Yhdysvaltain tietosuoja

IAB GPP: Toteuta Yhdysvaltain tietosuojalakeja lainmukaisella tavalla

Tee verkkosivustostasi tai sovelluksestasi Yhdysvaltain uusien tietosuojalakien lakisääteisten vaatimusten mukainen.

  • Helppo integroida
  • Tukee muun muassa CCPA/CPRA:ta (Kalifornia), VCDPA:ta (Virginia), CPA:ta (Colorado), UCPA:ta (Utah), CAPDP:tä (Connecticut), Yhdysvaltain kansallista yksityisyyttä
  • Virallinen tuki uudelle IAB GPP Standard
  • Sisältää ”Älä myy”, GPC ja muut toiminnot
  • Opt In tai Opt Out
  • Muokattava muotoilu
  • Evästeindeksointirobotti on jo integroitu
  • Laaja raportointi
CMP Consent Management

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Kuinka saan verkkosivustoni tai sovellukseni Yhdysvaltojen uusien tietosuojalakien mukaiseksi?

Jos yritystäsi koskee yksi monista tietosuojalaeista (katso Lait-osio), sinun on noudatettava näitä lakeja. Useimmissa osavaltioissa tämä tarkoittaa:

  • Verkkosivuston vierailijoille/sovelluksen käyttäjille on ilmoitettava tietojenkäsittelyn tyypistä, tarkoituksesta ja sisällöstä
  • Verkkosivuston vierailijoilla/sovelluksen käyttäjillä on oltava oikeus vastustaa tietojen käsittelyä (opt-out)
  • Tietyissä tapauksissa suostumus on hankittava ennen tietojen käsittelyä (opt-in)
  • Tietojen käsittelyyn sovelletaan erilaisia perussääntöjä, kuten tietojen minimoinnin, turvallisuuden, avoimuuden periaate tai arkaluonteisten tietojen käsittely

Tarkemmin sanottuna tämä tarkoittaa useimmissa tapauksissa: Opt-out-ratkaisu on asennettava verkkosivustolle tai sovellukseen, jotta käyttäjille voidaan tarjota tarvittavat tiedot ja mahdollistaa kieltäytymisen.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

TARVE YHDYSVALTAIN YKSITYISYYDEN SOPIMUKSEN NOUDATTAMISEEN

… mutta en käsittele tietoja ollenkaan!?

Yksi vastaus, jonka kuulemme paljon yhdysvaltalaisilta asiakkailta, on, että he eivät itse asiassa käsittele mitään tietoja, joten tietosuojalakeja ei sovelleta heihin.

  • Tässä on tärkeää huomioida, että verkkosivustojen ja sovellusten ylläpitäjät ovat vastuussa tiedoista, joita käsitellään heidän verkkosivustollaan tai sovelluksessaan . Siksi tietosuojalakeja sovelletaan erityisesti yrityksiin, jos ne täyttävät yhden seuraavista ehdoista:

  • 1. Jos tietoja käsitellään omiin tarkoituksiinmme , esimerkiksi seurantatyökalujen, kuten Google Analyticsin, Matomon, Hotjarin tai vastaavien avulla

  • 2. Tietojen jakaminen kolmansien osapuolten kanssa on myös käsittelyvaihe. Tietoja jaetaan esimerkiksi integroimalla verkkosivustoon tai sovellukseen kolmannen osapuolen laajennus. Tämä koskee YouTube-videoita, Facebook-laajennuksia, Google Mapsia, chat-ohjelmia tai maksupalveluntarjoajia, kuten PayPalia.

  • 3. Aina kun mainonta on integroitu verkkosivustoon tai sovellukseen, tiedot välitetään automaattisesti mainostajalle . Siirto ymmärretään tietojenkäsittelyn vaiheeksi.

