Oikein

Uusi virstanpylväs tietosuojassa: American Privacy Rights Act 2024


American Privacy Rights Act 2024 -uutiskirjeen otsikko

Yhdysvalloissa tietosuojalakeja pannaan tällä hetkellä täytäntöön liittovaltiotasolla, ja tällaisia ​​lakeja on voimassa 19 osavaltiossa. Kuitenkin ehdotettu American Privacy Rights Act (APRA) -laki , jonka edustajainhuoneen energia- ja kauppakomitea esitteli 7. huhtikuuta 2024, saattaa pian vahvistaa valtakunnalliset tietosuoja- ja turvallisuusstandardit. APRA, joka on vielä ehdotusvaiheessa, ottaa käyttöön säännöt automatisoiduille päätöksentekotekniikoille (kuten tekoälylle) ja lisää sääntöjä ”suurille tiedonkeräilijöille” ja ”tiedonvälittäjille”. Tietosuojalaki tulee voimaan 180 päivän kuluttua hyväksymisestä.

Mitä tämä tarkoittaa yrityksille? Toisaalta tämä voi yksinkertaistaa sisäisiä vaatimustenmukaisuusprosesseja. Toisaalta se vaatii nykyisten liiketoimintakäytäntöjen tarkistamista ja mahdollisesti mukauttamista. APRA:n mukaisten henkilötietojen laajuus ja määritelmät voivat poiketa nykyisistä laeista, mikä edellyttää yksityiskohtaista analysointia ja mukauttamista.

Kun jatkamme tämän lain edistymisen seuraamista, pysy kuulolla saadaksesi lisäpäivityksiä American Privacy Rights Act -lain mahdollisista vaikutuksista yritykseesi.


lisää kommentteja

Newsletter consentmanager Juni
Uusi

Uutiskirje 06/2024

Uusi lisäosa: Tietosuojaystävällinen verkkosivustoanalyysi Kesäkuun päivityksen myötä uusi ”Website Analytics” -lisäosa on käytettävissäsi tililläsi. Tässä yhdistämme kaksi osaa, joissa olemme erityisen hyviä: todellinen tietosuoja ja hyvä raportointi. Uuden tietosuojaystävällisen verkkosivustomme etuna on ensisijaisesti tietosuoja ja järjestelmän yksinkertaisuus: Tietosuojaystävällisellä verkkosivustoanalyysillamme haluamme tarjota yksinkertaisen vaihtoehdon monimutkaisille analyysijärjestelmille: ei hienostunutta vierailijaseurantaa, vaan yksinkertainen yleiskatsaus, ilman kiertoteitä ja suoraan […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Uusi

Hollantilainen DSB: Opas evästeiden bannereihin ja tehostettuihin tarkastuksiin

Hollannin tietosuojaviranomainen (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) on julkaissut uuden oppaan , jossa kuvataan parhaita käytäntöjä evästebannerien suunnittelussa ja mitä tulee välttää mahdollisten sakkojen välttämiseksi. Kuten helmikuussa 2024 ilmoitettiin , tietosuojaviranomainen ottaa käyttöön lisää valvontaa varmistaakseen, että verkkosivustot saavat laillisesti suostumuksen seurantaevästeiden ja muiden seurantaohjelmistojen käyttöön. Kriteereitä ovat selkeän tiedon antaminen evästeiden tarkoituksesta, ymmärrettävän kielen käyttäminen ja […]