Yhdysvaltain tietosuoja

IAB GPP: Toteuta Yhdysvaltain tietosuojalakeja lainmukaisella tavalla

Tee verkkosivustostasi tai sovelluksestasi Yhdysvaltain uusien tietosuojalakien lakisääteisten vaatimusten mukainen.

  • Helppo integroida
  • Tukee muun muassa CCPA/CPRA:ta (Kalifornia), VCDPA:ta (Virginia), CPA:ta (Colorado), UCPA:ta (Utah), CAPDP:t√§ (Connecticut), Yhdysvaltain kansallista yksityisyytt√§
  • Virallinen tuki uudelle IAB GPP -standardille
  • Sis√§lt√§√§ ”√Ąl√§ myy”, GPC ja muut toiminnot
  • Opt In tai Opt Out
  • Muokattava muotoilu
  • Ev√§steindeksointirobotti on jo integroitu
  • Laaja raportointi
CMP Consent Management

Olemme jo auttaneet yli 25 000 verkkosivustoa noudattamaan GDPR-, TTDSG- ja e-tietosuojavaatimuksia.

Asiakkaidemme joukossa on joitain maailman suurimmista verkkosivustoista ja tunnetuimmista tuotemerkeistä.

… ja paljon muuta.

Kuinka saan verkkosivustoni tai sovellukseni Yhdysvaltojen uusien tietosuojalakien mukaiseksi?

Jos yritystäsi koskee yksi monista tietosuojalaeista (katso Lait-osio), sinun on noudatettava näitä lakeja. Useimmissa osavaltioissa tämä tarkoittaa:

  • Verkkosivuston vierailijoille/sovelluksen k√§ytt√§jille on ilmoitettava tietojenk√§sittelyn tyypist√§, tarkoituksesta ja sis√§ll√∂st√§
  • Verkkosivuston vierailijoilla/sovelluksen k√§ytt√§jill√§ on oltava oikeus vastustaa tietojen k√§sittely√§ (opt-out)
  • Tietyiss√§ tapauksissa suostumus on hankittava ennen tietojen k√§sittely√§ (opt-in)
  • Tietojen k√§sittelyyn sovelletaan erilaisia peruss√§√§nt√∂j√§, kuten tietojen minimoinnin, turvallisuuden, avoimuuden periaate tai arkaluonteisten tietojen k√§sittely

Tarkemmin sanottuna tämä tarkoittaa useimmissa tapauksissa: Opt-out-ratkaisu on asennettava verkkosivustolle tai sovellukseen, jotta käyttäjille voidaan tarjota tarvittavat tiedot ja mahdollistaa kieltäytymisen.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

TARVE YHDYSVALTAIN YKSITYISYYDEN SOPIMUKSEN NOUDATTAMISEEN

… mutta en k√§sittele tietoja ollenkaan!?

Yksi vastaus, jonka kuulemme paljon yhdysvaltalaisilta asiakkailta, on, että he eivät itse asiassa käsittele mitään tietoja, joten tietosuojalakeja ei sovelleta heihin.

  • T√§ss√§ on t√§rke√§√§ huomioida, ett√§ verkkosivustojen ja sovellusten yll√§pit√§j√§t ovat vastuussa tiedoista, joita k√§sitell√§√§n heid√§n verkkosivustollaan tai sovelluksessaan . Siksi tietosuojalakeja sovelletaan erityisesti yrityksiin, jos ne t√§ytt√§v√§t yhden seuraavista ehdoista:

  • 1. Jos tietoja k√§sitell√§√§n omiin tarkoituksiinmme , esimerkiksi seurantaty√∂kalujen, kuten Google Analyticsin, Matomon, Hotjarin tai vastaavien avulla

  • 2. Tietojen jakaminen kolmansien osapuolten kanssa on my√∂s k√§sittelyvaihe. Tietoja jaetaan esimerkiksi integroimalla verkkosivustoon tai sovellukseen kolmannen osapuolen laajennus. T√§m√§ koskee YouTube-videoita, Facebook-laajennuksia, Google Mapsia, chat-ohjelmia tai maksupalveluntarjoajia, kuten PayPalia.