  • Vaikka osavaltiot ovat hieman erimielisiä siitä, milloin suostumus tietojen käsittelyyn on annettava, käytännössä kaikki tietosuojalait edellyttävät opt-out-mahdollisuutta. CCPA/CPRA:n tapauksessa tämä on toteutettava nimenomaisesti linkin avulla, jossa lukee ”Älä myy tai jaa henkilötietojani”.

Tule vaatimustenmukaiseksi 5 vaiheessa

consentmanager avulla voit helposti noudattaa Yhdysvaltojen erilaisia ​​tietosuojalakeja:

  • 1. Rekisteröidy nyt ilmaiseksi ja aktivoi consentmanager tilisi
  • 2. Integroi consentmanager verkkosivustoosi kopioimalla ja liittämällä
  • 3. Mukauta opt-out-malli toiveidesi mukaan
  • 4. Luo ja upota ”Älä myy tai jaa henkilökohtaisia tietojani” -linkki
  • 5. Pysy vaatimustenmukaisena automaattisten päivitysten ansiosta

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Uusi Standard IAB GPP

Tee verkkosivustosta turvallinen uusilla standardeilla: IAB GPP

IAB on kehittänyt niin kutsutun IAB GPP Standard , jotta verkkosivustolla tai sovelluksessa tapahtuvasta osallistumisesta tai kieltäytymisestä voidaan ilmoittaa avoimesti kaikille integroiduille työkaluille, laajennuksille ja mainonnan tarjoajille.

  • GPP on lyhenne sanoista Global Privacy Platform ja se määrittelee erilaisia menetelmiä ja käyttöliittymiä, kuten CMP:n (Consent Management Provider, joka tunnetaan myös nimellä ”cookie Banner” tai ”Privacy Notice”), jotka tallentavat ja välittävät suostumuksen/opt-in tai hylkäämisen/opt-out. . Standard perustuu suurelta osin IAB TCF Standard , jota on käytetty menestyksekkäästi Euroopassa jo vuosia ja josta on tullut julkaisijoille ja mainostajille välttämätön.
  • consentmanager tiimillä oli keskeinen rooli GPP-standardin kehittämisessä, joten ei ole yllättävää, että consentmanager on ensimmäinen palveluntarjoaja, joka tarjoaa IAB GPP:n tuottavan käytön.
    Löydät myös lisää GPP:stä blogistamme .
  • Tärkeää: Useimmat tietosuojalait edellyttävät myös, että verkkosivustojen ylläpitäjät ja sovellusoperaattorit voivat reagoida ”selaimen signaaleihin”. Yksi näistä signaaleista on Kaliforniassa vaadittu GPC tai ”Global Privacy Control”. consentmanager avulla verkkosivustojen ja sovellusten ei tarvitse huolehtia onnesta: consentmanager ratkaisu vastaa automaattisesti selaimen signaaleihin ja ottaa käyttöön opt-out automaattisesti.
  • Käytä GPP:tä ja GPC:tä nyt

Miksi noudattaa Yhdysvaltain tietosuojalakeja nyt?

Suojaus yrityksellesi

CCPA, VCDPA, CAPAP jne. tulevat voimaan vuodesta 2023 ja ne on pantava täytäntöön. Liittovaltion oikeusministerit voivat nyt määrätä sakkoja lakien perusteella – monissa tapauksissa näin on jo tapahtunut. Älä epäröi enää ja tee verkkosivustostasi tai sovelluksestasi yhteensopiva nyt!

Suojaa ansiosi

Mainosyritykset luottavat uuteen IAB GPP -standardiin vuonna 2023. Euroopassa tuskin myydään mainoksia ilman eurooppalaista standardia – USA:ssa trendi on menossa samaan suuntaan. Jos et tue IAB GPP -standardia, menetät mainostuloja!

Suojaa asiakkaitasi

Asiakkaat ovat yhä kriittisempiä ja kyseenalaistavat yhä enemmän, kuinka yritykset käsittelevät tietoja. Yritykset, jotka eivät kunnioita yksityisyyttään, menettävät uskottavuutensa, asiakkaat ja myynnin. Näytä asiakkaillesi, että välität heistä todella!

