Google Consent Mode v2
Pakollinen verkkosivustoille ja sovelluksille
Google on vaatinut kaikkia verkkosivustoja ja sovelluksia käyttämään Google Consent Mode v2:ta maaliskuusta 2024 lähtien . Googlen sertifioima CMP on silloin tärkeä. consentmanager auttaa mainostajia, joilla on integroitu Consent Mode v2, tallentamaan asiakkaidensa konversiodataa ja suojaamaan samalla yksityisyyttä. consentmanager tarjoaa sinulle muun muassa:
- Googlen sertifioima CMP-kumppani, jolla on kultainen asema
- Täysi tuki Google Consent Mode v2:lle
- Täysi tuki IAB TCF 2.2:lle
- Verkkosivustoille, sovelluksille ja CTV:lle
- +30 kieltä ja muokattava muotoilu
- Integroitu indeksointirobotti ja paljon muuta
🥇Viimeisin päivitys: consentmanager on nyt sertifioitu Googlen CMP-kumppani, jolla on kultainen asema
Yhtenä ensimmäisistä Google CMP Gold -kumppaneista voit nyt integroida evästebannerisi suoraan Google Ads -tililtäsi.
Usein kysyttyjä kysymyksiä Google Consent Mode v2:sta
Auttaaksemme sinua ymmärtämään paremmin Google Consent Mode, evästeitä, GDPR:ää ja Googlen palveluiden lainmukaista käyttöä, olemme koonneet sinulle usein kysytyt kysymykset tähän.
Mikä on Google Consent Mode?
Google Consent Mode on Googlen ominaisuus, joka toimii verkkosivustosi evästebannerin tai tietosuoja-widgetin kanssa. Tämä tekniikka lähettää automaattisesti signaaleja evästebanneristasi verkkosivustollesi integroituihin Googlen työkaluihin. Sen vuoksi se voi tarjota tietoja, jotka auttavat Googlea ymmärtämään verkkosivustosi tuloksia, jopa rajoitetuissa tietosuojaolosuhteissa. Evästebannerin Googlelle lähettämät signaalit sisältävät tietoa analytiikasta, mainoksista, personoinnista ja tietojen jakamisesta. Ilman näitä signaaleja Google ei voi seurata käyttäjien tai verkkokaupan tietoja tai suorittaa personointia. Ja näiden signaalien lähettäminen on tärkeää Googlen sertifioiman CMP:n käyttäminen.
Miten Google Consent Mode toimii tarkalleen?
Kun käyttäjä antaa suostumuksensa, consentmanager evästebanneri lähettää Google Consent Mode -signaalin verkkosivustosi Google-tunnisteisiin ja kaikki toimii normaalisti. Jos käyttäjä ei anna suostumustaan, Google rajoittaa tiedonkeruuta kyseiselle käyttäjäryhmälle eikä sitä enää lasketa. Google Consent Mode -tilassa evästebanneri lähettää signaalin Googlelle, jotta Google ymmärtää käyttäjän päätöksen. Google käyttää sitten muun muassa konversiomallinnusta koneoppimisen kanssa luodakseen yhteyksiä tiettyjen vuorovaikutusten ja konversiotapahtumien välille. Mainostajille tämä tarkoittaa, että he ymmärtävät paremmin, kuinka heidän tulostavoitteitaan seurataan – mallinnuksen ansiosta näin tapahtuu, vaikka vierailija ei olisi suostunut.
Mikä on Google Consent Mode v2 -päivitys? Ja mikä on EUUCP?
Kaikki julkaisijat ja mainostajat, jotka sijoittavat mainoksia Euroopan talousalueella ja käyttävät Googlen palveluita, ovat jatkossa ”Googlen Euroopan unionin käyttäjän suostumuskäytännön” tai EUUCP:n alaisia. Google siis sanelee verkkosivustojen ylläpitäjille, kuinka Googlen palveluita voidaan käyttää tietosuojan kannalta. Tärkein säännös: Maaliskuusta 2024 lähtien verkkosivustot ovat olleet velvollisia näyttämään suostumusbannerin Googlen sertifioidulta Consent Management Platform (CMP) -alustalta ja käyttämään Google Consent Mode v2. Lisäksi Googlen käyttäytyminen mainoskampanjoiden (esim. seurantatilausten) laskennassa on muuttumassa: laskenta tapahtuu vain, jos käyttäjä on antanut suostumuksensa ja vastaava signaali on lähetetty takaisin Googlelle Google Consent Mode v2:n kautta. Jos haluat mitata tuloksia tulevaisuudessa, sertifioitu CMP, jossa on Google Consent Mode v2, on tärkeä.
- Tilaa uutiskirjeemme , jotta et jää paitsi tärkeistä päivityksistä.
