Modified Shop evästebanneri

työkalu yhdelle
GDPR-yhteensopiva tietosuoja

Kauppajärjestelmä Modified Shop tai modifioitu verkkokauppa on avoimen lähdekoodin kauppaohjelmisto, joka on ollut olemassa vuoden 2008 lopusta lähtien. Siitä lähtien kauppajärjestelmää on kehitetty jatkuvasti ja se on yleistynyt jatkuvasti. Kauppajärjestelmä keskittyy turvallisuuteen, helppokäyttöisyyteen ja ennen kaikkea vakauteen. Muokatun myymälän suunnitteleminen GDPR-yhteensopivaksi on välttämätöntä lainmukaisen kaupan toiminnan kannalta. Suostumusvastaavan muokatun kaupan evästeilmoituksen avulla voit helposti toteuttaa tämän vaatimuksen.

Consent Solution Retail & E-Commerce

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Muokattu kauppa yhdellä silmäyksellä

  • Muokattu verkkokauppaohjelmisto on ilmainen kauppajärjestelmä, joka on kehitetty GPL:n (GNU General Public License) alaisuudessa. Modified eCommerce tunnettiin aiemmin nimellä xtcModified. Vuoden 2008 ensimmäisen esittelyn jälkeen kehitystä on tapahtunut jatkuvasti. Modifioidun verkkokaupan takana oleva kehitystiimi päivittää ja optimoi myymäläjärjestelmää jatkuvasti. Asiakkaiden ja käyttäjien tulisi siis löytää virheetön kauppajärjestelmä, joka tarjoaa parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Reagoimalla uusiin markkinaolosuhteisiin mahdollisimman nopeasti ja nopeasti myymäläjärjestelmän tulee olla aina ajan tasalla ja varmistaa käyttäjiensä kilpailukyky. Modifioidun takana olevat kehittäjät pitävät erityisen tärkeänä vakaata ohjelmaa, turvallisuutta ja helppoa käsittelyä .

    Muokatussa verkkokauppaohjelmistossa on lukuisia malleja ja suunnittelumalleja, joita voidaan helposti muokata. Koska kyseessä on avoimen lähdekoodin ratkaisu, muokattu elämää muun muassa vahvalta ja aktiiviselta yhteisöltä . Tämä toimii yhdessä parannusten, laajennusten ja uusien toimintojen kanssa. Tämä yhteisö vastaa myös myymäläjärjestelmän nopeasta ja pitkäkestoisesta ylläpidosta, jotta vakaa toiminta on mahdollista pitkällä aikavälillä. Lisäksi yhteisö kehittää yhteistyössä käyttäjien ja myymäläjärjestelmän julkaisijoiden kanssa säännöllisesti erilaisia demokauppoja eri toimialoilta ja toimialoilta. Näin ollen myymäläoperaattorina hyödyt jo olemassa olevista sopivista ratkaisuista omaan yritykseesi.

    Käyttäjänä tai myymäläoperaattorina sinulla on mahdollisuus osallistua avoimen lähdekoodin ratkaisun kehittämiseen . Näin voit esimerkiksi osallistua foorumin uusien toimintojen tai laajennusten kehittämiseen.

    Lukuisten ulkopuolisten yritysten osallistuminen mahdollistaa myös monien lisäpalvelujen tarjoamisen. Nämä voidaan integroida muokattuun verkkokauppaan. Nämä ja muut vaihtoehdot mahdollistavat lähes rajattomat mahdollisuudet oman myymäläjärjestelmän perustamiseen ja jatkuvaan laajentamiseen.

    Periaatteessa modifioitua Shoppia voivat käyttää minkä tahansa toimialan ja kokoiset yritykset, jotka toimivat verkkokaupassa. On huomattava, että käyttö vaatii osaamista . Pienet muutokset ja mukautukset vaativat toimenpiteitä. Aktiivisen yhteisön ansiosta apua kuitenkin annetaan riittävästi. Oma wikijärjestelmämme ja foorumimme auttavat käyttäjiä löytämään tiensä nopeasti. Tietty koulutusjakso on kuitenkin otettava huomioon, kunnes oma myymäläsi täyttää omat vaatimukset ja tarpeet.

