Evästebannerit julkaisijoille ja julkaisijoille

tarpeisiin ja etuihin

Julkaisijana tai kustantajan yll√§pit√§j√§n√§ tietosuojalla on ollut merkitt√§v√§ rooli ainakin GDPR:n j√§lkeen. Ev√§steet ja muut seurantalaitteet vaativat k√§ytt√§jiesi nimenomaisen suostumuksen. T√§m√§ koskee my√∂s muutamien Yhdysvaltain osavaltioiden tietosuojalakeja, jotka tulevat voimaan vuonna 2023. Nimemme kertoo kaiken. Julkaisijoiden Cookie Consent Manager -ohjelman avulla olet turvassa ‚Äď my√∂s kansainv√§lisell√§ tasolla uuden IAB GPP -standardin ansiosta.

Cookie-Banner-L√∂sung f√ľr Agenturen, Verlage, Internationale Unternehmen, Agenturen

ilmoittautuminen vaaditaan

Evästeen suostumus julkaisijoille ja laillinen tausta

  • Se, mit√§ k√§ytt√§j√§t tekev√§t verkkosivustollasi, on yksityisasia. Siksi liittovaltion tuomioistuin (BGH) p√§√§tti, ett√§ ev√§steet, jotka ker√§t√§√§n markkinatutkimusta ja mainontaa varten , edellytt√§v√§t yleens√§ k√§ytt√§j√§n tietoista suostumusta. T√§m√§ tuomio asettaa julkaisijoille kaksinkertaisen ongelman. Toisaalta on kysymys k√§yt√§nn√∂n t√§yt√§nt√∂√∂npanosta; toisaalta tietysti mainostulojen ongelma, joka pienenee joka tapauksessa. Jos k√§ytt√§j√§t kielt√§ytyv√§t suostumuksesta, klassisen verkkomarkkinoinnin tehokkuus j√§√§ l√§pin√§kym√§tt√∂m√§ksi. Tyt√§ryhti√∂t hypp√§√§v√§t pois ja niit√§ voidaan hankkia v√§hemm√§n. Siksi tarjoamme ratkaisuja, jotka kunnioittavat yksityisyytt√§ , mutta pyyt√§v√§t asiakkaita suostumaan mainosev√§steisiin.
  • Varmistamme l√§pin√§kyvyyden. Julkaisijoiden ev√§steratkaisumme on suunnattu portaalin yll√§pit√§jille, jotka haluavat pelata varman p√§√§lle. Ja haluat pelata keskeisen luottamuselementin suostumuksen hallintaj√§rjestelm√§ll√§mme. Koska sill√§ ei ole v√§li√§, onko se verkkokauppa vai uutisportaali. Luottamus on aina taloudellisen menestyksen perusta. Tutkimukset osoittavat t√§m√§n my√∂s Internetiss√§. Ja se, mik√§ koskee verkkokauppoja, on aina julkaisijoiden vakavuuskysymys. Jos lukija antaa suostumuksesi, voit laillisesti tallentaa ja arvioida tietoja. T√§m√§n seurauksena t√§m√§ tieto tarjoaa ennusteista lis√§arvoa. Miten k√§ytt√§j√§t p√§√§sev√§t verkkosivustollesi? Mit√§ luetaan, mit√§ artikkeleita jaetaan? Se on missiomme, jonka toteutamme my√∂s sinulle. Teknisesti ja juridisesti ajan tasalla.

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

yleiskatsaus ja tarpeet

Cookie Consent Manager julkaisijoille

  • Syyt

    Syyt suostumusjohtajien mukaan ottamiseen ovat selvät. Joka kerta kun verkkosivustoa käytetään, tietoja on käsiteltävä. Tämä ei koske vain julkaisijan mainontaa, vaan myös päivittäistä toimintaa.

  • Hyvi√§ ev√§steratkaisuja julkaisijoille voidaan helposti integroida verkkosivustolle. Intuitiivinen k√§ytt√∂ on edellytys ev√§stesis√§ll√∂n m√§√§ritt√§miselle julkaisijoille ilman suurta teknist√§ asiantuntemusta.

  • IAB:n mukainen suostumuksen hallinta

    Käytössä on standardoitu kehys vierailijoiden suostumuksen saamiseksi laillisesti turvallisella tavalla. Tämän esitteli toimialaliitto IAB Europe (International Advertising Bureau) huhtikuussa 2018.

