Googlen suostumustila v2

Pakollinen verkkosivustoille ja sovelluksille maaliskuusta 2024 alkaen

Google edellyttää, että kaikki verkkosivustot ja sovellukset käyttävät Google Consent Mode v2:ta maaliskuusta 2024 alkaen . Googlen sertifioima CMP on silloin tärkeä. consentmanager auttaa mainostajia, joilla on integroitu suostumustila v2, tallentamaan asiakkaidensa konversiodataa ja suojaamaan samalla yksityisyyttä. consentmanager tarjoaa sinulle muun muassa:

  • Googlen sertifioima CMP
  • Täysi tuki Google Consent Mode v2:lle
  • Täysi tuki IAB TCF 2.2:lle
  • Verkkosivustoille, sovelluksille ja CTV:lle
  • +30 kieltä ja muokattava muotoilu
  • Integroitu indeksointirobotti ja paljon muuta
Google Consent Mode und consentmanager ein zertifizierter Partner

Monien verkkokauppasivustojen suosittelema

Usein kysyttyjä kysymyksiä Google Consent Mode v2:sta

Auttaaksemme sinua ymmärtämään paremmin Googlen suostumustilaa, evästeitä, GDPR:ää ja Googlen palveluiden lainmukaista käyttöä, olemme koonneet sinulle usein kysytyt kysymykset tähän.

  • Mikä on Googlen suostumustila?

    Google Consent Mode on Googlen ominaisuus, joka toimii verkkosivustosi evästebannerin tai tietosuoja-widgetin kanssa. Tämä tekniikka lähettää automaattisesti signaaleja evästebanneristasi verkkosivustollesi integroituihin Googlen työkaluihin. Sen vuoksi se voi tarjota tietoja, jotka auttavat Googlea ymmärtämään verkkosivustosi tuloksia, jopa rajoitetuissa tietosuojaolosuhteissa. Evästebannerin Googlelle lähettämät signaalit sisältävät tietoa analytiikasta, mainoksista, personoinnista ja tietojen jakamisesta. Ilman näitä signaaleja Google ei voi seurata käyttäjien tai verkkokaupan tietoja tai suorittaa personointia. Ja näiden signaalien lähettäminen on tärkeää Googlen sertifioiman CMP:n käyttäminen.

  • Miten suostumustila toimii tarkalleen?

    Kun käyttäjä antaa suostumuksensa, consentmanager evästebanneri lähettää Google Consent Mode -signaalin verkkosivustosi Google-tunnisteisiin ja kaikki toimii normaalisti. Jos käyttäjä ei anna suostumustaan, Google rajoittaa tiedonkeruuta kyseiselle käyttäjäryhmälle eikä sitä enää lasketa. Google Consent Mode -tilassa evästebanneri lähettää signaalin Googlelle, jotta Google ymmärtää käyttäjän päätöksen. Google käyttää sitten muun muassa konversiomallinnusta koneoppimisen kanssa luodakseen yhteyksiä tiettyjen vuorovaikutusten ja konversiotapahtumien välille. Mainostajille tämä tarkoittaa, että he ymmärtävät paremmin, kuinka heidän tulostavoitteitaan seurataan – mallinnuksen ansiosta näin tapahtuu, vaikka vierailija ei olisi suostunut.

  • Mikä on Google Consent Mode v2 -päivitys? Ja mikä on EUUCP?

    Kaikki julkaisijat ja mainostajat, jotka sijoittavat mainoksia Euroopan talousalueella ja käyttävät Googlen palveluita, ovat jatkossa ”Googlen Euroopan unionin käyttäjän suostumuskäytännön” tai EUUCP:n alaisia. Google siis sanelee verkkosivustojen ylläpitäjille, kuinka Googlen palveluita voidaan käyttää tietosuojan kannalta. Tärkein sääntö: Maaliskuusta 2024 alkaen verkkosivustoja vaaditaan suostumusbanneri esimerkiksi Googlen sertifioima Consent Management Platform (CMP) ja käyttää Google Consent Mode v2. Lisäksi Googlen käyttäytyminen mainoskampanjoita (esim. tilausten seurantaa) laskettaessa muuttuu: laskeminen tapahtuu vain, jos käyttäjä on antanut suostumuksensa ja Vastaava signaali palautettiin Googlelle Google Consent Mode v2:n kautta. Jos haluat mitata tuloksia tulevaisuudessa, sertifioitu CMP, jossa on Google Consent Mode v2, on tärkeä.

  • Tilaa uutiskirjeemme , jotta et jää paitsi tärkeistä päivityksistä.