Google Consent Mode vertailu
Tärkeimmät erot vanhan ja uuden Google Consent Mode v2:n välillä yhdellä silmäyksellä:
Vanha Google Consent Mode
🔴 Google Consent Mode on valinnainen, ja sitä käytetään mallintamisen mahdollistamiseen
🔴 Googlen sertifioidun suostumuksen hallintaalustan käyttö on valinnaista
🔴 Laskeminen tapahtuu, kun käyttäjä on antanut suostumuksensa joko Googlen tai muiden kolmannen osapuolen palveluiden kautta
Google Consent Mode v2
✅ Seuranta edellyttää Google Consent Mode v2
✅ Googlen sertifioiman suostumuksen hallintaalustan käyttö on nyt pakollista .
✅ Laskenta tapahtuu vain, jos käyttäjä on antanut suostumuksensa ja vastaava signaali on lähetetty takaisin Google Consent Mode kautta
Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema
Kenelle Google Consent Mode (GCM) sopii?
Google Consent Mode sopii julkaisijoille, mainostajille, markkinointitoimistoille, verkkotoimistoille ja yrityksille, jotka ottavat käyttöön suostumusbannereita ja käyttävät Google Analyticsia tai Google Adsia.
Mainostajat
Mainostajat voivat seurata tehokkaasti mainostensa tehokkuutta. Lue lisää mainoskampanjan kulutuksesta ja optimoi mainosten hintatarjousstrategiasi.
Digimarkkinoijat, toimistot
Verkkomarkkinoijat, joiden on saatava käyttäjän suostumus mainontaan ja analytiikkaan, voivat käyttää Consent Mode ja jatkaa tärkeiden tietojen keräämistä. Tämä johtaa parempiin markkinointituloksiin.
Verkkosivustooperaattorit, jotka asettavat Google Adsin tai Analyticsin verkkosivustoonsa
Verkkosivustojen omistajille tämä tarkoittaa parempaa ymmärrystä käyttäjien matkasta verkkosivustollaan koottujen konversioiden avulla.
Miten tämä muunnosmallinnus toimii?
Google Consent Mode v2 tarjoaa useita uusia optimointeja saadaksesi kaiken irti mainoskampanjoistasi. Näitä ovat erityisesti:
- Käyttäytymismallinnus Google Analytics 4:ssä Google luo tekoälyn avulla uudelleen sellaisten käyttäjien käyttäytymisen, jotka eivät ole suostuneet Analytics-evästeisiin, ja vertaa tätä käyttäjiin, jotka ovat hyväksyneet Analytics-evästeet. Tämä tuo enemmän dataa saataville GA4:ssä.
- Google Analytics 4:n konversiomallinnus ja Google Ads -konversiot (esim. tilaukset tai uutiskirjeen rekisteröinnit) käyttäjiltä, jotka eivät ole antaneet suostumusta, mallinnetaan muiden käyttäjien kokemuksien perusteella. Tämä tarkoittaa, että enemmän konversioita näkyy GA4:ssä ja Google Adsissa.
Keskimäärin noin 65 % konversioista palautetaan Google Consent Mode, jotka olisivat kadonneet ilman suostumustilaa, jos käyttäjä ei olisi antanut suostumusta. Tämä tietopiste korostaa konversiomallinnuksen tehokkuutta menetettyjen tulosten palauttamisessa ilman nimenomaista suostumusta. Mainostajien on kuitenkin tiedostettava, että mallinnuksen käyttäminen edellyttää vähintään 100 mainoksen napsautusta päivässä. Siksi mainostajien tulee varmistaa, että heidän mainoskampanjansa ylittävät tämän kynnyksen.
Google Consent Mode v2:n käyttäjät voivat myös valita vaihtoehdoista ”Lisäasetukset” (ilman estoa) ja ” Basic ” (”kova” esto) Google Consent Mode v2. Valitsemalla näistä vaihtoehdoista mainostajat voivat räätälöidä käyttäjän suostumuksensa ja seuranta-asetukset omien tietosuojatarpeidensa mukaan.
PDF-lataus: Google Consent Mode v2
Hanki ilmainen yhteenveto nyt – napsauta tästä!
Edut mainostajille
Korkeampi tiedonlaatu
Vain Google Consent Mode -tilassa voit seurata ja mitata kaikkia tietojasi. Sisäänrakennetun konversiomallinnuksen avulla voit lisäksi seurata käyttäjän suostumuksen valinnan vuoksi kadonneita tietoja. Konversiomallinnusta käytetään näiden tietopuutteiden korjaamiseen.
Parempi noudattaminen
Google Consent Mode v2 voi auttaa verkkosivustoja noudattamaan paremmin GDPR:ää ja ePrivacy . Koska Google on valittu Euroopan komission toimeenpaneman uuden digitaalimarkkinoita koskevan lain ”portinvartijoiksi”, tässä on otettava käyttöön korkeammat tietosuojavaatimukset. Siksi Google vaatii Google Consent Mode v2:n kaikilta vierailijoilta/sovelluksen käyttäjiltä ETA:sta ja Yhdistyneestä kuningaskunnasta (riippumatta verkkosivuston tai sovelluksen omistajan maasta).