    Niin kutsutun IAB Transparency & Consent Frameworkin (IAB TCF) tarkoituksena on varmistaa, että suostumus on standardoitu koko toimialalla. Läpinäkyvyys on kaikenkaikkiaan Kaikki ammattimaiset mainonta- ja verkkomarkkinointitoimenpiteet sisältävät tietoja eri palveluntarjoajilta.

  • T√§m√§ tekee teht√§v√§st√§ monimutkaisen: vierailijoiden suostumusta koskevien tietojen tulee pysy√§ j√§ljitett√§viss√§ koko verkkomarkkinointiprosessin ajan. Hallitsemme t√§m√§n monimutkaisuuden ja muunnamme tietojen integroinnin k√§ytt√§j√§yst√§v√§lliseksi ja lainmukaiseksi kokemukseksi.

  • IAB GPP ‚Äď uusi tekninen standardi

    IAB GPP (Global Privacy Platform) on IAB TCF v2:n jatkokehitys. Kehitys tuli tarpeelliseksi myös kansainvälisten tietosuojalainsäädännön muutosten huomioon ottamiseksi. Vuodesta 2023 alkaen tämä koskee Yhdysvaltain Kalifornian (CCPA/CPRA), Virginian (VCDPA), Coloradon (CPA), Utahin (UCPA) ja Connecticutin (CAPDP) lainsäädäntöä sekä Yhdysvaltain kansallista tietosuojaa.

    Jos verkkosivustoilla tai sovelluksissa ei ole lainmukaisia opt-in/opt-out-sovelluksia, verkkosivustosta vastuussa olevat saavat vakavia sakkoja. Suostumusmanager CMP:llä on jo tekniset vaatimukset tarvittavien asetusten tekemiseen.

Seuraavan tason suostumus ja evästeiden hallinta

suostumushallinnan ominaisuudet

A/B-testaus

Sisäänrakennettu A/B-testaus ja automaattinen optimointi auttavat näyttämään vierailijoillesi parhaan suunnittelun.

Cookie Crawler

Sisäänrakennettu evästeindeksointirobotimme skannaa automaattisesti verkkosivustosi ja löytää kaikki evästeet.

Optimoitu pöytäkoneille, mobiililaitteille, AMP:lle, inApp Androidille ja iPhonelle/iOS:lle

Yhtenä harvoista ratkaisuistamme CMP voidaan integroida kaikkiin laitteisiin ja se toimii kaikenkokoisten näyttöjen kanssa.

Turvallinen Euroopassa

Tallennamme kaikki tiedot suojattuihin tietokantoihin ja yksinomaan palvelimille Euroopassa.

mainosten esto

CMP voi automaattisesti estää tai viivyttää kaikki mainokset verkkosivustollasi, kunnes vierailija on antanut suostumuksensa.

Yhdysvaltain tietosuojalakien noudattaminen

CPM:ll√§√§n Consentmanager tukee Yhdysvaltain Kalifornian, Virginian, Coloradon, Utahin ja Connecticutin osavaltioiden tietosuojalains√§√§d√§nn√∂n nykyisi√§ muutoksia (2023). √Ąskett√§in kehitetty tekninen standardi IAB GPP (Global Privacy Platform) varmistaa oikeudellisesti turvallisen osallistumis- ja kielt√§ytymisasetusten integroinnin kansainv√§lisell√§ tasolla.

Pakettimme kustantajille ja kustantajille

Basic

‚ā¨ 0
Pysyvästi ilmainen
verkkosivusto tai sovellus
  • 5 000 katselukertaa / kuukausi sis.
  • GDPR-yhteensopiva
  • Valmiit mallit
  • 1 ry√∂mint√§/viikko
  • Tuki: liput
  • lis√§√§ N√§kym√§t varattavissa
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • A/B-testaus ja optimointi
  • lis√§√§ k√§ytt√§j√§tilit

Beginner

‚ā¨ 19
Kuukausittain
verkkosivusto tai sovellus
  • 100 000 katselukertaa/kk sis.
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0.1 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • Muokattavat mallit
  • 3 indeksointia/p√§iv√§
  • Tuki: liput
  • A/B-testaus ja optimointi
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • lis√§√§ k√§ytt√§j√§tilit
Erittäin suosittu

Standard

‚ā¨ 49
Kuukausittain enintään
3 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 1 miljoonaa katselukertaa / kuukausi sis.
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0,05 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 10 indeksointia/p√§iv√§
  • Tuki: Lippu ja s√§hk√∂posti
  • lis√§√§ k√§ytt√§j√§tilit

