HubSpot evästebanneri

GDPR-yhteensopiva tietosuoja Consent Managerin kanssa

Contentmanagerin avulla teet HubSpot-verkkosivustostasi GDPR-yhteensopivan:

  • Helppo integroida
  • GDPR- ja ePrivacy-yhteensopiva
  • Virallinen IAB TCF v2 CMP
  • Yhteensopiva kaikkien mainospalvelimien kanssa (mukaan lukien GAM/AdSense)
  • Täysin muokattavissa suunnittelusi mukaan
  • integroitu evästeindeksointirobotti
  • Näyttö yli 30 kielellä
Cookie Banner

Lainmukaista markkinointia Hubspotin kanssa

HubSpot-evästeet ja GDPR

HubSpot on markkinointiohjelmistoyritys, jonka pääkonttori on Bostonissa, MA. Yritys perustettiin vuonna 1999 ja on sittemmin kasvanut maailmanlaajuiseksi markkinoinnin automaation johtajaksi. Vuonna 2015 HubSpotin vuotuinen liikevaihto oli yli miljardi dollaria ja yli 50 000 asiakasta maailmanlaajuisesti.

Markkinointialusta auttaa yrityksiä rakentamaan parempia suhteita asiakkaisiinsa. Se tarjoaa myynti-, markkinointi-, asiakaspalvelu- ja tukitiimin työkaluja toistuvien tehtävien automatisoimiseksi, suorituskyvyn seuraamiseksi ja henkilökohtaisten kokemusten luomiseksi. Yrityksen tuotteita ovat mm.

  • Markkinoinnin automatisointi : Markkinointityökalujen sarja, joka auttaa yrityksiä hallitsemaan kaikkia markkinointikampanjoiden osa-alueita. Nämä työkalut on suunniteltu helpottamaan markkinoijien elämää automatisoimalla monia manuaalisia prosesseja, jotta he voivat keskittyä arvokkaampaan työhön.
  • CRM (Customer Relationship Management): Työkalu liidien, mahdollisten asiakkaiden, asiakkaiden ja muiden tärkeiden yritystietojen seurantaan. Tämä sisältää liidien pisteytyksen, hoivaamisen, segmentoinnin ja analytiikan.
  • Salesforce-integraatio : HubSpotin CRM:n ja Salesforcen välinen integraatio, jonka avulla käyttäjät voivat tuoda yhteystietoja järjestelmästä toiseen.
  • Sisältöstrategia : Työkalu, jonka avulla voit suunnitella, ajoittaa ja julkaista sisältöä useissa kanavissa.

HubSpot on auttanut tuhansia yrityksiä kasvamaan tarjoamalla niille erittäin hyviä markkinointiohjelmistoja. Mutta miten työkalu käsittelee henkilötietoja?

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Hubspot ja henkilötiedot

  • Kerääkö HubSpot henkilötietoja?

    HubSpot kerää käyttäjiltään tietoja, kuten sähköpostiosoitteita, puhelinnumeroita, nimiä, työnimikkeitä, yritysten nimiä ja IP-osoitteita. Se käyttää näitä tietoja kohdistettujen sähköpostien ja tekstiviestien lähettämiseen sekä kohdistettujen mainosten toimittamiseen verkkosivuillaan. Yhtiö jakaa käyttäjätietoja myös kolmansille osapuolille , mukaan lukien Facebook , Twitter , Google ja LinkedIn.

  • Työkalu käyttää evästeitä vierailijoiden seuraamiseen eri verkkosivustoilla. Jos asiakkaat haluavat estää HubSpotin evästeet, katso lisätietoja Hubspotin tietosuojakäytännöstä. Huomaa, että osa verkkosivustosta ei välttämättä toimi kunnolla, jos vierailijat poistavat kaikki HubSpot-evästeet käytöstä.

  • Mitä tietosuojakäytäntö sanoo HubSpot-evästeistä?

    HubSpot-evästeitä käytetään kahteen tarkoitukseen:

    1. tarjotakseen toimintoja verkkosivustolle
    2. analysoida kuinka kävijät käyttävät verkkosivustoa
  • Yritys on kehittänyt useita työkaluja, joiden avulla käyttäjät voivat seurata eri lähteistä saatuja tuloksia. Tämä sisältää esimerkiksi Google Analyticsin , jonka avulla voit nähdä, millä sivuilla ihmiset vierailevat ja tuottavatko he tuloksia. Se voi sitten luoda raportteja näiden tietojen perusteella.

