Vähittäiskaupan/ verkkokaupan evästeiden suostumushallinta

Mobiilisovellusten nousu on lisännyt kuluttajilta kerätyn tiedon määrää. Tämä on herättänyt huolta vähittäiskaupan yksityisyydestä ja turvallisuudesta. Voidakseen tarjota parempia vähittäiskaupan palveluita yritysten on kerättävä ja arvioitava asiakastietoja verkkosivuillaan. Joten kuinka jälleenmyyjät voivat saada asiakkaat suostumaan seurantaan ja evästeisiin? Consentmanagerin avulla voit tehdä tämän tehokkaasti ja aina lain mukaisesti.

Consent Solution Retail & E-Commerce

Monien verkkokauppasivustojen suosittelema

GDPR-vähittäismyynti: Miten saan pätevän suostumuksen?

  • Sinun on varmistettava, että ihmiset ymmärtävät, mihin he suostuvat, kun he antavat sinulle henkilökohtaisia tietojaan. GDPR :n mukaan suostumuksen tulee olla vapaata, täsmällistä, tietoista ja yksiselitteistä .

    • Suostumus on ilmainen , jos asiakas voi käyttää sivustoa myös ilman analyysievästeitä (loogisesti teknisesti välttämättömiä evästeitä ei voi poistaa). Consentmanager estää automaattisesti kaikki evästeet ilman suostumusta . Tämä varmistaa, että olet turvallisella puolella.

    • Suostumus on erityinen , jos yksittäiset evästeet voidaan sallia, eikä suostumuksen tarvitse olla yleistä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että käyttäjän on voitava muuttaa tiettyä valintaa milloin tahansa. Consentmanagerin evästeiden suostumusbannereilla erilliset suostumukset ovat helposti mahdollisia ja hallittavissa. GDPR:n mukaan asiakkailla on myös oikeus saada tietoja ja poistaa tietoja. Tämä tarkoittaa, että sinun on pystyttävä paikantamaan tai poistamaan yksittäisiä evästeitä pyynnöstä. Harkitse vain tämän lainsäädännön vaatimuksen vaatimaa aikaa ja työvoimaa. Consentmanager yksinkertaistaa ja nopeuttaa tätä prosessia.

    • Suostumus ilmoitetaan , jos opastat asiakkaalle täydellisesti ja läpinäkyvästi tarkat tiedot ja niiden käytön (käsittely/välittäminen kolmansille osapuolille). Consentmanagerin evästeilmoitukset ovat aina lainmukaisia ja saatavilla yli 30 kielellä.

    • Suostumus on yksiselitteinen , jos kyseessä on opt-in-menettely ja asiakas ilmaisee aktiivisesti tahtonsa rastittamalla vaihtoehtoja. Esivalitut valintaruudun vaihtoehdot eivät ole sallittuja. Consentmanagerin evästebannerit noudattavat kansainvälistä TCF 2.0 -standardia (Transparency Consent Framework).

  • Monia evästebannereita ei ole suunniteltu lainmukaisiksi ja niihin liittyy suuri varoitusriski. Jos pidät verkkokauppaa vähittäiskaupassa tai olet täysin riippuvainen verkkosivustostasi koronapandemian aikana, sinun tulee varmistaa korkeatasoinen oikeudellinen ja tietosuoja sähköisessä kaupankäynnissä Consentmanagerin avulla.

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Mistä voimme noutaa sinut?

Markkinointipäälliköt, CRM-päälliköt ja jälleenmyyjät ovat usein skeptisiä tiedonkeruun suhteen GDPR:n monien säännösten vuoksi. Tiedonkeruu on suoritettava asianmukaisesti, muuten tämä voi johtaa yksityisyyden menettämiseen ja siten sakkoihin. Tietojen keräämättä jättäminen ei ole vaihtoehto, koska markkinointikampanjat on räätälöitävä kohdeyleisöille.

Vähittäiskaupan haasteet suostumuksen hallinnassa

Kohderyhmän tunteminen ja analysointi sujuu vähittäiskauppiaille verkkokaupassa paljon paremmin kuin kiinteässä kaupassa tietomäärän ja tietojenkäsittelyn vuoksi. Siellä asiakkaat tulevat ja menevät nimettömänä jättämättä jälkiä.

Google Analyticsin, evästeiden & Co:n ansiosta sinulla on kattavampi käsitys verkkokaupastamme ja voit siten määrittää kampanjasi ja strategiasi tehokkaammin. Samalla asiakkaat ovat iloisia oikeista tuotteista tai tarjouksista. Asiakkaiden mieltymyksiä vastaavilla personoiduilla kampanjoilla saavutat paljon parempia tuloksia ja voit myös hyödyntää osaamistasi paikallisessa kaupassa.

Koko suostumuksen hallinnan haaste on personointi . Sopeudut asiakkaidesi valintoihin ja pyydät heitä valitsemaan, kuinka he haluavat olla vuorovaikutuksessa kanssasi. Tämä saa heidät hallitsemaan mieltymyksiään. Asiakaslähtöinen markkinointi on tärkeä osa mitä tahansa liiketoimintaa.

Yrityksen on ymmärrettävä, kuinka käyttää oikeita työkaluja tavoitteidensa saavuttamiseksi. Yrityksen on myös tiedettävä, millaista tietoa se tarvitsee kerätä asiakkailtaan.

