Cookie Consent Manager verkkokaupoille

Viimeistään yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) aikana sähköisen yksityisyyden aihe on keskeinen oikeudellinen merkitys verkkokaupan toiminnassa. Epävarmuus on suuri. Uudet vaatimukset evästeiden ja muiden seurantatekniikoiden käytölle herättävät juridisia ongelmia sekä teknisiä toteutus- ja suunnitteluongelmia. Tarjoamme all-in-one-ratkaisun. Verkkokauppojen evästeiden suostumushallinnan avulla voit kysyä, dokumentoida ja hallita suostumusta evästeiden käyttöön yksinkertaisella tavalla. Voit hyötyä palveluistamme. Lisäarvo sinulle ja asiakkaillesi? avoimuutta ja turvallisuutta.

Cookie-Banner und Consent-Lösung für Online-Shops

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Menestyneille verkkokaupoille

Evästeen suostumus verkkokaupoissa ja laillinen merkitys

  • Esityslista vahvistettiin Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen (Euroopan yhteisöjen tuomioistuin) päätöksellä. Jos käyttäjät vierailevat verkkokaupassasi, seurantaa evästeiden avulla ei voi enää tapahtua vain implisiittisen suostumuksen jälkeen. Se, mitä haluat seurata, on ilmoitettava selvästi . Asiakas tai mahdollinen asiakas voi suostua käsittelyyn tai vastustaa sitä. Tästä syystä opt-in-ratkaisut ovat pakollisia verkkokaupoissa ja muilla verkkosivustoilla.
  • Täällä me työskentelemme sinulle. Suunnittelemme ja toteutamme sinulle oikean suostumuksen hallintaratkaisun. Oikeusvarmuuden ja luotettavuuden vuoksi . Tavoitteemme on maksimaalinen läpinäkyvyys kävijöillesi GDPR-yhteensopivalla tavalla joko verkkokaupoissa tai digitaalisissa markkinapaikoissa. Kokemus on osoittanut, että muunnamme läpinäkyvyyden kautta luottamuksen hetket korkeiksi hyväksymisprosentteiksi. Käyttäjäsi suostuvat evästeiden seurantaan. Hyödyt edelleen tiedoista, jotka ovat kullan arvoisia verkkomarkkinoinnissa.

Mitä evästeiden suostumuspäälliköt tekevät verkkokaupoille

Tämän suostumuksen DSGVO-yhteensopivassa suunnittelussa hyödyt verkkokaupan erityisten evästeratkaisujen käytöstä. Tämä varmistaa, että verkkosivustosi on pyydettävä kaikilta käyttäjiltä suostumus jokaisella vierailulla ennen kuin se alkaa tallentaa seurantatietoja. Suostumuksen jälkeen voit laillisesti tallentaa henkilötietoja tai asettaa evästeitä. Nämä tiedot ovat korvaamattomia käytettävyyden ja A/B-testien kannalta, käyttäjien käyttäytymisen ymmärtämisessä ja tulkinnassa sekä asiakkaiden kohdistamisessa kohderyhmälle sopivalla tavalla!

Fragen zu DSGVO, CCPA und Co.?

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Mitä me teemme

Sivuston ylläpitäjänä tai mainostajana voit käyttää verkkokauppojen evästeratkaisujamme saadaksesi kävijöiden suostumuksen . Hyväksymisen jälkeen evästeesi ja seurantatyökalusi voivat seurata, tallentaa ja käsitellä tietoja.

  • Teknisessä toteutuksessa verkkosivustolle ilmestyy ponnahdusikkuna tai banneri tässä prosessissa. Tämä kysyy käyttäjältä, pitäisikö evästeiden käyttö ja tietojen kerääminen sallia ja missä määrin. Verkkokaupan kävijä voi mielentilastaan riippuen suostua erilaisiin käsittelytarkoituksiin tai ei.

  • Utelias? Tarkista vain verkkosivustosi evästeindeksointirobotillamme!

  • Evästeen suostumuksemme verkkokaupassa varmistaa siten laillisesti turvallisen käyttäjän suostumuksen hallinnan . Olet siis turvallisella puolella, ja on myös mahdollista verrata suostumuksen tyyppiä ja laajuutta muiden mainostajien ja kumppaneiden kanssa.