  • 3. Aina kun mainonta on integroitu verkkosivustoon tai sovellukseen, tiedot v√§litet√§√§n automaattisesti mainostajalle . Siirto ymm√§rret√§√§n tietojenk√§sittelyn vaiheeksi.

  • Vaikka osavaltiot ovat hieman erimielisi√§ siit√§, milloin suostumus tietojen k√§sittelyyn on annettava, k√§yt√§nn√∂ss√§ kaikki tietosuojalait edellytt√§v√§t opt-out-mahdollisuutta. CCPA/CPRA:n tapauksessa t√§m√§ on toteutettava nimenomaisesti linkin avulla, jossa lukee ”√Ąl√§ myy tai jaa henkil√∂tietojani”.

Tule vaatimustenmukaiseksi 5 vaiheessa

Contentmanagerin avulla voit helposti noudattaa Yhdysvaltain eri tietosuojalakeja:

  • 1. Rekister√∂idy nyt ilmaiseksi ja aktivoi suostumusmanager-tilisi
  • 2. Integroi suostumushallintakoodi verkkosivustollesi kopioi ja liit√§ -toiminnolla
  • 3. Mukauta opt-out-malli toiveidesi mukaan
  • 4. Luo ja upota ”√Ąl√§ myy tai jaa henkil√∂kohtaisia tietojani” -linkki
  • 5. Pysy vaatimustenmukaisena automaattisten p√§ivitysten ansiosta

Lakimiesten ja tietosuojavastaavien suosittelema

Uusi standardi IAB GPP

Tee verkkosivustoista turvallisia uusilla standardeilla: IAB GPP

IAB on kehittänyt niin sanotun IAB GPP -standardin, jotta verkkosivustolla tai sovelluksessa tapahtuvasta osallistumisesta tai kieltäytymisestä voidaan selkeästi ilmoittaa kaikille integroiduille työkaluille, laajennuksille ja mainonnan tarjoajille.

  • GPP on lyhenne sanoista Global Privacy Platform ja se m√§√§rittelee erilaisia menetelmi√§ ja k√§ytt√∂liittymi√§, kuten CMP:n (Consent Management Provider, joka tunnetaan my√∂s nimell√§ ”cookie Banner” tai ”Privacy Notice”), jotka tallentavat ja v√§litt√§v√§t suostumuksen/opt-in tai hylk√§√§misen/opt-out. . Standardi perustuu suurelta osin IAB TCF -standardiin, jota on k√§ytetty menestyksekk√§√§sti Euroopassa jo vuosia ja josta on tullut julkaisijoille ja mainostajille v√§ltt√§m√§t√∂n.
  • suostumusmanager-tiimi osallistui merkitt√§v√§sti GPP-standardin kehitt√§miseen, joten ei ole yll√§tt√§v√§√§, ett√§ suostumusmanager on ensimm√§inen palveluntarjoaja, joka tarjoaa IAB GPP:n tuottavan k√§yt√∂n.
    Löydät myös lisää GPP:stä blogistamme .
  • T√§rke√§√§: Useimmat tietosuojalait edellytt√§v√§t my√∂s, ett√§ verkkosivustojen yll√§pit√§j√§t ja sovellusoperaattorit voivat reagoida ”selaimen signaaleihin”. Yksi n√§ist√§ signaaleista on Kaliforniassa vaadittu GPC tai ”Global Privacy Control”. Supplementmanagerin avulla verkkosivustojen ja sovellusten ei tarvitse huolehtia onnellisuudesta: suostumusmanager-ratkaisu reagoi automaattisesti selaimen signaaleihin ja ottaa k√§ytt√∂√∂n opt-out-vaihtoehdon automaattisesti.
  • K√§yt√§ GPP:t√§ ja GPC:t√§ nyt

Miksi noudattaa Yhdysvaltain tietosuojalakeja nyt?

Suojaus yrityksellesi

CCPA, VCDPA, CAPAP jne. tulevat voimaan vuodesta 2023 ja ne on pantava t√§yt√§nt√∂√∂n. Liittovaltion oikeusministerit voivat nyt m√§√§r√§t√§ sakkoja lakien perusteella – monissa tapauksissa n√§in on jo tapahtunut. √Ąl√§ ep√§r√∂i en√§√§ ja tee verkkosivustostasi tai sovelluksestasi yhteensopiva nyt!