Kuka säätelee henkilötietojen käsittelyä?

Vuonna 2016 hyväksytty yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) antaa yksilöille enemmän valtaa siihen, miten heidän henkilötietojaan käsitellään . Tämä asetus koskee kaikkia EU-maita ja EU:n ulkopuolisia maita, jotka tarjoavat tavaroita ja palveluita Euroopan unionin kansalaisille. GDPR edellyttää myös organisaatioita ilmoittamaan käyttäjille tietosuojakäytäntönsä muutoksista.

Uudella lailla on kauaskantoisia seurauksia yrityksille. Sen mukaan yritysten on nimettävä tietosuojavastaava, jonka on ilmoitettava lainrikkomuksista 72 tunnin kuluessa. Yrityksille, jotka rikkovat sääntöjä, määrätään sakkoja, jotka ovat 20 miljoonaa euroa tai 4 prosenttia vuotuisesta maailmanlaajuisesta liikevaihdosta sen mukaan, kumpi on suurempi.

CMP Consent Management

Oikeudellinen tilanne suhteessa GDPR:ään

Mitä GDPR sanoo evästeistä?

25. toukokuuta 2018 voimaan tullut yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) edellyttää, että kaikki EU-kansalaisilta tietoja keräävät yritykset ovat avoimia sen suhteen, mitä he tekevät tiedoilla. Organisaatioiden on myös annettava selkeät ohjeet siitä, kuinka käyttäjät voivat poistaa kerätyt henkilötiedot. Tämä sisältää evästeet. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka sijoitetaan tietokoneellesi, kun vierailet tietyillä verkkosivustoilla.

Niiden avulla verkkosivusto tunnistaa laitteesi. Evästeitä käytetään mieltymystesi, kuten kieliasetusten, ostoskorin sisällön ja muiden vastaavien tietojen tallentamiseen. Jotkin evästeet ovat kuitenkin välttämättömiä, jotta sivustot toimivat oikein, esim. B. ne, jotka auttavat tunnistamaan tilisi, tallentamaan kirjautumistietosi ja seuraamaan selaustoimintaasi.

GDPR asettaa organisaatioille lisävelvoitteita, jotka liittyvät asiakastietojen turvallisuuteen. Yllä esitettyjen yleisten vaatimusten lisäksi organisaatioiden on toteutettava asianmukaisia teknisiä toimenpiteitä asiakkaiden tietojen suojaamiseksi vahingossa tapahtuvalta katoamiselta tai luvattomalta käytöltä, muuttamiselta tai paljastamiselta. Lisäksi organisaatioiden tulee ryhtyä kohtuullisiin toimenpiteisiin varmistaakseen, että niiden työntekijät käyttävät tietoja vain valtuutettuihin tarkoituksiin.

Jos liiketoimintaprosessiin liittyy esimerkiksi arkaluonteisten tietojen lähettäminen ETA:n ulkopuolelle, yrityksen tulee varmistaa, että vastaanottaja noudattaa samoja tietosuojalakeja kuin organisaatio itse. Tämä tarkoittaa: Jos käytät HubSpotia, sinulla on yrityksenä velvollisuus.

HubSpot ja GDPR

Jotta HubSpot olisi GDPR-yhteensopiva, yritys on kehittänyt ohjelmistostaan uuden version, joka sisältää useita ominaisuuksia, jotka varmistavat asetuksen noudattamisen. Näitä ovat seuraavat:

  • Uusi tietosuojasivu , josta käyttäjät voivat löytää kaikki olennaiset tiedot siitä, miten HubSpot käsittelee henkilötietoja. Tämä sisältää tietoa siitä, mitä tietoja yritys kerää, miksi se käsittelee niitä, kuinka kauan se säilyttää niitä, paljastaako se niitä kolmansille osapuolille ja miten se suojaa niitä.
  • Uusi HubSpotin evästeilmoitus, joka antaa käyttäjille tietoa siitä, kuinka HubSpot käyttää evästeitä ja miten ne voidaan poistaa käytöstä.
  • Linkki päivitettyyn tietosuojakäytäntöön on nyt näkyvissä jokaisen sivun alalaidassa.
  • Analytiikkaan käytetyt HubSpot -evästeet säilytetään vain 30 päivää.

