Yksi luottamusvaihtoehto

Kompakti yleiskatsaus

Haluatko toimia laillisesti Internetissä GDPR:n ja evästeiden suhteen ja etsitkö sisällönhallintapalvelua, joka voi tarjota sinulle laadukkaan Onetrust-vaihtoehdon ? Meidän kanssamme olet oikeassa. Tässä yleiskatsauksessa olemme koonneet yhteen kaiken sinulle tärkeän tästä aiheesta. Jos sinulla on kysyttävää, neuvomme sinua asiantuntevasti ja täsmällisesti.

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Mikä tekee Onetrust-vaihtoehdostamme niin erityisen?

  • Vaihtoehtoiset pisteytemme on helppo integroida alusta alkaen. Hinta-laatusuhteemme on myös vakuuttava: tarjoamme jopa 10 000 sivun katselukertaa ilmaiseksi. Edulliseen 50 euron hintaan tarjoamme sinulle jopa 2,5 miljoonaa näyttökertaa. Hyödyt automaattisesta evästeiden estosta ja CCPA:n ja Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesta luotettavasta toimivuudesta, mikä tekee evästeiden laillisesti turvallisesta käsittelystä ja tietosuojasta olennaista.

    Mitä ovat verkkosivuston evästeet?

    Internetissä olevat evästeet ovat virtuaalitietopaketteja. Niitä voidaan vaihtaa eri tietokoneohjelmien välillä yleisesti voimassa olevan ja erittäin yhteensopivan rakenteen ansiosta. Niitä kutsutaan myös HTTP-evästeiksi. Internetin käytön ja nykyaikaisen verkkomarkkinoinnin ansiosta evästeet ovat saaneet aivan erityisen toiminnon: ne mahdollistavat käyttäjien henkilötietojen keräämisen ja tallentamisen Internetissä sekä niiden käytön kaupallisiin tarkoituksiin.

  • Evästeitä voidaan luoda sekä valitulla verkkoselaimella että käytetyllä verkkosivustolla. Henkilötietojen tallennus on mahdollista sekä paikallisesti että palvelimille. Käyttäjästä kerätyt tiedot tallennetaan tekstitiedostona.

    Evästeiden avulla verkkosivujen ylläpitäjät tai niiden takana olevat yritykset saavat laajan valikoiman arvokasta tietoa verkkosivuston käyttäjistä. Yhtäältä ovat tiedot, jotka sivuston vierailijat ovat itse kirjoittaneet lomakkeisiin. Tämä sisältää erityisesti nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Evästeet voivat kuitenkin tallentaa myös käytetyn tietokoneen IP-osoitteen, tarkat vieraillut verkkosivut ja oleskelun keston sekä hakumaskeihin syötetyt termit ja käyttäjän määrittämät asetukset, kuten kielen.

    Evästeet voivat parantaa käyttäjien mukavuutta Internetissä surffattaessa. Esimerkki tästä ovat verkkokaupat, jotka näyttävät vierailijalle äskettäin katsomia tuotteita tai ehdottavat tuotteita, jotka vastaavat hänen Internetissä tehtyä tutkimusta. Tietosuojasyistä laaja seuranta eli käyttäjän seuranta evästeiden kautta ei kuitenkaan ole sallittua ilman asianomaisen käyttäjän suostumusta . Tämän seurauksena verkkosivustoilla on nyt lakisääteinen vaatimus pyytää evästeitä, mikä mahdollistaa käyttäjän suostumuksen ja yksittäisten evästeiden valinnan. Tällä estetään esimerkiksi ei-toivottu seuranta ja roskaposti.

  • Käytä automaattista evästeindeksointia

    Onetrust-vaihtoehtomme tarjoaa sinulle integroidun evästerobotin (hämähäkin), joka indeksoi verkkosivustosi automaattisesti . Indeksointirobotti on aktiivinen joka päivä, joten sinulla on täydellinen suojaus. Myös GDPR-vaatimustenmukaisuustarkistus suoritetaan automaattisesti. Se on yrityksille kaiken loppu – koska henkilötietojen suojasääntöjen noudattamatta jättämisestä määrättävät sanktiot ovat epämiellyttäviä. Onetrust-vaihtoehtomme tarjoaa myös luotettavan ilmoituksen uusista palveluntarjoajista. Saat löydetyille evästeille automaattisen evästeluokituksen, mikä helpottaa kunkin evästeen arviointia huomattavasti. Evästeiden raportointi on myös sinulle erittäin kätevää: evästeluettelon vienti voidaan toteuttaa eri versioina, jotka voit valita tarpeidesi mukaan. Lisäksi Onetrust-vaihtoehtomme tarjoaa sinulle automaattisen evästeluettelo-laajennuksen, jonka avulla voit milloin tahansa näyttää nykyisen evästeluettelon, esimerkiksi tietosuojailmoituksessasi.