Agency

‚ā¨ 195
Kuukausittain enintään
20 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 10 miljoonaa katselukertaa/kk sis.
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0,02 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 100 indeksointia/p√§iv√§
  • 10 ylim√§√§r√§ist√§ k√§ytt√§j√§tilit
  • Tuki: Liput, s√§hk√∂posti ja puhelin
  • Henkil√∂kohtainen tilivastaava

Enterprise

Tarpeen vaatiessa
Kuukausihinta sopimuksen mukaan
  • Kaikki n√§kym√§t / kuukausi
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0,02 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • Kaikki indeksoinnit/p√§iv√§
  • mik√§ tahansa lis√§ys. k√§ytt√§j√§tilit
  • Tuki: Liput, s√§hk√∂posti ja puhelin
  • Henkil√∂kohtainen tilivastaava

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Evästeen suostumushallintaohjelmien edut julkaisijoille

Kaikella k√§ytt√§j√§yst√§v√§llisell√§ valmistelulla: Julkaisijoiden ev√§steiden suostumushallintamme ansiosta lainmukaisuus on luonnollisesti etusijalla. IAB TCF v2 :n ‚Äď GDPR:n l√§pin√§kyvyys- ja suostumuskehyksen (TCF) muutetun version ‚Äď m√§√§ritykset ovat sitovia t√§√§ll√§. Suostumussignaalit v√§litet√§√§n julkaisijoiden ja kolmannen osapuolen tarjoajien, kuten Googlen, Taboolan tai Xandrin, v√§lill√§ t√§m√§n kehyksen kautta. T√§m√§ takaa perusedellytyksen verkkomarkkinoinnin ammattimaiselle toiminnalle.

T√§t√§ standardia jatkaa IAB:n uusi Global Privacy Platform (GPP) -alusta. H√§n auttaa kustantajia ja kustantamoita globaalilla tasolla noudattamaan lakia, kun ne panevat t√§yt√§nt√∂√∂n siell√§ sovellettavia tietosuojalakeja. T√§m√§ koskee erityisesti uusia tietosuojam√§√§r√§yksi√§ joissakin Yhdysvaltain osavaltioissa vuodesta 2023 eteenp√§in. n√Ķusolekumanager tarjoaa jo uuden standardin, joka parantaa julkaisijoiden ja julkaisijoiden markkina-asemaa.

Harkitsemme my√∂s luovia ratkaisuja. Esimerkiksi PUR-liittym√§t. Kuten verkkoportaalissa ”Spiegel” tai it√§valtalaisessa ”standardissa”, k√§ytt√§j√§t voivat valita, tarjotaanko rajoitettu versio ilman mainoksia vai maksullisia k√§ytt√∂oikeuksia.

Contentpass Cookie Banner und Consent-L√∂sung f√ľr Publisher und Verlagsgesellschaften

Tietysti suostumusmanager toimii my√∂s …

CMP:t julkaisijoille

Hyödynnät julkaisijoiden suostumushallintaamme. Ja monessa suhteessa. Teknisenä alustana ne automatisoivat suostumuksen saamisen lainmukaisella tavalla. GDPR:n ohjeiden ja viimeisimpien tuomioiden mukaisesti, kuten evästebannereilla. Tuemme myös kansainvälistymistä. Erikoisratkaisuilla, jotka huomioivat kansainvälisten ohjeiden , kuten CCPA:n, noudattamisen.

Toinen suostumusten hallinnoijien keskeinen etu julkaisijoille on, että tällainen työkalu auttaa säilyttämään ja lisäämään mainostuloja. Syynä on muun muassa se, että tärkeät mainostajat sijoittavat mainontansa vain GDPR-yhteensopiville verkkosivustoille.