Googlen suostumustilan vertailu

Tärkeimmät erot vanhan ja uuden Google Consent Mode v2:n välillä yhdellä silmäyksellä:

Vanha Googlen suostumustila

🔴 Googlen suostumustila on valinnainen, ja sitä käytetään mallintamisen mahdollistamiseen

🔴 Googlen sertifioidun suostumuksen hallintaalustan käyttö on valinnaista

🔴 Laskeminen tapahtuu, kun käyttäjä on antanut suostumuksensa joko Googlen tai muiden kolmannen osapuolen palveluiden kautta

Googlen suostumustila v2

✅ Seuranta edellyttää Googlen suostumustilaa

✅ Googlen sertifioiman suostumuksen hallintaalustan käyttö on nyt pakollista . Toteutusaika kestää maaliskuuhun 2024 asti .

✅ Laskenta tapahtuu vain, jos käyttäjä on antanut suostumuksensa ja vastaava signaali on lähetetty takaisin Googlelle Googlen suostumustilan kautta

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Kenelle Googlen suostumustila (GCM) sopii?

Googlen suostumustila sopii julkaisijoille, mainostajille, markkinointitoimistoille, verkkotoimistoille ja yrityksille, jotka ottavat käyttöön suostumusbannereita ja käyttävät Google Analyticsia tai Google Adsia.

  • Mainostajat

    Mainostajat voivat seurata tehokkaasti mainostensa tehokkuutta. Lue lisää mainoskampanjan kulutuksesta ja optimoi mainosten hintatarjousstrategiasi.

  • Digimarkkinoijat, toimistot

    Verkkomarkkinoijat, joiden on saatava käyttäjän suostumus mainontaan ja analytiikkaan, voivat käyttää suostumustilaa ja jatkaa tärkeän tiedon keräämistä. Tämä johtaa parempiin markkinointituloksiin.

  • Verkkosivustooperaattorit, jotka asettavat Google Adsin tai Analyticsin verkkosivustoonsa

    Verkkosivustojen omistajille tämä tarkoittaa parempaa ymmärrystä käyttäjien matkasta verkkosivustonsa konversioiden koottujen tietojen avulla.

Miten tämä muunnosmallinnus toimii?

Google Consent Mode v2 tarjoaa useita uusia optimointeja saadaksesi kaiken irti mainoskampanjoistasi. Näitä ovat erityisesti:

  • Käyttäytymismallinnus Google Analytics 4:ssä
    Google luo tekoälyn avulla uudelleen sellaisten käyttäjien käyttäytymisen, jotka eivät ole hyväksyneet Analytics-evästeitä, ja vertaa sitä käyttäjiin, jotka ovat hyväksyneet Analytics-evästeet. Tämä tuo enemmän dataa saataville GA4:ssä.
  • Konversiomallinnus Google Analytics 4:ssä ja Google Adsissa
    Konversiot (esim. tilaukset tai uutiskirjeen rekisteröinnit) käyttäjiltä, ​​jotka eivät ole antaneet suostumusta, mallinnetaan muiden käyttäjien kokemuksien perusteella. Tämä tarkoittaa, että enemmän konversioita näkyy GA4:ssä ja Google Adsissa.
Diagram of Conversion Modeling Google Consent Mode

Keskimäärin noin 65 % konversioista palautetaan suostumustilassa, jotka olisivat kadonneet ilman suostumustilaa, jos käyttäjä ei olisi antanut suostumusta. Tämä tietopiste korostaa konversiomallinnuksen tehokkuutta menetettyjen tulosten palauttamisessa ilman nimenomaista suostumusta. Mainostajien on kuitenkin tiedostettava, että mallinnuksen käyttäminen edellyttää vähintään 100 mainoksen napsautusta päivässä. Siksi mainostajien tulee varmistaa, että heidän mainoskampanjansa ylittävät tämän kynnyksen.

Google Consent Mode v2:n käyttäjät voivat myös valita vaihtoehdoista ”Lisäasetukset” (ilman estoa) ja ” Basic ” (”kova” esto) Googlen suostumustilassa. Valitsemalla näistä vaihtoehdoista mainostajat voivat räätälöidä käyttäjän suostumuksensa ja seuranta-asetukset omien tietosuojatarpeidensa mukaan.

PDF-lataus: Google Consent Mode v2

Hanki ilmainen yhteenveto nyt – napsauta tästä!

Edut mainostajille

  • Korkeampi tiedonlaatu

    Vain Google Consent Mode -tilassa voit seurata ja mitata kaikkia tietojasi. Sisäänrakennetun konversiomallinnuksen avulla voit lisäksi seurata käyttäjän suostumuksen valinnan vuoksi kadonneita tietoja. Konversiomallinnusta käytetään näiden tietopuutteiden korjaamiseen.