Toisin kuin useimmat yhdysvaltalaiset ohjelmistoyritykset, HubSpot on ollut vahvasti sitoutunut eurooppalaisiin asiakkaisiin vuosia. Tästä syystä yhtiö pitää erittäin tärkeänä EU-säädösten, kuten GDPR:n (General Data Protection Regulation) noudattamista. Hubspot on sertifioinut EU:n artiklan 29 työryhmä Privacy Shield -kehyksen mukaisesti suojellakseen henkilöitä, joiden henkilötietoja se säilyttää.

HubSpot-evästeet

HubSpot-evästeitä käytetään vierailijoiden käyttäytymisen seuraamiseen ja sen palvelujen parantamiseen. Tämä sisältää henkilökohtaisten tietojen, kuten sähköpostiosoitteiden, IP-osoitteiden ja selaintyyppien tallentamisen. Se myös tallentaa istuntotunnukset, jotta käyttäjien ei tarvitse kirjautua sisään joka kerta, kun he käyvät sivustolla. Käyttäjät voivat kieltäytyä seurannasta milloin tahansa tietosuoja-asetustensa kautta. Operaattorina olet vastuussa HubSpotin käytöstä GDPR:n mukaisesti. Siksi on tärkeää näyttää selkeät evästetiedot vierailijoille ja saada suostumus henkilötietojen käsittelyyn.

Mobile Consent Solution für höhere Akzeptanzraten

HubSpot evästebanneri

Uusien säädösten noudattamiseksi HubSpot on ottanut käyttöön evästebannerin , joka kertoo käyttäjille henkilötietojen keräämisestä ja heidän GDPR:n mukaisista oikeuksistaan.

Tämä sisältää oikeuden saada tietoja, oikaista, poistaa, käsittelyn rajoittamista, siirrettävyyttä ja vastustaa henkilötietojen käsittelyä. Yhtiö sanoo myös antavansa lisätietoja siitä, kuinka sen tuotteet käyttävät HubSpot-evästeitä tulevaisuudessa.

Evästebannerit ovat (muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta) pakollisia verkkosivustojen ylläpitäjille ja niiden on täytettävä tiukat vaatimukset. Varmuuden vuoksi Consent Management Providers (CMP) ottaa nämä tehtävät hoitaakseen (Consent).

Consentmanager auttaa organisaatioita luomaan ja ylläpitämään suostumuslomakkeita erityyppistä tiedonkeruuta varten. Tarjoamme malleja, oppaita ja muita työkaluja, jotka auttavat käyttäjiä noudattamaan säädöksiä, kuten GDPR.

Voit yhdistää HubSpotin helposti suostumushallintaamme tarjotaksesi edistyneen suostumuksen hallintatoiminnon: Tämän avulla HubSpot-asiakkaasi voivat helposti hallita käyttäjän suostumusta useissa verkko-omaisuuksissa. Consentmanager antaa sinun saada käyttäjän suostumuksen ennen palveluihin rekisteröitymistä. Näin sinun ei enää tarvitse huolehtia suostumuksen hankkimisesta manuaalisesti.

Joustava hinnoittelumallimme

Basic

0
Pysyvästi ilmainen
verkkosivusto tai sovellus
  • 5 000 katselukertaa / kuukausi sis.
  • GDPR-yhteensopiva
  • Valmiit mallit
  • 1 ryömintä/viikko
  • Tuki: liput
  • lisää Näkymät varattavissa
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • A/B-testaus ja optimointi
  • lisää käyttäjätilit
  • valkoinen etiketti

Beginner

19
Kuukausittain
verkkosivusto tai sovellus
  • 100 000 katselukertaa/kk sis.
  • lisää Näkymät:0.1  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • Muokattavat mallit
  • 3 indeksointia/päivä
  • Tuki: liput
  • A/B-testaus ja optimointi
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • lisää käyttäjätilit
  • valkoinen etiketti
Erittäin suosittu