    Toimivuuden ja kerätyn tiedon määrän myötä evästeenhallinnan lainmukaisen toteutuksen merkitys kasvaa. Tässä vaiheessa muokatulla kaupan evästemerkinnällä on tärkeä rooli.

  • Muokattu kaupan evästeilmoitus

    Jokainen muutetun kauppasivun ylläpitäjä on velvollinen tekemään muunnetusta kauppastaan GDPR-yhteensopivan . Tämä sisältää myös evästeiden käytön suostumuksen hallinnan. Periaatteessa evästeitä (jotka eivät ole teknisesti välttämättömiä) voidaan asettaa vain, jos käyttäjät ovat antaneet siihen selkeän ja nimenomaisen suostumuksen. Tämä johtuu viimeistään EY:n tuomioistuimen (Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen) evästeitä koskevasta tuomiosta. Suostumuksen käytännön täytäntöönpanon on tapahduttava kaksinkertaisen osallistumisen muodossa. Vierailijoillasi on siksi oltava mahdollisuus hyväksyä muokattujen kaupan evästeiden kerääminen tai hylätä ne välittömästi, kun he käyvät kaupassasi. Tämä voidaan toteuttaa muokatulla kaupan evästeilmoituksella. Yhtäältä tämän bannerin tulee sisältää selkeä maininta evästeiden keräämisen ja käsittelyn tyypistä ja laajuudesta. Lisäksi muokatun kaupan evästeilmoituksen on annettava käyttäjillesi mahdollisuus joko myöntää tai hylätä suostumuksensa. Vain tällä valinnalla on mahdollista sovittaa yhteen muutettu kauppa ja GDPR.

    Evästesuostumusten hallinnoijia voidaan käyttää evästesuostumuksen toteuttamiseen laillisesti turvallisella tavalla . CMP:t (Consent Management Providers) tarjoavat näitä. Ne auttavat varmistamaan, että käyttäjillä on suostumusvaihtoehto aina, kun he käyvät muokatulla kauppasivullasi. Ensimmäisen evästeen asettaminen on sallittu vain suostumuksen antamisen jälkeen.

  • Muokattu kaupan evästeilmoitus: tarpeet ja vaatimukset

    Periaatteessa jokainen kaupallisesti toimiva verkkosivusto (mukaan lukien verkkokaupat) tarvitsee evästeiden tallentamisen. Tarve ylittää teknisesti vaadittavat evästeet. Analyysi- ja seurantatyökalut toimivat myös evästeiden kanssa. Verkkokaupan kilpailukykyistä toimintaa tuskin voi kuvitella ilman näitä työkaluja. Periaatteessa lähes jokaista tiedonkeruuta varten on luotava erillinen eväste. Evästeiden käyttö vaatii käyttäjiesi nimenomaisen suostumuksen. Viimeistään Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen päätöksen jälkeen on sen vuoksi ollut välttämätöntä pyytää tätä suostumusta. Tämä voidaan toteuttaa selkeällä muokatulla kaupan evästeilmoituksella. Tämä bannerin muodossa oleva ilmoitus antaa käyttäjille mahdollisuuden hyväksyä tai hylätä teknisesti tarpeettomat evästeet.

    Hyvä muokattu kaupan evästeilmoitus voidaan ihanteellisesti integroida helposti kauppaan vaikuttamatta toimivuuteen. Suostumusten hallinnan tulee aina olla ilman teknisiä esteitä olla toimintakelpoinen. Suostumushallintaa valittaessa tulee huomioida myös liitännät muihin käytettävissä oleviin järjestelmiin ja ratkaisuihin. Jos olet kansainvälinen palveluntarjoaja, muokatun kaupan evästeilmoituksen monikielisyys on erittäin tärkeää. Kun evästelupakoodi on integroitu onnistuneesti muokattuun verkkokauppaasi, kaikki evästeet, jotka eivät ole ehdottoman välttämättömiä, estetään automaattisesti. Evästeet kerätään ja analysoidaan vasta suostumuksen antamisen jälkeen.