Luo luottamusta suostumuksen hallinnan avulla

Henkilötietojen käsittely Internetissä on yksi vähittäiskaupan tietosuojan herkimmistä kysymyksistä. Älä siis pidä tietosuojasäännöksiä välttämättömänä pahana, vaan käytä niitä kilpailuetuna: Näytä asiakkaillesi, että suojaat henkilötietojasi ja tuet täysin kohderyhmäsi tarpeita. Rakenna luottamusta.

Tietenkin tämä alkaa evästebannereita koskevien GDPR-määräysten noudattamisesta. Mutta Consentmanagerin avulla pääset pidemmälle: Suunnittelet suunnittelun toiveidesi mukaan ja näytät yritysidentiteettiasetukset ensimmäisellä yhteydenotolla. Tee evästebannerista osa brändiäsi. Tämä varmistaa brändillesi tunnettuuden.

Lisäksi tietojen käsittely on sallittu vain nimenomaisella suostumuksella. Asiakkaat voivat peruuttaa tämän suostumuksen milloin tahansa. Tähän riittää yksinkertainen sähköposti. Oikeudet tietojen käsittelyyn säilyvät suostumuksen peruuttamisen jälkeen. Tietojen käsittelyn rajoittamista voidaan myös pyytää.

Evästeen suostumuksen yksinkertaisen hallinnon ansiosta voit käsitellä asiakkaiden tiedustelut nopeasti ja luotettavasti. Vaikka suostumus peruutetaan toistaiseksi, olet käyttänyt tilaisuutta hyväkseen tehdäksesi erinomaisen ja ammattimaisen vaikutelman. Tämä on modernia asiakasuskollisuutta.

Aseta asiakkaasi hallintaan

Tietosuoja on enemmän kuin vain henkilötietojen suojaa. Kyse on siitä, että asiakkaat voivat päättää, miten heidän tietojaan käytetään. Varmista, että keräät käyttäjien palautetta ja käytä sitä tuotteesi parantamiseen . Käyttäjien pitäisi olla tyytyväisiä tuotteeseesi, ja jos he eivät ole, korjaa ongelma tekemällä muutoksia

Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Käytettävyys ja asiakastyytyväisyys Consentmanagerin ansiosta

Consentmanagerin avulla parannat asiakaspalautetta ja käyttökokemusta monella tapaa. Meillä on monen vuoden kokemus evästebannerien optimaalisesta suunnittelusta, sijoittelusta jne. A/B-testit, joissa on automaattinen optimointi ja arviointi , lisäävät hyväksymisprosenttia ja vähentävät poistumisprosenttia.

Aivan kuten kivijalkakaupassa voit tehdä myyntiä vain, kun asiakkaat kävelevät ovesta sisään myymälään, myös verkkosivustosi on syötettävä. Consentmanagerin avulla lisäät potentiaalisten asiakkaiden määrää ovella.

Evästeiden lisääntynyt hyväksyntä ja pidempi oleskelu antaa sinulle yksityiskohtaista tietoa käyttäjien käyttäytymisestä verkkosivustollasi. Tällä tavalla voit sekä parantaa verkkosivustoasi että kerätä tietoa kohderyhmäsi kiinnostuksen kohteista ja mieltymyksistä.

Parempi asiakaskokemus johtaa korkeampaan konversioprosenttiin, eli enemmän myyntiin, ja yhdessä oleskelun keston ja alhaisen poistumisprosentin kanssa lähettää tärkeitä signaaleja hakukoneille, kuten Googlelle tai Bingille. Hyvä suostumuksen hallinta tulee siten osaksi hakukoneoptimointia (SEO). Positiivinen kokemus verkkosivustostasi näkyy sitten kiinteässä kaupassa, koska brändisi liittyy luottamukseen, käytettävyyteen, turvallisuuteen ja saatavuuteen.

Muuten: Consentmanager voidaan integroida nopeasti ja helposti

Consentmanagerin käyttäminen ei edellytä muutoksia kauppajärjestelmääsi: Evästetyökalumme on yhteensopiva kaikkien yleisten järjestelmien kanssa: WordPressistä Typo3:een, WooCommercesta ja Shopwaresta Drupaliin, Joomlaan ja moniin muihin. Consentmanager on myös helposti vuorovaikutuksessa kaikkien tärkeiden analyysityökalujen, kuten Google Tag Managerin, Google Analyticsin ja monien muiden kanssa.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Suostumusten hallinta on prosessi, joka auttaa jälleenmyyjiä ymmärtämään, mitä asiakkaat haluavat heiltä ja kuinka he ovat vuorovaikutuksessa heidän kanssaan . Näitä tietoja käytetään luomaan parempia asiakaskokemuksia, mikä johtaa viime kädessä korkeampaan myyntiin.

Evästesuostumuksella tarkoitetaan käyttäjän suostumusta teknisesti tarpeettomien evästeiden ja henkilötietojen asettamiseen ja käsittelyyn. Asiakkaat voivat esimerkiksi estää tai erityisesti rajoittaa kolmansien osapuolien suorittamaa seurantaa. Evästeilmoitus kertoo käyttäjille tarkalleen, mitä kerätään, miten niitä käsitellään ja heidän oikeutensa.

Consentmanager on Consent Management Provider (CMP) , jolla sinulla on oikeusvarmuus evästeiden suostumuksesta ja GDPR:stä. Lisäät myös asiakastyytyväisyyttä ja hyväksymisastetta. Tämä antaa sinulle syvemmän käsityksen kohderyhmästäsi, voit optimoida verkkosivustosi ja tuotteet tai palvelut sekä saavuttaa parempia tulosprosentteja.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!