  • IAB:n avoimuus- ja suostumuskehys takaa läpinäkyvyyden. Viestintävälineenä se näyttää, käyttävätkö yksittäiset verkkokauppasi vierailijat osallistumismenettelyä ja miten. Tämä kehys sisältää sinut julkaisijana ja markkinoijana sekä mainostajat, kuten Google, ja tietysti suostumuksen hallintaratkaisumme.

  • Käy selväksi, mihin käsittelytarkoituksiin ja mitkä palveluntarjoajat asiakkaasi on sopinut. Verkkokauppojen evästeiden suostumuspäälliköt luovat suostumusmerkkijonon tällä tavalla. Tämä puolestaan luodaan evästeeseen. Tämän perusteella muut suostumuksen hallinnan tarjoajat voivat lukea, onko tämä käyttäjä antanut suostumuksensa vai ei.

  • Lähes jokainen kaupallisesti suuntautunut verkkosivusto kerää tietoja tällä tavalla. Sinun tarvitsee vain käyttää mitä tahansa tietojenkäsittelytyökalua (esim. Google Analytics) tai widgetiä sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa tai Twitterissä . Verkkokauppiaana, joka ottaa yhteyttä eurooppalaisiin käyttäjiin oman verkkosivustonsa kautta ja kerää heidän tietojaan, sinun tulee aina pitää itsesi ajan tasalla viimeisimmistä tietosuojastandardeista verkkokauppojen seurantaan ja verkkopalveluihin, kuten Google Consent Mode v2 . Evästeiden suostumushallinnan – kuten Googlen sertifioiman consentmanager – käyttö tarjoaa merkittäviä etuja .

Cookie Consent Manager verkkokaupoille: tarpeet ja vaatimukset

Yksinkertaisen integroinnin lisäksi hyvä suostumuksen hallintaratkaisu edellyttää rajapintoja mahdollisimman moneen yleiseen kauppajärjestelmään. Hyvä suostumushallinta verkkokaupoille sisältää laajennuksia, jotka soveltuvat sellaisiin järjestelmiin kuin Shopware , WooCommerce , TYPO3 , Drupal , Gambio , PrestaShop , osCommerce ja muut. Evästeiden ja muiden seurantatekniikoiden estäminen tapahtuu automaattisesti, kun kopioit verkkokaupan evästeiden hyväksyntäkoodin sivustollesi. Voit myös luottaa siihen, että evästeindeksointirobotti toimii automaattisesti.

logos von-druoa

Edut

Verkkokauppojen suostumuspäällikkö

  • Eväste ei ole vain eväste. Markkinoinnin kannalta merkitykselliset evästeet ja teknisesti välttämättömät evästeet on erotettava toisistaan. Jos esimerkiksi kiinnostuneet sijoittavat tuotteita verkkokauppasi ostoskoriin, kauppajärjestelmäsi tallentaa tämän toiminnon käyttämällä teknisesti välttämättömiä evästeitä. Käyttäjä voi jatkaa ostoksia, avata selaimessa lisävälilehtiä ja vertailla tuotteita.

  • Itsepalvelutyökalu

    Nykyaikainen evästeen suostumusratkaisu kartoittaa tällaiset tekniset realiteetit ja tekee niistä läpinäkyviä asiakkaille. Suostumushallintajärjestelmässämme yhdistyvät siis käytettävyyden, luottamuksen ja asiakaslähtöisyyden ulottuvuudet. Käytännössä hyödyt yksinkertaisesta, intuitiivisesta ja nopeasta integraatiosta .

  • Suostumuksenhallintajärjestelmämme keskeinen huolenaihe on korkea positiivinen napsautusprosentti osallistumismenettelyssä . Tätä varten yhdistämme toiminnallisuuden suunnitteluongelmiin ja lisäämme luottamustekijääsi paremman hyväksymisasteen avulla . Todennäköisemmin jatkat markkinointiin liittyvien evästeiden seurantaa, keräämistä ja käyttöä. Ja: Poistumisprosentit ovat alhaisemmat, verkkokaupassasi käytetty aika pitenee.

Edut yhdellä silmäyksellä

  • Verkkokauppojen hyvä suostumushallinta tarjoaa jatkuvan yleiskatsauksen nykyisistä hyväksymis- ja poistumisprosentteista. Toisaalta se antaa johtopäätöksiä siitä, miten asiakkaat käyttäytyvät tällä hetkellä, ja samalla paljastaa parannusmahdollisuuksia.