Maksa vain siitä mitä käytät

Joustava hinnoittelumallimme

consentmanager CMP on edullinen ja saatavana joustavalla mallilla: maksat vain siitä, mitä käytät!

Basic

0
Pysyvästi ilmainen
Nettisivu
  • 5 000 katselukertaa / kuukausi sis.
  • GDPR-yhteensopiva
  • Valmiit mallit
  • 1 ryömintä/viikko
  • Tuki: liput
  • lisää Näkymät varattavissa
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • A/B-testaus ja optimointi
  • lisää käyttäjätilit

Beginner

19
Kuukausittain
Nettisivu
  • 100 000 katselukertaa/kk sis.
  • lisää Näkymät:0.1  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • Muokattavat mallit
  • 3 indeksointia/päivä
  • Tuki: liput
  • A/B-testaus ja optimointi
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • lisää käyttäjätilit
Erittäin suosittu

Standard

49
Kuukausittain enintään
3 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 1 miljoonaa katselukertaa / kuukausi sis.
  • lisää Näkymät:0,05  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 10 indeksointia/päivä
  • Tuki: Lippu ja sähköposti
  • lisää käyttäjätilit

Agency

195
Kuukausittain enintään
20 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 10 miljoonaa katselukertaa/kk sis.
  • lisää Näkymät:0,02  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 100 indeksointia/päivä
  • 10 ylimääräistä käyttäjätilit
  • Tuki: Liput, sähköposti ja puhelin
  • Henkilökohtainen tilivastaava

Enterprise

Tarpeen vaatiessa
Kuukausihinta sopimuksen mukaan
  • Kaikki näkymät / kuukausi
  • lisää Näkymät:0,02  / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • Kaikki indeksoinnit/päivä
  • mikä tahansa lisäys. käyttäjätilit
  • Tuki: Liput, sähköposti ja puhelin
  • Henkilökohtainen tilivastaava

Yleiskatsaus:

Milloin tietosuojalait tulivat voimaan Yhdysvalloissa?

CCPA on lyhenne sanoista California Consumer Privacy Act, ja se hyväksyttiin vuonna 2019. Sitä sovelletaan Kaliforniassa tai Kalifornian kansalaisiin. CCPA:n ”päivitys” on CPRA tai California Privacy Rights Act. CPRA:ssa joitakin säännöksiä on tarkennettu ja tiukennettu
VCDPA on lyhenne sanoista Virginia Consumer Data Protection Act ja viittaa yrityksiin, jotka harjoittavat liiketoimintaa Virginian osavaltiossa. VCDPA tuli voimaan 1.1.2023
CPA tai Colorado Privacy Act on Coloradon osavaltion tietosuojalaki. Tämä laki tuli voimaan 1. heinäkuuta 2023, ja Coloradossa sijaitsevien yritysten on pantava se täytäntöön
CTDPA on lyhenne sanoista Connecticut Data Privacy Act ja se on Connecticutin osavaltion liittovaltion tietosuojalaki. Laki tulee voimaan 1.7.2023
UCPA tai Utah Consumer Privacy Act -laki tulee voimaan vasta 31. joulukuuta 2023. Laki koskee myös kaikkia yrityksiä, jotka käsittelevät tietyn määrän valtion kansalaisten tietoja
1. heinäkuuta 2024 voimaan tullut Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA) koskee Texasissa toimivia tai Texasin asukkaita palvelevia yrityksiä.
Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA), joka tuli voimaan 1. heinäkuuta 2024, tekee Oregonista osavaltion, joka tarjoaa kattavan suojan kuluttajille ja koskee osavaltiossa toimivia yrityksiä.
1. lokakuuta 2024 voimaan tullut Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA) koskee Montanassa liiketoimintaa harjoittavia tai Montanan asukkaille tarkoitettuja yrityksiä.
Iowan kuluttajatietosuojalaki, joka tuli voimaan 1. tammikuuta 2025, koskee rekisterinpitäjiä ja tietojen käsittelijöitä, jotka käsittelevät merkittäviä määriä Iowan asukkaiden henkilötietoja.
Delawaren henkilötietojen tietosuojalaki, joka tuli voimaan 1. tammikuuta 2025, vahvistaa Delawaren kannan kuluttajatietojen suojaamiseen Yhdysvaltojen yleisten suuntausten mukaisesti.
1. heinäkuuta 2025 voimaan tullut Tennessee Information Protection Act (TIPA) asettaa tiukat kriteerit sille, kuinka yritysten on käsiteltävä Tennesseen asukkaiden henkilötietoja.
Indianan tietosuojalaki, joka tuli voimaan 1. tammikuuta 2026, koskee sekä ”rekisterinpitäjiä” että ”tietojen käsittelijöitä”, jotka toimivat Indianassa tai jotka on suunnattu Indianan asukkaille.