Helppo integrointi
Google Consent Mode voidaan käyttää seuraavien Google-palvelujen kanssa.
- Google Ads (mukaan lukien Google Adsin konversioseuranta ja uudelleenmarkkinointi)
- Google Analytics
- Google Floodlight
- Google Conversion Linker
- Käytä Googlen sertifioitua CMP:tä Huomaa, että Googlen vaatimusten mukaan on tärkeää käyttää Google Certified CMP:tä, joka tukee Google Consent Mode v2.
Google Consent Mode ottaminen käyttöön v2
Tämä on erittäin helppoa consentmanager kanssa. Seuraa vain tätä videota vaihe vaiheelta consentmanager hallintapaneelin kautta. Muutamalla asetuksella olet jo aktivoinut Googlen suostumustilan ja tehnyt verkkosivustostasi tai sovelluksestasi täysin lainmukaisen. Napsauta tätä saadaksesi yksityiskohtaisen kuvauksen jokaisesta vaiheesta.
OIKEUDELLINEN KEHYS
Mikä lainsäädäntökehys koskee Google Consent Mode?
Kaikki maailmanlaajuiset tietosuojalait eivät koske Google Consent Mode käyttöä, mutta yleisesti ottaen tietosuojalait, jotka asettavat merkittäviä vaatimuksia verkkosivustoille ja yrityksille tavassa, jolla ne keräävät, käsittelevät ja käsittelevät käyttäjätietoja, koskevat Googlen suostumustilaa. Siksi yritysten, jotka noudattavat näitä säännöksiä, tulisi kiireellisesti tarkistaa Google Consent Mode käyttö:
Yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) ja sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus
Tätä tietosuojalakia sovelletaan kaikkialla Euroopan unionissa, vaikka yritykset eivät välttämättä sijaitsisi EU:ssa, mutta niillä on asiakkaita tai vierailijoita EU:ssa. GDPR tai sen ”sisar”, sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus, edellyttää, että verkkosivuston käyttäjät antavat tietyissä tapauksissa nimenomaisen, tietoon perustuvan suostumuksen tietojen käsittelyyn.
EU:n käyttäjän suostumusdirektiivi (EUUCP)
EU-käyttäjän suostumuskäytäntö (EUUCP) on Googlen käytäntö, joka edellyttää Googlen palveluiden käyttäjien paljastavan evästeiden käyttöä verkkosivustollaan tai sovelluksessaan ja hankkivan suostumuksen loppukäyttäjiltä Euroopan talousalueella ja Isossa-Britanniassa. Tämä käytäntö heijastaa kahden tärkeimmän eurooppalaisen tietosuojalain, yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja ePrivacy tietosuojadirektiivin vaatimuksia sekä Yhdistyneen kuningaskunnan asiaankuuluvia tietosuojalakeja.
- Google Consent Mode auttaa noudattamaan tätä käytäntöä antamalla julkaisijoille ja mainostajille mahdollisuuden muokata Google-tagien toimintaa dynaamisesti käyttäjien suostumusasetusten perusteella ja varmistaa samalla, että Googlelle ei lähetetä tunnistettavia tietoja, jos suostumusta ei ole annettu .
Huomaa, että Google Consent Mode käyttäminen ei tarkoita, että verkkosivustosi/sovelluksesi olisi GDPR-yhteensopiva. Voit tarkistaa, oletko GDPR-vaatimusten mukainen, suorittamalla pikatarkistuksen GDPR-vaatimustenmukaisuustarkistuksellamme täällä.
.
Mikä consentmanager on ja miten consentmanager voi auttaa yritystäsi?
consentmanager on Googlen sertifioima CMP-työkalu – yksinkertaisesti sanottuna ”evästebanneri”. Se auttaa sinua noudattamaan kaikkia tärkeitä tietosuojamääräyksiä maailmanlaajuisesti. Erityisesti consentmanager on tehnyt tiivistä yhteistyötä Googlen kanssa varmistaakseen uusien Consent Mode v2 -vaatimusten noudattamisen ja varmistaakseen Google Consent Mode tuen asiakkailleen. Ainoastaan EU:ssa sijaitsevien palvelimien ansiosta consentmanager on valmis tukemaan sinua mainostajana mainostoiminnassasi. Cookie Website Scannerin avulla verkkosivustollesi ilmoitetaan kaikista tietosuojakäytäntöjen muutoksista. consentmanager CMP on saatavilla yli 30 kielellä ja sopii kaikentyyppisille ja -kokoisille yrityksille julkaisijoista ja mainostajista markkinointitoimistoihin, markkinoijiin ja verkkokaupan toimijoihin. CMP:n laajat ominaisuudet vaihtelevat erittäin muokattavissa olevista bannereista, live-raporteista tai integroidusta indeksointirobotista ominaisuuksiin, jotka auttavat sinua lisäämään evästeiden hyväksymisastetta. Integroidun A/B-testauksen ja koneoppimisen kanssa optimoinnin ansiosta asiakkaamme saavuttavat yleensä jopa 15 % korkeammat hyväksymisasteet.