Suojaa ansiosi

Mainosyritykset luottavat uuteen IAB GPP -standardiin vuonna 2023. Euroopassa tuskin myydään mainoksia ilman eurooppalaista standardia РUSA:ssa trendi on menossa samaan suuntaan. Jos et tue IAB GPP -standardia, menetät mainostuloja!

Suojaa asiakkaitasi

Asiakkaat ovat yhä kriittisempiä ja kyseenalaistavat yhä enemmän, kuinka yritykset käsittelevät tietoja. Yritykset, jotka eivät kunnioita yksityisyyttään, menettävät uskottavuutensa, asiakkaat ja myynnin. Näytä asiakkaillesi, että välität heistä todella!

Maksa vain siitä mitä käytät

Joustava hinnoittelumallimme

Contentmanager CMP on edullinen ja saatavana joustavalla mallilla: Maksat vain siitä, mitä käytät!

perus

‚ā¨ 0
Pysyvästi ilmainen
verkkosivusto tai sovellus
  • 5 000 katselukertaa / kuukausi sis.
  • GDPR-yhteensopiva
  • Valmiit mallit
  • 1 ry√∂mint√§/viikko
  • Tuki: liput
  • lis√§√§ N√§kym√§t varattavissa
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • A/B-testaus ja optimointi
  • lis√§√§ k√§ytt√§j√§tilit

aloittelijat

‚ā¨ 19
Kuukausittain
verkkosivusto tai sovellus
  • 100 000 katselukertaa/kk sis.
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0.1 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • Muokattavat mallit
  • 3 indeksointia/p√§iv√§
  • Tuki: liput
  • A/B-testaus ja optimointi
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • lis√§√§ k√§ytt√§j√§tilit
Erittäin suosittu

oletuksena

‚ā¨ 49
Kuukausittain enintään
3 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 1 miljoonaa katselukertaa / kuukausi sis.
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0,05 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 10 indeksointia/p√§iv√§
  • Tuki: Lippu ja s√§hk√∂posti
  • lis√§√§ k√§ytt√§j√§tilit

Virasto

‚ā¨ 195
Kuukausittain enintään
20 verkkosivustoa tai sovellusta
  • 10 miljoonaa katselukertaa/kk sis.
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0,02 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • 100 indeksointia/p√§iv√§
  • 10 ylim√§√§r√§ist√§ k√§ytt√§j√§tilit
  • Tuki: Liput, s√§hk√∂posti ja puhelin
  • Henkil√∂kohtainen tilivastaava

Yritys

Tarpeen vaatiessa
Kuukausihinta sopimuksen mukaan
  • Kaikki n√§kym√§t / kuukausi
  • lis√§√§ N√§kym√§t:0,02 ‚ā¨ / 1000
  • GDPR-yhteensopiva
  • IAB TCF -yhteensopiva CMP
  • IAB GPP -standardi
  • Muokattavat mallit
  • A/B-testaus ja optimointi
  • Kaikki indeksoinnit/p√§iv√§
  • mik√§ tahansa lis√§ys. k√§ytt√§j√§tilit
  • Tuki: Liput, s√§hk√∂posti ja puhelin
  • Henkil√∂kohtainen tilivastaava

Nämä ovat tärkeitä Yhdysvaltain tietosuojanormeja

Mitä tietosuojalakeja Yhdysvalloissa on?

Yhdysvaltoihin sijoittautuneisiin, siellä liiketoimintaa tai palveluja tarjoaviin yrityksiin tai muuten Yhdysvaltojen kansalaisten kanssa tekemiseen liittyviin yrityksiin sovelletaan todennäköisesti jotakin useista tietosuojalaeista.

