Oikein

Yhdysvaltain uudet tietosuojalait astuvat voimaan vuonna 2024: Päivitä Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset


Uudet määräykset US 2024

Yhdysvalloissa uudet tietosuojalait tulevat voimaan vuoden 2024 toisella puoliskolla – Floridassa, Texasissa, Oregonissa ja Montanassa . Yritysten, jotka toimivat näissä osavaltioissa tai joilla on asiakkaita näissä osavaltioissa, on tarkistettava tietosuojakäytäntönsä varmistaakseen, että ne noudattavat uusia tietosuojalakeja.

Helpottaaksemme tätä prosessia, tässä artikkelissa selitämme ensin, mistä hallintapaneelista löydät Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset lakeille, jotka ovat jo tulleet voimaan Yhdysvaltain Coloradossa, Utahissa, Connecticutissa ja Kaliforniassa. , Virginia ja Washington . Toisessa osassa tarkastellaan tulevaisuudessa voimaan tulevia uusia tietosuojalakeja ja niihin liittyviä keskeisiä vaatimuksia.

Kuinka löytää Yhdysvaltain tietosuoja-asetukset consentmanager CMP-hallintapaneelista

Noudata näitä yksinkertaisia ​​ohjeita muokataksesi verkkosivustosi asetukset Yhdysvaltain tietosuojalakien mukaisiksi:

  1. Kirjaudu sisään CMP-hallintapaneeliisi osoitteessa https://app. consentmanager .net .
  2. Siirry ”CMP:t” -osioon ja valitse ”Juridinen”.
  3. Vieritä alas löytääksesi Yhdysvaltain tietosuoja-asetukset, josta löydät kokoonpanot seuraaville asetuksille:
  • California Consumer Privacy Act (CCPA)
  • Colorado Privacy Act (CPA)
  • Connecticutin laki henkilötietojen tietosuojasta (CAPDP)
  • Florida Digital Bill of Rights (FDBR)
  • Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA)
  • Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA)
  • Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA)
  • Utah Consumer Privacy Act (UCPA)
  • Virginia Consumer Data Protection Act (VCDPA)
  • Washington My Health My Data Act (WADA)

Se on niin helppoa! Napsauta nyt vain sitä Yhdysvaltain lakia, jonka haluat aktivoida.

Layer Logic -lisäasetukset evästebannerillesi

Yhdysvaltain säädösten noudattamisen lisäksi CMP-hallintapaneelimme tarjoaa sinulle myös lisävaihtoehtoja. Tässä tulee kuvaan Layer Logic, joka määrittää, kuinka bannerisi näytetään kullekin kävijälle, kun he vierailevat verkkosivustollasi ensimmäistä kertaa.

Tässä on viisi Layer Logic -vaihtoehtoa, jotka voit valita kojelaudalta:

  1. Pyydä osallistumista (näytä ilmoitus): Tämä asetus pyytää aktiivisesti kävijöitä antamaan suostumuksensa ennen kuin ei-välttämättömiä evästeitä käytetään.
  2. Salli osallistuminen (ei ilmoitusta): Tämä tarkoittaa, että vaikka käyttäjillä on mahdollisuus kieltäytyä ei-välttämättömistä evästeistä, heille ei ilmoiteta tästä vaihtoehdosta ponnahdusikkunalla tai bannerilla, kun he vierailevat verkkosivustolla ensimmäisen kerran.
  3. Pyydä kieltäytymistä (näytä ilmoitus): Tämä vaihtoehto ilmoittaa kävijälle evästeiden käytöstä ja tarjoaa hänelle mahdollisuuden hylätä ne.
  4. Salli opt-out (ei ilmoitusta): Vaikka käyttäjillä on mahdollisuus hylätä ei-välttämättömät evästeet, heille ei erikseen kerrota tästä vaihtoehdosta ennakoivan ponnahdusikkunan tai bannerin kautta, kun he vierailevat verkkosivustolla ensimmäisen kerran.
  5. Älä salli osallistumista tai kieltäytymistä: Huomaa, että tässä ei näytetä banneria. Tätä käytetään tyypillisesti verkkosivustoilla, jotka käyttävät vain välttämättömiä evästeitä, jotka ovat tarpeen verkkosivuston toimimiseksi.
Layer Logic consentmanager

Mitä hyötyä Layer Logicista on yrityksellesi?

Jokaisella Yhdysvaltain osavaltiolla on omat erityisvaatimukset, joista jotkut ovat tiukempia kuin toiset ja jotka voivat poiketa toisistaan. Tämän vuoksi on entistä tärkeämpää, että pystyt mukauttamaan tasologiikkasi vastaamaan sekä yrityksesi erityisiä lakivaatimuksia että liiketoiminta-asetuksia. Tietosuojamääräysten mukaisesti voit myös suorittaa A/B-testauksen määrittääksesi tehokkaimmat asetukset, jotka yhdysvaltalaiset yleisösi hyväksyvät. Hallitsemalla näitä asetuksia taitavasti voit parantaa suostumuksen keräämisstrategioitasi ja viime kädessä maksimoida suostumusprosentisi.