  • Parempi noudattaminen

    Google Consent Mode v2 voi auttaa verkkosivustoja noudattamaan paremmin GDPR:ää ja sähköistä tietosuojaa. Koska Google on valittu Euroopan komission toimeenpaneman uuden digitaalimarkkinoita koskevan lain ”portinvartijoiksi”, tässä on otettava käyttöön korkeammat tietosuojavaatimukset. Siksi Google vaatii Google Consent Mode v2:n kaikilta vierailijoilta/sovelluksen käyttäjiltä ETA:sta ja Yhdistyneestä kuningaskunnasta (riippumatta verkkosivuston tai sovelluksen omistajan maasta).

  • Helppo integrointi

    Googlen suostumustilaa voidaan käyttää seuraavien Google-palvelujen kanssa.

    • Google Ads (mukaan lukien Google Adsin konversioseuranta ja uudelleenmarkkinointi)
    • Google Analytics
    • Google Floodlight
    • Google Conversion Linker
  • Käytä Googlen sertifioimaa CMP:tä
    Huomaa, että Googlen vaatimusten mukaan on tärkeää käyttää Googlen sertifioimaa CMP:tä, joka tukee Googlen suostumustilaa v2.

Googlen suostumustilan ottaminen käyttöön v2

Tämä on erittäin helppoa consentmanager kanssa. Seuraa vain tätä videota vaihe vaiheelta consentmanager hallintapaneelin kautta. Muutamalla asetuksella olet jo aktivoinut Googlen suostumustilan ja tehnyt verkkosivustostasi tai sovelluksestasi täysin lainmukaisen. Napsauta tätä saadaksesi yksityiskohtaisen kuvauksen jokaisesta vaiheesta.

OIKEUDELLINEN KEHYS

Mikä lainsäädäntökehys koskee Googlen suostumustilaa?

Kaikki maailmanlaajuiset tietosuojalait eivät koske Googlen suostumustilan käyttöä, mutta yleisesti ottaen tietosuojalait, jotka asettavat merkittäviä vaatimuksia verkkosivustoille ja yrityksille tavassa, jolla ne keräävät, käsittelevät ja käsittelevät käyttäjätietoja, koskevat Googlen suostumustilaa. Siksi yritysten, jotka noudattavat näitä säännöksiä, tulisi kiireellisesti tarkistaa Googlen suostumustilan käyttö:

  • Yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) ja sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus

    Tätä tietosuojalakia sovelletaan kaikkialla Euroopan unionissa, vaikka yritykset eivät välttämättä sijaitsisi EU:ssa, mutta niillä on asiakkaita tai vierailijoita EU:ssa. GDPR tai sen ”sisar”, sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus, edellyttää, että verkkosivuston käyttäjät antavat tietyissä tapauksissa nimenomaisen, tietoon perustuvan suostumuksen tietojen käsittelyyn.

  • EU:n käyttäjän suostumusdirektiivi (EUUCP)

    EU-käyttäjän suostumuskäytäntö (EUUCP) on Googlen käytäntö, joka edellyttää Googlen palveluiden käyttäjien paljastavan evästeiden käyttöä verkkosivustollaan tai sovelluksessaan ja hankkivan suostumuksen loppukäyttäjiltä Euroopan talousalueella ja Isossa-Britanniassa. Tämä käytäntö heijastaa kahden tärkeimmän eurooppalaisen tietosuojalain, yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja sähköisen viestinnän tietosuojadirektiivin vaatimuksia sekä Yhdistyneen kuningaskunnan asiaankuuluvia tietosuojalakeja.

  • Googlen suostumustila auttaa noudattamaan tätä käytäntöä antamalla julkaisijoille ja mainostajille mahdollisuuden muokata Google-tagien toimintaa dynaamisesti käyttäjien suostumusasetusten perusteella ja varmistaa samalla, että Googlelle ei lähetetä tunnistettavia tietoja, jos suostumusta ei ole annettu .

 

Huomaa, että Googlen suostumustilan käyttäminen ei tarkoita, että verkkosivustosi/sovelluksesi olisi GDPR-yhteensopiva. Voit tarkistaa, oletko GDPR-vaatimusten mukainen, suorittamalla pikatarkistuksen GDPR-vaatimustenmukaisuustarkistuksellamme täällä.

.