Mikä erottaa meidät muista

Asiakaslähtöisyys läpinäkyvyyden kautta

  • Mit√§ tarjoamme sinulle, v√§lit√§t my√∂s asiakkaillesi. Julkaisijoiden ev√§steiden suostumusp√§√§llikk√∂mme edustavat huippuluokan ratkaisuja, joilla viestit yhdest√§ asiasta: turvallisuus ja tietosuoja otetaan vakavasti. Se, mit√§ k√§ytt√§j√§t haluavat j√§tt√§√§ j√§lkeens√§ verkkosivustollesi, pysyy l√§pin√§kyv√§n√§. Alusta alkaen. T√§m√§n seurauksena ev√§steiden suostumuksen hallintaj√§rjestelm√§mme ovat keskeisi√§ luottamuspohjaisten asiakassuhteiden luomisessa .
  • Responsiivinen, mukautuva muotoilu on sanomattakin selv√§√§ nykyaikaisten julkaisijoiden ev√§steratkaisujen kanssa. Suostumusbannerin ulkoasu mukautuu k√§ytt√∂j√§rjestelm√§√§n (esim. Windows, iOS tai Android) ja sopii eri n√§ytt√∂muotoihin. T√§m√§ on panoksemme optimaaliseen k√§ytt√∂kokemukseen kaikilla vakiolaitteilla
  • Asiakasl√§ht√∂isyys tarkoittaa meille my√∂s: Suostumuksenhallintaratkaisut tulee my√∂s integroida helposti ja huomaamattomasti olemassa oleviin verkkosivuihin suunnittelun suhteen . Jotta harmoninen yleisilme s√§ilyy ja k√§vij√§t saavat luotettavan vaikutelman jokaisessa muodossa. Sill√§ ei ole v√§li√§, onko se √§lypuhelimella, iPadilla tai Android-tabletilla. T√§m√§ on panoksemme optimaaliseen k√§ytt√∂kokemukseen eri p√§√§telaitteilla. Ja el√§nyt asiakasl√§ht√∂isyytt√§.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

IAB:n GPP-standardi tarjoaa julkaisijoille ja julkaisijoille tekniset vaatimukset, joiden avulla heidän verkkosivustonsa tai sovelluksensa on tietosuojan mukainen. Painopiste on kansainvälisessä ulottuvuudessa. IAB GPP:tä käytetään erityisesti uusien tietosuojalakien yhteydessä, kuten useissa Yhdysvaltain osavaltioissa. Yrityksiä, jotka eivät noudata lakia, uhkaavat korkeat sakot, jotka liittovaltion oikeusministeri voi määrätä.
Lisäksi uuden standardin käyttö turvaa kustantajille ja kustantajille tulevaisuuden mainostulot, koska ilman uutta standardia verkkomainontaa ei tarjota ja myydä lähikuukausina Euroopassa eikä Yhdysvalloissa. Ja tietysti myös yksittäisillä asiakkailla on tärkeä rooli. Käyttäjä muuttuu yhä rajoittavammaksi tietojensa suostumuksella, jos hän ei voi olla varma, että yritykset käsittelevät niitä lainmukaisella tavalla.

Joka tapauksessa evästeen suostumusstrategia sisältää suostumusbannerin käytön. Hyvin harkittu Cookie ConsentManager julkaisijoille auttaa välttämään oikeudellisia riskejä. Lisäksi sinun tulee varmistaa, että tietosuojailmoituksesi päivitetään säännöllisesti Euroopan yhteisöjen tuomioistuimen (ECJ) vaatimusten mukaisesti. Tämä sisältää myös evästekäytännön, joka sisältää tietosi evästeiden toiminnasta ja käyttöoikeuksista.

Cookie ConsentManagers julkaisijoille ovat ohjelmistoratkaisuja laillisesti turvalliseen suostumukseen evästeiden käyttöön. He pelaavat lippua vierailijoille. Tämä kysyy vierailijoilta verkkosivustolla vieraillessaan suostumusta evästeiden käytölle. Tämä tapahtuu jo ennen kuin asiakkaat näkevät todellisen sisällön. Vierailijat voivat kieltäytyä suostumuksesta tai sallia sen tietyssä määrin.

Jos käyttäjä kieltäytyy antamasta suostumusta, vastaavia tietoja ei välitetä. Tämän lisäksi vaaditaan evästeitä, jotka ovat teknisesti välttämättömiä verkkosivuston toiminnan kannalta. Kaikki muut evästeet on estettävä.

Vuodesta 2018 lähtien EU:n tietosuojaohjeet ovat edellyttäneet, että verkkosivuston vierailijoilta on pyydettävä suostumus ennen kuin sivusto edes asettaa evästeitä ja muita seurantalaitteita. Aiemmin monet verkkosivustojen tarjoajat tulkitsivat vaatimuksen opt-out-kielloksi. Evästeet asetettiin yleensä, kun käyttäjien oli ensin vastustettava. Tämä muuttuu valinnalla, joka on nyt erikseen annettu: Evästeet voidaan asettaa vain, jos käyttäjät (esim. Cookie ConsentManagerin kautta julkaisijoille) ovat antaneet suostumuksensa.

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!