Nämä ovat tärkeitä Yhdysvaltain tietosuojanormeja

Mitä tietosuojalakeja Yhdysvalloissa on?

Yhdysvaltoihin sijoittautuneisiin, siellä liiketoimintaa tai palveluja tarjoaviin yrityksiin tai muuten Yhdysvaltojen kansalaisten kanssa tekemiseen liittyviin yrityksiin sovelletaan todennäköisesti jotakin useista tietosuojalaeista.

  • Toisin kuin monissa muissa maissa, Yhdysvalloissa tietosuojalakeja säännellään osavaltiotasolla – kunnes on olemassa kansallinen tietosuojalaki. Yritysten tulee siksi tarkistaa, sovelletaanko niihin liittovaltion lakeja. Erityisesti nämä voisivat olla:
  • CCPA / CPRA – Kalifornia

    CCPA on lyhenne sanoista California Consumer Privacy Act, ja se hyväksyttiin vuonna 2019. Se pätee erityisesti Kaliforniassa tai suhteessa Kalifornian asukkaisiin. CCPA:n ”päivitys” on CPRA tai California Privacy Rights Act. CPRA:ssa joitain säännöksiä tarkennetaan ja tiukennetaan.

  • VCDPA – Virginia

    VCDPA on lyhenne sanoista Virginia Consumer Data Protection Act ja viittaa yrityksiin, jotka harjoittavat liiketoimintaa Virginian osavaltiossa tai palvelevat sen asukkaita. VCDPA tuli voimaan 1.1.2023.

  • CPA – Colorado

    CPA tai Colorado Privacy Act on Coloradon osavaltion tietosuojalaki. Tämä laki tuli voimaan 1. heinäkuuta 2023, ja Coloradossa sijaitsevien yritysten tai osavaltion asukkaiden tietoja käsittelevien yritysten on pantava se täytäntöön. Laki asettaa verkkosivustoille vaatimuksen, yleisen opt-out-mekanismin, joka edellyttää, että verkkosivustot tarjoavat käyttäjilleen yhden opt-out-painikkeen verkkosivuston käyttämille markkinointi- ja analytiikkapalveluille.

  • UCPA-Utah

    Yhdysvaltain länsiosan Utahin osavaltion tietosuojalaki on nimeltään UCPA tai Utah Consumer Privacy Act. Toisin kuin kaksi edellä mainittua lakia, UCPA tulee voimaan vasta 31. joulukuuta 2023. Tämä laki koskee myös kaikkia yrityksiä, jotka käsittelevät tietyn määrän (tässä 100 000 vuodessa) osavaltion asukkaiden tietoja.

  • CAPDP – Connecticut

    CTDPA on lyhenne sanoista Connecticut Data Privacy Act (tunnetaan myös nimellä Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy and Online Monitoring) ja se on Connecticutin osavaltion liittovaltion tietosuojalaki. Laki tuli voimaan 1.7.2023 ja koskee yrityksiä, jotka sijaitsevat osavaltiossa, harjoittavat liiketoimintaa tai käsittelevät tietoja osavaltion asukkailta.

