saavutettavuuden vahvistamista koskevan lain (BFSG) myötä kynnys on asetettu entistä korkeammalle. Euroopan saavutettavuuslain ( EAA ) seuraajana BFSG tuo nämä vaatimukset […]