consentmanager , Googlen kumppani ja Googlen sertifioima CMP
Googlen sertifioima suostumuksen consentmanager (CMP) tarjoaa sinulle paljon tarjottavaa verkkosivuston ylläpitäjänä tai sovellusten kehittäjänä. Työkalumme integroituu saumattomasti Googlen palveluihin. Tarjoamme sinulle käyttäjäystävällisen käyttöliittymän, joka antaa sinulle tarkan hallinnan käyttäjän suostumukseen ja mahdollistaa maailmanlaajuisten tietosuojamääräysten noudattamisen. Vuosien kokemuksemme mainosteknologia-alalta sekä sääntelyviranomaisten tai standardointielinten, kuten IAB:n, kanssa tarjoamme räätälöinnin, vaatimustenmukaisen tietojen tallennuksen ja pysymme muuttuvien lakivaatimusten tahdissa. Tarjoamme asiakkaillemme erilaisia integrointivaihtoehtoja, mukaan lukien laajennukset WordPressiin, Magentoon ja Shopifyyn, sekä kattavat seuranta- ja raportointityökalut, joissa on yli 12 ulottuvuutta ja yli 30 mittaria raportointityökalussamme. Anna consentmanager olla luotettu Google CMP:si, joka auttaa sinua saavuttamaan mainontatavoitteesi ja maksimoimaan evästeiden hyväksymisasteen.
Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TDDDG ja ePrivacy
Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.
… ja paljon muuta.
Webinaarivideo: Google Consent Mode
Opi yksityiskohtaisesti ja aiheasiantuntijamme ”reaaliaikaisten” selitysten avulla, miten Google Consent Mode v2 toimii ja kuinka voit käyttää sitä mainostulojesi turvaamiseen. Yhdessä käydään läpi juridiset perusteet ja selvitetään, kuinka voit mukauttaa ne yrityksesi prosesseihin ja kokoon.
Usein Kysytyt Kysymykset
Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?
Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.
Uusi Google Consent Mode v2 on tekniikka, joka lähettää vierailijan päätöksen verkkosivustoosi sisäänrakennetuille Google-koodeille. Se mahdollistaa paremman tiedonkeruun, kuten ns. konversiomallinnuksen.
Googlen suostumustilan käyttöönotto voidaan tehdä muutamalla koodirivillä yleisen sivustotagin tai Tag Managerin säilön yläpuolella. Jos etsit tapoja noudattaa tietosuojamääräyksiä ja mitata tuloksia, olet tullut oikeaan paikkaan. Hanki tarkempia raportteja ja varmista, että maksimoit mainontainvestoinnit. Vieraile käyttöönottosivullamme saadaksesi vaiheittaiset ohjeet.
Kyllä. Jos keräät ja käsittelet käyttäjätietoja ja näytät Google-mainoksia käyttäjille Euroopan talousalueella, sinun on otettava suostumustila käyttöön, jotta voit jatkaa yleisötietojen keräämistä.
Voit tarkistaa, onko Googlen suostumustila käytössä, käyttämällä ilmaista verkkosivustomme indeksointirobottiamme. Kirjoita vain verkkosivustosi URL-osoite tähän ja vieritä indeksointitulosten alaosaan, josta näet, onko Googlen suostumustila käytössä.
Googlen suostumustila on GDPR-yhteensopiva, mutta sinun tulee tietää, että tämä ei ole ainoa toimenpide, joka sinun on tehtävä ollaksesi täysin GDPR-yhteensopiva. Kokeile ilmaista skanneriamme saadaksesi selville, mitkä vaatimukset sinun on täytettävä ja läpäiseekö verkkosivustosi vaatimustenmukaisuustestin.
Yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaan tiettyyn tietojenkäsittelyyn ei tarvita käyttäjän nimenomaista suostumusta. Tämä sisältää tietojen käsittelyn oikeutettuja etuja, sopimustarpeita, oikeudellisia velvoitteita, elintärkeitä etuja, julkisia tehtäviä ja historiallista, tilastollista tai tieteellistä tutkimusta varten. Vaikka nämä oikeusperustat eivät vaadi suostumusta, GDPR-periaatteita, kuten tietojen minimointi ja avoimuus, on noudatettava, ja yritysten on pidettävä kirjaa vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi.
Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!