  • Teemat ja mukautukset

    Tässä tärkeässä online-alueen kohdassa Onetrust-vaihtoehtomme tarjoaa sinulle puhtaan yksilöllisyyden. Näin on mahdollista integroida yrityksesi logo ja aloittaa heti valmiiden suunnitelmien puitteissa. Voit tietysti myös luoda ja käyttää omia mallejasi. Useita muotoiluvaihtoehtoja voidaan käyttää. Fontin koko ja väri, tyyli ja painikkeet, taustat, välit ja kehykset ovat vapaasti valittavissa. Sinulle tarjotaan myös erilaisia laatikon asentoja: alhaalla oikealla, alhaalla täysleveänä, keskellä keskellä – mistä pidät eniten? Sivuston piilottaminen on myös vaihtoehto. Onetrust-vaihtoehdossamme on myös useita vaihtoehtoja painikkeille. Voit valita vaihtoehdoista ”hyväksy ja hylkää”, ”hyväksy” ja valinnaisen ”sulje”-painikkeen.

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Mitä GDPR tarkoittaa evästeiden käytölle?

Yleinen tietosuoja-asetus suojaa henkilötietoja – mukaan lukien verkkosivustojen vierailijoiden tiedot. Tärkeä periaate monimutkaisissa säännöksissä on asianomaisten henkilöiden suostumus tiedon keräämiseen ja tallentamiseen. Siksi tällaisten tietojen kerääminen osana seurantaa ei ole sallittua. Käyttäjälle on annettava mahdollisuus valita evästeistä tai hyväksyä tietty valinta hiiren napsautuksella.


Edusi yhdellä silmäyksellä

  • sanoitukset

    Evästeiden oikeudellisten seurausten kannalta on tietysti erittäin tärkeää, että tiedot on kirjoitettu käyttäjän ymmärtämällä tavalla. Onetrust-vaihtoehtomme mahdollistaa versiot yli 30 kielellä, jotta sivusto on suunniteltu ja tehokas maailmanlaajuisesti – myös kaikkien kohderyhmien kannalta. Valinnaisesti myös yksittäiset tekstisäädöt ovat tietysti mahdollisia.

    käyttäytymistä

    Käyttäytymiseen liittyvät olennaiset elementit on rakennettu Onetrust-vaihtoehtoamme. Voit esimerkiksi valita, pitäisikö evästeiden hyväksymiseksi olla Hyväksy-painike tai Sulje. Evästekyselyn yhteyteen voidaan integroida myös sivun selaaminen ja sivulla navigointi. Lähtölaskenta on myös yksi ominaisuuksista, joita voit käyttää Onetrust-vaihtoehtomme kanssa.

    Helppo integrointi

    Myös korkea käyttäjäystävällisyys integroinnin aikana on meille tärkeää. Tämä koskee klassista verkkosivustoa, mutta myös mobiilisovellusta. Mobiilisovelluksen Onetrust-vaihtoehdossamme on huomioitu myös responsiivinen muotoilu, joka varmistaa optimaalisen näkyvyyden älypuhelimien ja muiden pienemmillä näytöillä. AMP-sivustot App SDK:ssa (sekä Androidille että iOS/iPhonelle) ja integrointi Tag Managerin kautta ovat ominaisuuksia, joita me suostumuksen hallinnan tarjoajana tarjoamme Onetrust-vaihtoehtomme kanssa.

  • Korkea yhteensopivuus

    Mitä tulee suostumusratkaisuun, tärkeintä on, että se voi saada pisteet korkean yhteensopivuuden kanssa . Onetrust-vaihtoehdollamme tämä on annettu vakuuttavasti. Tämä koskee erityisesti kaikkia asiaankuuluvia Googlen tuotteita (Google AdSense, Google DFP, Google Analytics ja Google TagManager) ja tagien hallintaohjelmia (esim. Google Tag Manager/GTM ja Tealium Tag Management). Yhteensopivuus käytännössä kaikkien tiedonhallintaalustojen (DMP) ja mainospalvelimien kanssa on myös taattu. Suostumusten lähettäminen SSP:lle, DSP:lle, AdExchangesille ja TradingDeskille on helppoa. Sekä Googlen ATP-luettelo (Googlen hyväksymät kolmannen osapuolen toimittajat) että Facebook-pikseliä / uudelleenmarkkinointia tuetaan täydellisesti tarkoituksiinsi.