Standard

49
Kuukausittain enintään
3 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 1 miljoonaa katselukertaa / kuukausi sis.
  • lisää Näkymät:0,05  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 10 indeksointia/päivä
  • Tuki: Lippu ja sähköposti
  • lisää käyttäjätilit
  • valkoinen etiketti

Agency

195
Kuukausittain enintään
20 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 10 miljoonaa katselukertaa/kk sis.
  • lisää Näkymät:0,02  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 100 indeksointia/päivä
  • 10 ylimääräistä käyttäjätilit
  • Tuki: Liput, sähköposti ja puhelin
  • Henkilökohtainen tilivastaava
  • valkoinen etiketti

Enterprise

Tarpeen vaatiessa
Kuukausihinta sopimuksen mukaan
  • Kaikki näkymät / kuukausi
  • lisää Näkymät:0,02  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • Kaikki indeksoinnit/päivä
  • mikä tahansa lisäys. käyttäjätilit
  • Tuki: Liput, sähköposti ja puhelin
  • Henkilökohtainen tilivastaava
  • valkoinen etiketti

Suostumushallinta ratkaisuna HubSpot-evästeisiin

Consentmanagerin avulla voit käyttää HubSpotia helposti ja aina GDPR-yhteensopivana. Automaattisten päivitysten ja lainmukaisten tekstien ansiosta yli 30 kielellä olet aina turvassa.

Kyse ei ole vain kaikkien GDPR:n lakisääteisten vaatimusten täyttämisestä, vaan myös hyveen tekemisestä välttämättömyydestä: HubSpot-evästebanneri edistää positiivista käyttökokemusta. Vierailijoille tiedotetaan välittömästi ja kattavasti HubSpot-evästeiden käytöstä ja pyydetään suostumus. Otat tietosuojan vakavasti – ja asiakkaasi huomaavat tämän positiivisesti ja luovat luottamusta.

Tämä ei ole itsestäänselvyys, koska HubSpot on yhdysvaltalainen yritys ja se perustuu itse asiassa muihin tietosuojarakenteisiin. Voit saada vielä enemmän pisteitä asiakkaidesi kanssa, jos noudatat tiukasti GDPR-vaatimuksia ja takaat turvallisuuden.

Consentmanager optimoi myös yksilöllisen HubSpot-evästebannerin automaattisesti: A/B-testeillä ja järjestelmäohjatuilla HubSpot-evästeilmoituksen muokkauksilla parannat vierailijoidesi hyväksymisastetta ja vähennät poistumisprosenttia.

Tällä tavalla et saa vain enemmän tyytyväisiä asiakkaita, jotka käsittelevät intensiivisemmin tuotteitasi tai palveluitasi, vaan myös enemmän tietoa tulosten optimointia varten.

HubSpot mahdollisuutena

  • Katso HubSpot ja GDPR mahdollisuutena

    Uusien asiakkaiden johdot ovat kalliita. Kustannusten aleneminen asiakkaiden hankinnassa ja säilyttämisessä on siksi kilpailuetu , jota ei pidä aliarvioida. Kerää kävijöitäsi automaattisesti optimoidulla HubSpot-evästebannerilla, joka on suunniteltu yksilöllisesti yrityksesi identiteettiäsi varten ja saavutat vieläkin syvempiä vaikutuksia: Jo mainitut parametrit, kuten poistumisprosentti ja oleskelun kesto, ovat myös sijoitustekijöitä suurille hakukoneille, kuten esim. Google, Bing & Co.

  • Tämä tarkoittaa, että parannat SEO-arvojasi samanaikaisesti ja hyödyt paremmasta sijoituksesta orgaanisissa hakutuloksissa. Tämä puolestaan tuo sinulle lisää ilmaisia asiakkaita – ja onnellisempia.

  • Samalla käytössäsi on huomattavasti enemmän ja parempaa dataa, jota voit käyttää esimerkiksi verkkokauppasi optimointiin tai mainoskumppaneille. Näin voit kohdentaa kohderyhmääsi tarkemmin ja välttää huonot investoinnit. Koska näet tiedot reaaliajassa, voit tehdä johtopäätöksiä milloin tahansa.

  • HubSpot Cookie Banner: kansainvälinen ja moderni

    Consentmanager varmistaa, että et vain noudata lakia, vaan käytät sitä eduksesi: HubSpot-evästebanneri voidaan näyttää yli 30 kielellä , ja se mukautuu useille vierailijoidesi äidinkielille. Saavutat henkilökohtaisemman lähestymistavan ja varmistat jälleen, että asiakkaat saavat kaikki vaihtoehdot ja tiedot.