Muokattu kaupan evästeilmoitus ja sen edut

Muokatun kaupan evästeilmoituksen käyttö on tärkeä askel muutetusta kaupasta GDPR:n mukaiseksi. Hyvällä evästeenhallintaohjelmalla on kuitenkin monia muita etuja kaupan toiminnalle. Tämä sisältää positiivisen käyttökokemuksen ja pidemmän viipymäajan. Hyvä muunneltu kauppa räätälöidään juuri sinun kohderyhmäsi tarpeisiin . Tavoitteena on erinomainen käyttökokemus.

Mobile Consent Solution für höhere Akzeptanzraten

Edusi yhdellä silmäyksellä

    Viipymäaika ja hyväksymisaste

  • Käyttäjäkokemus voidaan ilmaista mittareilla, kuten hyväksymisprosentti ja välitön poistumisprosentti . Molemmat parametrit liittyvät läheisesti aikaan, jonka käyttäjät viipyvät verkkosivustolla. Poistumisprosentin tulee olla mahdollisimman alhainen, kun taas hyväksymisprosentin tulee olla mahdollisimman korkea.

    Hyvällä suostumuspäällikköllä voit saavuttaa korkeampia hyväksymisprosentteja ja alhaisempia poistumisprosentteja . Tämän seurauksena asiakkaasi tai vierailijasi viipyvät pidempään. Tämä lisää konversion todennäköisyyttä esimerkiksi oston tai muun tapahtuman toteutumisen muodossa. Tärkeät asiakashankinnan ja pitkäaikaisen asiakasuskollisuuden tavoitteet voidaan saavuttaa vain pitkällä aikavälillä, jos poistumisprosentti on alhainen. Muokattu kauppaevästevihje auttaa saavuttamaan alhaisemmat poistumisprosentit ja korkeammat hyväksymisprosentit. Muokatun kaupan evästeilmoitus auttaa näin ollen merkittävästi hyödyntämään muokatun kauppasi potentiaalia GDPR:n mukaisesti.

    Edut löytyvät sekä sinun puoleltasi liikkeen ylläpitäjänä että asiakkaidesi puolelta. Vaikka asiakkaat voivat olla varmoja siitä, että heidän tietosuojatarpeensa otetaan vakavasti, he hyötyvät täytäntöönpanon oikeusvarmuudesta . Tämä myönteinen käyttökokemus saa asiakkaat viipymään pidempään ja lisää konversioprosenttia. Samoin tämä myönteinen käyttökokemus parantaa asiakastyytyväisyyttä . Tämä puolestaan vaikuttaa asiakasuskollisuuteen ja myötävaikuttaa siihen, että asiakkaat tulevat mielellään takaisin luoksesi. Positiivinen käyttökokemus on eduksi myös hakukoneoptimoinnin (SEO) kannalta: Koska hakukoneet sisällyttävät käyttäjäkokemuksen rankingissa, positiivisella kokemuksella voi olla suotuisa vaikutus sijoitukseen hakutuloslistoissa.

    Hyvällä suostumuspäällikköllä saat jatkuvan, reaaliaikaisen yleiskatsauksen verkkokauppasi tämänhetkisistä hyväksymis- ja poistumisprosentteista. Tämä antaa sinulle käsityksen asiakkaidesi nykyisestä käyttäytymisestä, kun he käyvät kaupassasi milloin tahansa. Tämän arvokkaan käsityksen asiakkaiden nykyisestä käyttäytymisestä voit myös tehdä tärkeitä johtopäätöksiä mahdollisista optimointimahdollisuuksista .

  • Monikielinen muokattu kaupan evästeilmoitus

    Jos sinulla on kansainvälinen kauppa , monikielisyys on olennainen vaatimus. Useimmat myymäläoperaattorit järjestävät myymälänsä asiakkaille eri kielillä ja eri maissa. Siksi muokattu kaupan evästeilmoitus pitäisi aina voida näyttää useilla kielillä, ainakin GDPR-alueen maiden kielillä. Suostumushallinta sopii yli 30 kielelle ja voi automaattisesti näyttää muokatun kaupan evästeilmoituksen asiakkaillesi heidän kielellään.