    Tyhjennä raportit

    Täydellisen suostumusratkaisun ja Onetrust-vaihtoehdon tulee aina saada pisteet yksityiskohtaisella ja erityisesti selkeästi suunnitellulla raportoinnilla . Korkea toiminnallisuus suodattimien tai ryhmien ympärillä on erittäin ratkaiseva vaikutus. Kyselyihin integroitavia tietoja ovat muun muassa CMP, verkkotunnus, maa, suunnittelu, käyttöjärjestelmä, selain, laite sekä päivämäärä, viikko, kuukausi ja vuosi. Sekä sivun katselut että suostumuksella saatu liikenne sisältyvät merkityksellisiin raportteihin. Yleiskuva suostumusnäytöistä on myös tärkeä tarkan verkkomarkkinoinnin kannalta. Onetrust-vaihtoehtomme tekee tästä yleiskatsauksesta erityisen tehokkaan: Se sisältää valitut vaihtoehdot ”Hyväksytty”, ”Hylätty” ja ”Muokattu valinta” sekä välittömän poistumisprosentin, joka kertoo kuinka monta kävijää poistuu verkkosivustolta. Kätevä kaikkien olennaisten tietojen vientitoiminto on myös korkealaatuinen.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Vuonna 2023 tietosuojalainsäädännön muutokset tulevat voimaan viidessä Yhdysvaltain osavaltiossa. Tämä vaikuttaa seuraaviin tiloihin:

  • CCPA/CPRA (Kalifornia)
  • VCDPA (Virginia)
  • CPA (Colorado)
  • UCPA (Utah)
  • CAPDP (Connecticut) sekä
  • Yhdysvaltain kansallinen yksityisyys

Jos yrityksesi toimii jollakin näistä alueista, olet varma, että käytät suostumusmanagerin CMP:tä. Yhtenä ensimmäisistä suostumuksen hallintaratkaisuista olemme jo integroineet uuden teknisen standardin IAB GPP (Global Privacy Platform) CMP:hen. GPP on IAB TCF v2:n jatkokehitys. Uusi standardi tukee sinua matkalla Yhdysvaltojen muuttuneiden tietosuojalakien noudattamiseen.

CMP on lyhenne sanoista Consent Management Provider tai synonyymi Consent Management Platform. Joissakin tapauksissa käytetään myös Choice Management Platformia tai Choice Management Provideria. Kaikissa tapauksissa se on sama: Se on ohjelmisto tai palvelu, joka tarjoaa verkkosivuston kävijälle läpinäkyvyyden tietojen käsittelyssä ja tarjoaa mahdollisuuden antaa suostumuksen tiettyihin tarkoituksiin, kuten evästeisiin, markkinointiin, analysointiin tai personointiin.

Kun kuukaudessa saavutetaan 5 000 sivun näyttökertaa, CMP lopettaa automaattisesti suostumuskerroksen näyttämisen, eivätkä vierailijasi voi enää antaa suostumustaan. Emme laskuta sinua automaattisesti tai päivitä sinua korkeampaan pakettiin – peruspaketti on aina ilmainen.

Peruspakettimme on ilmainen jopa 10 000 sivun katselukerralla kuukaudessa. Vakiopakettimme alkaa 50 eurosta kuukaudessa ja sisältää 2,5 miljoonaa sivun katselukertaa. 2,5 miljoonasta sivun katselukerrasta veloitamme 0,02 euroa 1000 lisäsivun katselukerrasta.

Joo. Suostumusratkaisumme voidaan integroida kaikkiin sisällönhallintajärjestelmiin (CMS) ja myymäläjärjestelmiin. Tuettuja CMS- ja ostosjärjestelmiä ovat WordPress, Joomla, Typo3, Dupal, eZ Publish, Magento, phpWiki, PrestaShop, osCommerce, OXID eShop, WooCommerece ja monet muut.