  • Toisin kuin monissa muissa maissa, Yhdysvalloissa tietosuojalakeja s√§√§nnell√§√§n osavaltiotasolla ‚Äď kunnes on olemassa kansallinen tietosuojalaki. Yritysten tulee siksi tarkistaa, sovelletaanko niihin liittovaltion lakeja. Erityisesti n√§m√§ voisivat olla:
  • CCPA / CPRA ‚Äď Kalifornia

    CCPA on lyhenne sanoista California Consumer Privacy Act, ja se hyv√§ksyttiin vuonna 2019. Se p√§tee erityisesti Kaliforniassa tai suhteessa Kalifornian asukkaisiin. CCPA:n ”p√§ivitys” on CPRA tai California Privacy Rights Act. CPRA:ssa joitain s√§√§nn√∂ksi√§ tarkennetaan ja tiukennetaan.

  • VCDPA ‚Äď Virginia

    VCDPA on lyhenne sanoista Virginia Consumer Data Protection Act ja viittaa yrityksiin, jotka harjoittavat liiketoimintaa Virginian osavaltiossa tai palvelevat sen asukkaita. VCDPA astuu ‚ÄĚvoimaan‚ÄĚ 1.1.2023 alkaen ‚Äď eli sen tulee olla yrityksiss√§ otettu k√§ytt√∂√∂n viimeist√§√§n tuosta p√§iv√§st√§ l√§htien.

  • CPA ‚Äď Colorado

    CPA tai Colorado Privacy Act on Coloradon osavaltion tietosuojalaki. Kuten Virginian VCDPA, tämä laki tulee voimaan 1. tammikuuta 2023, ja Coloradossa sijaitsevien yritysten tai osavaltion asukkaiden tietoja käsittelevien yritysten on pantava se täytäntöön.

  • UCPA-Utah

    Yhdysvaltain länsiosan Utahin osavaltion tietosuojalaki on nimeltään UCPA tai Utah Consumer Privacy Act. Toisin kuin kaksi edellä mainittua lakia, UCPA tulee voimaan vasta 31. joulukuuta 2023. Tämä laki koskee myös kaikkia yrityksiä, jotka käsittelevät tietyn määrän (tässä 100 000 vuodessa) valtion kansalaisten tietoja.

  • CAPDP ‚Äď Connecticut

    CAPDP (osittain CTPDP) tarkoittaa Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy on liittovaltion tietosuojalaki Connecticutin osavaltiossa. Laki tulee voimaan 1. heinäkuuta 2023, ja se vaikuttaa yrityksiin, jotka sijaitsevat Connecticutin osavaltiossa, harjoittavat siellä liiketoimintaa tai käsittelevät siellä tietoja.

  • Yhdysvaltain kansallinen yksityisyys

    Edell√§ mainittujen lakien lis√§ksi monilla muilla osavaltioilla on ty√∂n alla omia lakejaan ‚Äď joista osa on odotettavissa jo vuonna 2023. Lis√§ksi on olemassa erilaisia l√§hestymistapoja maatason tietosuojas√§√§nn√∂ksiin, joita sovelletaan kaikkialla Yhdysvalloissa.

Usein Kysytyt Kysymykset

Etkö ole varma, tarvitsetko CMP:tä?

Olemme koonneet yleisimmät kysymykset tähän, jotta voimme auttaa sinua muun muassa GDPR:n, CMP:n ja suostumuksen kanssa.

Laki tulee voimaan 1.7.2023

CAPDP (joskus myös CTPDP) on lyhenne sanoista Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy.

UCPA astuu voimaan 31. joulukuuta 2023.

Utahin kuluttajansuojalaki.

CPA tulee voimaan 1.1.2023 alkaen.

Coloradon tietosuojalaki.

VCDPA astuu voimaan 1.1.2023.

VCDPA on lyhenne sanoista Virginia Consumer Data Protection Act.

Joo. Liittovaltion syyttäjä jakaa jo ahkerasti sakkoja. Näkyvin tapaus on toistaiseksi Sephora, jonka sakko on 1,2 miljoonaa dollaria.

Lait ovat jo tulleet voimaan.

Kalifornian Privacy Rights Act

Kalifornian kuluttajansuojalaki

Huomaa, että emme voi tarjota oikeudellista neuvontaa. Jotkut tämän UKK:n kohdat voivat myös muuttua ajan myötä tai tuomioistuimet voivat tulkita niitä eri tavalla. Siksi sinun tulee aina kääntyä asianajajasi puoleen!