  • reagointikykyä

    Mobiililaitteiden laajan käytön ja kauppojen toistuvan mobiilipääsyn vuoksi verkkosisällön näytön responsiivinen mukauttaminen on nykyään vakiona. Tämä vaikuttaa myös muokatun kaupan evästeilmoituksen näyttöön. Kaiken sisällön on mukauduttava käytettävään loppulaitteeseen sekä käyttöjärjestelmään ja näytön kokoon. Evästeiden suostumushallinnan näyttötyyppi mukautuu automaattisesti asiakkaiden käyttämiin laitteisiin, joista he käyttävät kauppaasi. Ulkonäkö mukautuu sekä käyttöjärjestelmään (esim. Android tai iOS) että käytettävään loppulaitteeseen (esim. älypuhelin tai tabletti). Tällä tavalla suostumushallinta sopii kaikille yleisille laitteille ja muokattua kaupan evästeilmoitusta voidaan käyttää lähes kaikissa tilanteissa. Pääsytyypistä riippumatta muutetun kaupan GDPR-yhteensopivuus varmistetaan.

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Muokattu kaupan evästeilmoitus

Lisäedut

  • Hyvin harkitun suostumushallinnan käyttö tarjoaa sinulle myös valikoiman muokattavia suunnitteluvaihtoehtoja . Muokattu kaupan evästeilmoitus voidaan suunnitella yksilöllisesti ja siten mukauttaa esimerkiksi omaan yritysidentiteettiisi.

    Lisäksi suostumuksen hallinnan tarjoaja tarjoaa sinulle mainosten estämisen edut. Tämä tarkoittaa, että kaikki myymälän verkkosivuilla käytettävä mainosmateriaali voidaan tehokkaasti estää, kunnes kävijät ovat antaneet suostumuksensa.

  • Tietosuojan sekä muokatun kaupan ja GDPR:n koordinoinnin lisäksi suostumuspäällikkö osallistuu myös tietoturvaan . Tietojen suojattu tallennus on mahdollista (yksinomaan eurooppalaisilla) palvelimilla. Lisäksi suostumushallinnan automaattiset päivitykset varmistavat, että nykyiset turvallisuusstandardit ovat aina käytössä.

    Toinen etu löytyy integroiduista A/B-testausmenettelyistä . A/B-testausta käytetään löytämään optimaaliset asetukset (esim. paras mahdollinen muotoilu) muokatulle kaupan evästeilmoitukselle. Tämä optimoi automaattisesti evästebannerin.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Jos vierailija kieltäytyy antamasta suostumusta evästeiden käyttöön, näitä evästeitä ei aseteta. Sinulla ei esimerkiksi enää ole seuranta- tai analyysitietoja , koska niitä ei kerätä tai lähetetä. Bannerina muokattu kaupan evästeilmoitus sisältää useita vaihtoehtoja suostumuksen tyypille ja laajuudelle.

Periaatteessa teknisesti tarpeellisia evästeitä voidaan asettaa myös ilman suostumusta . Kaikki muut vaativat nimenomaisen suostumuksen. Ensimmäinen ei-välttämätön eväste voidaan asettaa vasta sen jälkeen, kun vierailijasi ovat hyväksyneet sen.

Muokatun kaupan evästeilmoituksen avulla voit näyttää bannerin , joka pyytää nimenomaisesti suostumustasi. Heti kun potentiaalinen asiakas vierailee verkkosivustollasi, hän kohtaa bannerin. Ensimmäinen ei-teknisesti vaadittu eväste voidaan asettaa vasta suostumuksen antamisen jälkeen. Kyse on opt-in-menettelyn täytäntöönpanosta, jota on tarjottu ja vaadittu ainakin EY:n tuomioistuimen tuomion jälkeen koskien muunnetun myymälän ja DSGVO:n koordinointia.

GDPR ja Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen päätös edellyttävät, että evästeitä saa käyttää vain nimenomaisen suostumuksen jälkeen . Ainoat poikkeukset tästä ovat evästeet, jotka ovat teknisesti toiminnan edellyttämiä. Kaikki muut (esim. seurantaevästeet) voidaan asettaa vasta, kun käyttäjä on nimenomaisesti valinnut ne. Kaupan ylläpitäjänä olet vastuussa siitä, että tarjoat käyttäjillesi mahdollisuuden vastustaa sitä.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!