Joo. GDPR-ratkaisumme lähettää JavaScript-muuttujia ja niin sanottuja tietokerroksia, joita voidaan käyttää useimpien tunnisteenhallintaohjelmistojen kanssa. Monille Tag Managerille meillä on myös erityisiä tietokerroksia ja rakenteita, jotka tekevät vuorovaikutuksesta entistä helpompaa. Tuettuja tunnisteiden hallintaohjelmia ja analytiikkaohjelmistoja ovat AT Tasty, Adbobe Anyyltics, Adometry, Chartbeat, CXsense, Google Analytics, Eulerian, Hitjar, Hubspot, Salesforce, LinkedIn, Mouseflow, Nielsen, Parse.ly tai Webtrekk.

Joo. Suostumusratkaisumme noudattaa IAB:n TCF-spesifikaatiota ja on IAB:n sertifioima. Tämä antaa palveluntarjoajille mahdollisuuden saada automaattisesti suostumustiedot API:lta ja käyttää niitä sen mukaisesti. Tarjoamme myös automaattisen estomekanismin koodien estämiseen, ellei käyttäjä anna suostumusta. Tämä toimii monien palveluntarjoajien, kuten Google Analyticsin, Piwikin, DFP/Google Adsin tai SSP:iden, kuten Google Adsense, Pubmatic, Rubicon, OpenX tai Appnexus, kanssa.

Ei! Yksinkertaisimmassa tapauksessa upota koodimme verkkosivustollesi – siinä kaikki!

Upottamalla CMP sivustollesi 😉 CMP näyttää vierailijoillesi viestin, jossa heitä pyydetään antamaan suostumus. Tallennamme vierailijan päätöksen ja annamme sen mainostajien ja heidän muiden kumppaneidensa saataville, jotta he tietävät, voivatko he käsitellä henkilötietoja/miten he voivat käsitellä henkilötietoja.

Useimmat verkkosivustot ja sovellukset toimivat Kalifornian kuluttajansuojalain (CCPA) soveltamisalaan kuuluvien sovellusten kanssa. Tämä sisältää jo Googlen palvelut. Vastaavien lakisääteisten vaatimusten huomioon ottaminen on siksi olennaista suostumusmanagerin Borlabs-vaihtoehdossa.

Jos vierailija ei hyväksy evästeiden keräämistä ja käyttöä, vastaavia evästeitä ei voida kerätä tai tietoja luoda. Tämä koskee erityisesti seurantatietoja, jotka tarjoavat tietoa käyttäjien toiminnasta. Tällaiset tiedot tarjoavat yrityssivustojen ylläpitäjille erityisen tärkeitä vihjeitä verkkosivuston optimointiin. Hyödyt siis laillisesti suojatusta suostumuksesta suostumusmanagerin kautta.

Evästeiden suostumus vaaditaan yleensä heti, kun sivulla halutaan käyttää teknisesti ei-välttämättömiä evästeitä. Tämä alkaa yksinkertaisten seuranta- ja analyysityökalujen käytöstä. Nämä toimivat aina seurantaevästeiden kanssa. Ne ovat erittäin tärkeitä yritysten verkkosivustoille ja kaupoille, koska ne tarjoavat tietoa käyttäjien käyttäytymisestä. Contentmanager-evästebannerin avulla käyttäjillä on mahdollisuus antaa laillisesti turvallinen suostumus.

Contentmanagerin Borlabs Cookie Alternativen avulla sinulla on tehokas ratkaisu pyytää käyttäjiltäsi suostumus evästeiden käyttöön. Evästeilmoitus näytetään automaattisesti, kun vierailet verkkosivustolla. Se tulee näkyviin aina, kun vierailet sivustollasi. Vierailijat saavat tietoa evästeiden käytöstä ja heillä on mahdollisuus hyväksyä tai hylätä ne. Tämä mahdollistaa GDPR-yhteensopivan suostumuksen kaksoisvalinnan kautta.

Evästeen suostumus tarkoittaa vierailijoiden suostumusta tiettyjen evästeiden käsittelyyn. Tämä suostumus on annettava nimenomaisesti ja vapaaehtoisesti viimeistään siitä lähtien, kun Euroopan yhteisöjen tuomioistuin on antanut tuomion evästeistä. Ensimmäisen teknisesti ei-välttämättömän evästeen asettaminen on sallittua vain suostumuksen antamisen jälkeen. Evästeet, jotka eivät ole teknisesti tarpeellisia toimiakseen, eivät kuulu tämän säännön piiriin.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!