  • Mikä consentmanager on ja miten consentmanager voi auttaa yritystäsi?

    consentmanager on Googlen sertifioima CMP-työkalu – yksinkertaisesti sanottuna ”evästebanneri”. Se auttaa sinua noudattamaan kaikkia tärkeitä tietosuojamääräyksiä maailmanlaajuisesti. Erityisesti consentmanager on tehnyt tiivistä yhteistyötä Googlen kanssa varmistaakseen uusien Consent Mode v2 -vaatimusten noudattamisen ja varmistaakseen suostumustilan tuen asiakkailleen. Ainoastaan ​​EU:ssa sijaitsevien palvelimien ansiosta consentmanager on valmis tukemaan sinua mainostajana mainostoiminnassasi. Cookie Website Scannerin avulla verkkosivustollesi ilmoitetaan kaikista tietosuojakäytäntöjen muutoksista.

    consentmanager CMP on saatavilla yli 30 kielellä ja sopii kaikentyyppisille ja -kokoisille yrityksille julkaisijoista ja mainostajista markkinointitoimistoihin, markkinoijiin ja verkkokaupan toimijoihin. CMP:n laajat ominaisuudet vaihtelevat erittäin muokattavissa olevista bannereista, live-raporteista tai integroidusta indeksointirobotista ominaisuuksiin, jotka auttavat sinua lisäämään evästeiden hyväksymisastetta. Integroidun A/B-testauksen ja koneoppimisen kanssa optimoinnin ansiosta asiakkaamme saavuttavat yleensä jopa 15 % korkeammat hyväksymisasteet.

  • consentmanager , Googlen kumppani ja Googlen sertifioima CMP

    Googlen sertifioima suostumuksen hallintaalusta ( consentmanager ) tarjoaa sinulle paljon tarjottavaa verkkosivuston ylläpitäjänä tai sovellusten kehittäjänä. Työkalumme integroituu saumattomasti Googlen palveluihin. Tarjoamme sinulle käyttäjäystävällisen käyttöliittymän, joka antaa sinulle tarkan hallinnan käyttäjän suostumukseen ja mahdollistaa maailmanlaajuisten tietosuojamääräysten noudattamisen. Vuosien kokemuksemme mainosteknologia-alalta sekä sääntelyviranomaisten tai standardointielinten, kuten IAB:n, kanssa tarjoamme räätälöinnin, vaatimustenmukaisen tietojen tallennuksen ja pysymme muuttuvien lakivaatimusten tahdissa. Tarjoamme asiakkaillemme erilaisia ​​integrointivaihtoehtoja, mukaan lukien laajennukset WordPressiin, Magentoon ja Shopifyyn sekä kattavat seuranta- ja raportointityökalut, joissa on yli 12 ulottuvuutta ja yli 30 mittaria raportointityökalussamme.

    Anna consentmanager olla luotettu Google CMP:si, joka auttaa sinua saavuttamaan mainontatavoitteesi ja maksimoimaan evästeiden hyväksymisasteen.

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Uusi Google Consent Mode v2 on tekniikka, joka lähettää vierailijan päätöksen verkkosivustoosi sisäänrakennetuille Google-koodeille. Se mahdollistaa paremman tiedonkeruun, kuten ns. konversiomallinnuksen.

Tämän linkin alta saat lisätietoja consentmanager Googlen virallisena CMP-kumppanina. Kanssamme olet varman puolella!

Googlen suostumustilan käyttöönotto voidaan tehdä muutamalla koodirivillä yleisen sivustotagin tai Tag Managerin säilön yläpuolella. Jos etsit tapoja noudattaa tietosuojamääräyksiä ja mitata tuloksia, olet tullut oikeaan paikkaan. Hanki tarkempia raportteja ja varmista, että maksimoit mainontainvestoinnit. Vieraile käyttöönottosivullamme saadaksesi vaiheittaiset ohjeet.

Kyllä. Jos keräät ja käsittelet käyttäjätietoja ja näytät Google-mainoksia käyttäjille Euroopan talousalueella, sinun on otettava suostumustila käyttöön, jotta voit jatkaa yleisötietojen keräämistä.

Voit tarkistaa, onko Googlen suostumustila käytössä, käyttämällä ilmaista verkkosivustomme indeksointirobottiamme. Kirjoita vain verkkosivustosi URL-osoite tähän ja vieritä indeksointitulosten alaosaan, josta näet, onko Googlen suostumustila käytössä.

Googlen suostumustila on GDPR-yhteensopiva, mutta sinun tulee tietää, että tämä ei ole ainoa toimenpide, joka sinun on tehtävä ollaksesi täysin GDPR-yhteensopiva. Kokeile ilmaista skanneriamme saadaksesi selville, mitkä vaatimukset sinun on täytettävä ja läpäiseekö verkkosivustosi vaatimustenmukaisuustestin.

Yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaan tiettyyn tietojenkäsittelyyn ei tarvita käyttäjän nimenomaista suostumusta. Tämä sisältää tietojen käsittelyn oikeutettuja etuja, sopimustarpeita, oikeudellisia velvoitteita, elintärkeitä etuja, julkisia tehtäviä ja historiallista, tilastollista tai tieteellistä tutkimusta varten. Vaikka nämä oikeusperustat eivät vaadi suostumusta, GDPR-periaatteita, kuten tietojen minimointi ja avoimuus, on noudatettava, ja yritysten on pidettävä kirjaa vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!