  • Lisäksi Consentmanager lisää hyväksymisastetta näyttämällä HubSpot-evästeilmoituksen responsiivisella tavalla: Tämä tarkoittaa, että vierailijat saavat laitteilleen ja selaimilleen optimoituja bannereita. Tämä yksinkertaistaa ja nopeuttaa HubSpot-evästeiden hyväksymistä valtavasti. Se, mitä kutsutaan hakukoneoptimoinnissa ”mobiili etusijalle”, ei ole vielä vakiona monille suostumuksen hallinnan tarjoajille.

  • HubSpot-evästeiden automaattinen esto

    HubSpotia pidetään yhtenä tehokkaimmista markkinoinnin automaatiotyökaluista. Ja missä tahansa markkinointia tehdään, data on välttämätöntä. Tämä tarkoittaa, että mitä tehokkaampi työkalu on ja mitä enemmän tietoa se kerää, käsittelee ja tallentaa, sitä alttiimpi se on virheille tai haavoittuvuuksille. Ja sitä enemmän työtä GDPR-käytäntöjen manuaalinen hallinta tai varmistaminen vaatisi.

  • Siksi ei vain automatisoi markkinointiprosessejasi, vaan myös suostumuksen hallintaa. Suostumushallintamme avulla sinulla on oikeusvarmuus aina: Erityisesti kaikkien HubSpot-evästeiden ja -koodien automaattinen estäminen, joille ei ole mahdollista osallistua, on välttämätöntä. GDPR:n mukaan evästeeseen on ensin saatava suostumus, ennen kuin ensimmäinen ei-välttämätön eväste voidaan asettaa. Välttämättömät evästeet ovat teknisistä syistä välttämättömiä verkkosivuston toiminnan kannalta.

  • On tärkeää ymmärtää, mitä GDPR-säännökset tarkoittavat yrityksellesi, kun käytät HubSpotia. Jos käytät verkkosivustoa, sähköpostipalvelua, mobiilisovellusta tai pilvitallennuspalvelua, sinun on varmistettava, että olet GDPR-yhteensopiva. Consentmanagerin avulla saat kattavan, joustavan ratkaisun ja oikeusvarmuuden automatisoituun markkinointiisi.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Yleinen tietosuoja-asetus koskee kaikkia, jotka keräävät, säilyttävät, käsittelevät ja käyttävät kiinnostuneiden tai potentiaalisten asiakkaiden henkilötietoja . Tyypillisiä esimerkkejä ovat kaikki verkkosivustoihin, verkkokauppoihin ja sosiaaliseen mediaan liittyvät verkkotoiminnot, kuten tilin rekisteröinti, uutiskirjeen tilaaminen, kilpailuun osallistuminen, tuotteiden tutkiminen tai lomakkeiden käyttö.

HubSpot on markkinointi- ja myyntiohjelmistojärjestelmä, joka auttaa yrityksiä houkuttelemaan lisää kävijöitä verkkosivustolleen ja muuttamaan ne liideiksi. Myynnin ja markkinoinnin tietosuojalla on luonnollisesti tärkeä rooli markkinoinnin automaatiotyökalujen käytössä. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan käsitellä yksilöllisesti, tarvitaan suuria määriä henkilötietoja. Kuten muutkin markkinoinnin automaatiotyökalut, HubSpot tallentaa erilaisia käyttäjätietoja, kuten nimen, IP-osoitteen, sähköpostiosoitteen, yhteysosoitteen ja vastaavat. Näiden tietojen käsittely ja säilyttäminen on siksi erityisen arkaluonteista, ja siihen sovelletaan Euroopan yleisen tietosuoja-asetuksen ja muiden kansallisten säädösten säännöksiä.

HubSpot-evästeitä ja muita kolmannen osapuolen seurantalaitteita käytetään käyttäjätietojen keräämiseen. Käyttäjille tulee tiedottaa tästä ja heille tulee antaa mahdollisuus antaa suostumuksensa tai peruuttaa suostumuksensa. Tätä varten tarvitaan HubSpot -evästebanneri.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!