  • TDPSA – Texas

    1. heinäkuuta 2024 voimaan tullut Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA) koskee yrityksiä, jotka toimivat Texasissa tai tarjoavat palveluja Texasin asukkaille.

  • OCDPA-Oregon

    Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA), joka tuli voimaan 1.7.2024, koskee yrityksiä, jotka toimivat osavaltiossa tai tarjoavat palveluja sen asukkaille. Se sisältää GDPR:n kaltaiset roolit rekisterinpitäjille ja käsittelijöille, vaatii yksityiskohtaisia ​​tietosuojailmoituksia ja vaatii tietosuoja-arviointeja korkean riskin toiminnasta.

  • MTCDPA-Montana

    1.10.2024 voimaan tullut Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA) koskee Montanassa liiketoimintaa harjoittavia tai Montanan asukkaille suunnattuja yrityksiä, ja siinä asetetaan sovellettavuuskynnykset käsiteltyjen henkilötietojen määrän ja henkilötietojen myynnistä saatujen tulojen perusteella, tiettyjä yrityksiä ja tietotyyppejä lukuun ottamatta.

  • CDPA-Iowa

    Iowa Consumer Data Protection Act, joka tulee voimaan 1. tammikuuta 2025, koskee rekisterinpitäjiä ja tietojenkäsittelijöitä, jotka käsittelevät merkittäviä määriä Iowan asukkaiden henkilökohtaisia ​​tietoja tai saavat merkittäviä tuloja tällaisten tietojen myynnistä.

  • DPDPA-Delaware

    Delawaren henkilötietojen tietosuojalaki, joka tuli voimaan 1. tammikuuta 2025, vahvistaa Delawaren kannan kuluttajatietojen suojaamiseen, mikä on yhdenmukainen Yhdysvaltojen yleisten suuntausten kanssa, mutta on huomattava, koska se ei vapauta useimpia voittoa tavoittelemattomia organisaatioita ja korkeakouluja.

  • TIPA-Tennessee

    1. heinäkuuta 2025 voimaan tullut Tennessee Information Protection Act (TIPA) asettaa tiukat kriteerit sille, kuinka yritysten on käsiteltävä Tennesseen asukkaiden henkilötietoja. TIPA asettaa rajoittavat sovellettavuuskynnykset liikevaihdon ja tietojenkäsittelyn määrän perusteella ja määrittelee yksityiskohtaiset kuluttajan oikeudet, mukaan lukien pääsy, oikaisu, poistaminen, tietojen siirrettävyys ja tiettyjen tietojen käytön vastustaminen.

  • CDPA-Indiana

    Indianan tietosuojalaki, joka tuli voimaan 1. tammikuuta 2026, koskee sekä ”rekisterinpitäjiä” että ”tietojen käsittelijöitä”, jotka toimivat Indianassa tai jotka on suunnattu Indianan asukkaille. Laki asettaa tietyt sovellettavuuden kynnykset ja vapauttaa eri tahot, kuten valtion virastot ja HIPAA:n piiriin kuuluvat yhteisöt.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Laki tulee voimaan 1.7.2023

CAPDP (joskus myös CTPDP) on lyhenne sanoista Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy.

UCPA astuu voimaan 31. joulukuuta 2023.

Utahin kuluttajansuojalaki.

CPA tulee voimaan 1.1.2023 alkaen.

Coloradon tietosuojalaki.

VCDPA astuu voimaan 1.1.2023.

VCDPA on lyhenne sanoista Virginia Consumer Data Protection Act.

Joo. Liittovaltion syyttäjä jakaa jo ahkerasti sakkoja. Näkyvin tapaus on toistaiseksi Sephora, jonka sakko on 1,2 miljoonaa dollaria.

Lait ovat jo tulleet voimaan.

Kalifornian Privacy Rights Act

Kalifornian kuluttajansuojalaki

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!