  • tietojesi käsittelyä

    Jos haluat tehdä markkinointia ammattimaisesti, voit turvautua lukemattomiin tietojenkäsittelyn tarjoajiin. Vain muutamassa vaiheessa voit valita suostumuksen hallintajärjestelmämme avulla palveluntarjoajat, joiden kanssa työskentelet.

  • Suunnittelu on kaikki kaikessa

    Jo pitkään ihmiset eivät ole ostaneet vain työpöydän kautta. Pidämme Googlen mottoa: ”Mobile first!” ja näytä evästebannereitamme reagoivasti kaikkialla, missä asiakkaat pääsevät verkkokauppaasi. Älypuhelimissa tai iPhoneissa, tableteissa tai iPadeissa.

  • Responsiivinen muotoilu , joka mukautuu kaikkiin päätelaitteisiin, on itsestäänselvyys verkkokauppojen nykyaikaisissa evästeratkaisuissa. Näytettävän bannerin ulkoasu mukautuu käyttöjärjestelmään (esim. Android tai iOS) ja sopii eri näyttökokoihin. Näin voit tarjota asiakkaillesi optimaalisen käyttökokemuksen kaikilla yleisimmillä päätelaitteilla.

  • Ajantasalla

    Käytämme suostumushallintajärjestelmäämme muuttaaksemme oikeudellisen tilanteen muutokset tai viranomaisohjeet ajantasaisiksi ratkaisuiksi. Evästeen suostumusbannerisi säilyy asiakasystävällisenä ja lainmukaisena, jos oikeudellinen tilanne muuttuu.

  • Voit myös nauttia mahdollisuudesta testata verkkosivustoa A/B-testien muodossa harkitun suostumushallinnan avulla. Näin eri suostumusbannerin toteutuksia voidaan testata ja optimoida asiakkaiden reaktioiden suhteen. On olemassa suostumuksen hallintajärjestelmiä, jotka valitsevat suunnittelun, jonka tulokset ovat positiivisimmat testituloksista riippuen.

  • Itsepalvelutyökalu

    Integrointi on helppoa ja sen voi tehdä nopeasti. Autamme kuitenkin mielellämme ratkaisumme integroinnissa, jos epäjohdonmukaisuuksia ilmenee. Ei ole väliä mikä kauppajärjestelmä.

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Jos evästeiden käyttöön ei ole annettu suostumusta, vastaavia tietoja ei voida siirtää. Tämän ulkopuolelle jäävät teknisesti pakolliset evästeet. Nämä mahdollistavat verkkosivustosi toiminnan. Kaikki muut evästeet on estettävä.

Lainsäätäjä vaatii verkkokaupan tai muun verkkosivuston vierailijan suostumuksen, jos sivusto käyttää evästeitä, jotka menevät pidemmälle kuin pelkkä sivuston toiminta. Jos annat käyttäjillesi mahdollisuuden vastustaa evästeiden käyttöä verkkokauppojen Cookie Consent Managerin kautta, he pysyvät laillisesti turvassa.

Periaatteessa vuodesta 2018 lähtien EU:n tietosuojasäännökset ovat vaatineet käyttäjiltä suostumusta ennen evästeiden asettamista. Tällä tavalla heidän pitäisi pystyä estämään evästeiden asettaminen. Aiemmin monet verkkosivustojen tarjoajat tulkitsivat tämän vaatimuksen heidän edukseensa kieltäytymiseksi. Tämä tarkoitti, että evästeet asetettiin aina, ja käyttäjien oli ensin vastustettava niitä. Opt-in-menettely, joka on käyttäjän kannalta turvallisempi, on nyt nimenomaisesti pakollinen. Evästeen suostumushallinnan avulla voit luottaa prosessin lainmukaiseen toteutukseen.

Verkkokauppojen evästeen suostumus tai evästeen suostumusbanneri edustavat ohjelmistoa, joka näyttää ponnahdusikkunan tai bannerin. Tämä tapahtuu heti, kun vierailija tai potentiaalinen asiakas saapuu verkkosivustolle. Ennen kuin käyttäjät näkevät verkkosivuston todellisen sisällön, he näkevät suostumusbannerin. Siellä voit antaa tai kieltäytyä suostumuksesi siitä, voidaanko ja missä laajuudessa tietoja kerätä ja käsitellä. Tämä osallistumismenettely on lakisääteinen GDPR:n taustalla.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!