Yhdysvaltain tietosuojalaki, joka tulee voimaan vuonna 2024

Seuraavat tietosuojalait tulevat voimaan vuonna 2024. Jos yrityksesi toimii jossakin luetelluista osavaltioista tai asiakkaasi sijaitsevat siellä, sinun tulee varautua lisätietosuojavaatimuksiin:

Florida Digital Bill of Rights (FDBR) – Voimassa 1. heinäkuuta 2024

Florida Digital Bill of Rights (FDBR) allekirjoitettiin laiksi 6. kesäkuuta 2023 ja se tulee voimaan 1. heinäkuuta 2024. Laki koskee ensisijaisesti suuria yrityksiä, joiden vuotuinen liikevaihto on yli miljardi dollaria, ja tietyt kynnysarvot koskevat yrityksiä, jotka osallistuvat voimakkaasti digitaaliseen mainontaan tai operoivat suuria digitaalisia alustoja. FDBR tarjoaa laajat kieltäytymisoikeudet tiedonkeruulle ääni- ja kasvojentunnistusteknologioiden avulla, asettaa tiukat rajat valvontatietojen keräämiselle ilman aktiivista käyttäjän suostumusta ja edellyttää selkeitä ilmoituksia arkaluonteisten ja biometristen tietojen myynnistä . Lisäksi laissa säädetään lasten tietojen erityisestä suojasta ja tietyin poikkeuksin kielletään viranomaisia ​​valvomasta sosiaalisen median sisältöä.

Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA) – Voimassa 1. heinäkuuta 2024

TDPSA luo GDPR:n kaltaiset puitteet Texasissa toimiville tai Texasin asukkaille palveluita tarjoaville yrityksille. Laki edellyttää selkeitä tietosuojailmoituksia ja tietosuojavaikutusten arviointia korkean riskin käsittelytoimista . Kuluttajille myönnetään myös vahvat oikeudet, kuten: B. oikeus saada tietoja, korjata ja poistaa tietojasi sekä oikeus vastustaa tietojen siirtoa ja kohdennettua mainontaa. Erityisesti TDPSA määrää anonymisoitujen ja pseudonyymien tietojen käsittelyä koskevia tiukkoja ohjeita sen varmistamiseksi, että myös tietoja, jotka eivät ole suoraan tunnistettavissa, käsitellään huolellisesti. Texasin oikeusministeri on yksin vastuussa lain täytäntöönpanosta.

Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA) – voimaan 1.7.2024

OCDPA koskee yrityksiä, jotka toimivat Oregonissa tai harjoittavat liiketoimintaa Oregonin asukkaiden kanssa. Laki koskee myös voittoa tavoittelemattomia järjestöjä ja asettaa tiettyjä kynnysarvoja rekisterinpitäjille ja tietojen käsittelijöille. Siinä korostetaan kattavien tietosuojailmoitusten ja riskiarviointien tarvetta kuluttajien yksityisyyttä olennaisesti uhkaavien toimien osalta. OCDPA antaa kuluttajille oikeuden saada käsiinsä, korjata ja poistaa tietojaan sekä kieltäytyä henkilötietojen myynnistä ja kohdistetusta mainonnasta. Arkaluonteisten tietojen käsittelyyn tarvitaan nimenomainen suostumus . Lisäksi anonymisoidut tiedot on vapautettu tämän lain mukaisesta henkilötietojen suojasta. Täytäntöönpanosta vastaa Oregonin oikeusministeri, joka voi määrätä rikkomuksista siviilioikeudellisia seuraamuksia.

Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA) – Voimassa 1. lokakuuta 2024

MTCDPA koskee yrityksiä, jotka harjoittavat liiketoimintaa Montanan osavaltion asukkaiden kanssa tai harjoittavat liiketoimintaa Montanassa. MTCDPA asettaa kynnysarvot käsiteltyjen henkilötietojen määrän ja näiden tietojen myynnistä saatujen tulojen perusteella. Laki antaa kuluttajille oikeuden saada käsiinsä, muokata ja poistaa tietojaan sekä kieltäytyä tietojensa myynnistä tai käytöstä profilointiin ja kohdennettuun mainontaan. Rekisterinpitäjät ovat velvollisia rajoittamaan tietojen keräämistä, turvaamaan kerätyt tiedot varmistaen samalla tietosuojakäytäntöjensä läpinäkyvyyden. Tietojen käsittelijöiden tehtävänä on tukea rekisterinpitäjiä näiden vaatimusten täyttämisessä.

Jokainen näistä laeista pakottaa yritykset tarkistamaan ja mahdollisesti tarkistamaan nykyisiä tietosuojakäytäntöjään. Vastaavien määräaikojen lähestyessä consentmanager käyttäjät voivat käyttää kojelautaillaan milloin tahansa aktivoidakseen seuraavien lakien noudattamisen.

Rekisteröi verkkosivustosi nyt ja ole valmis, kun uudet tietosuojalait tulevat voimaan.


lisää kommentteja

EDPB opinion on pay or consent model
Oikein, Uusi

EDPB :n äskettäinen päätös ”Suostumus tai maksa” -malleista verkkoalustoille

Alankomaiden, Norjan ja Saksan (Hamburgin) sääntelyviranomaiset ovat pyytäneet Euroopan tietosuojaneuvostolta ( EDPB ) lausuntoa siitä, voivatko suuret verkkoalustat käyttää käyttäytymiseen perustuvassa mainonnassa ”suostumus tai maksa” -malleja pätevästi ja vapaaehtoisesti. käyttäjän suostumus. Taustalla oli Metan lokakuussa 2023 lanseeraama tilausmalli, jossa käyttäjillä on mahdollisuus joko maksaa kuukausimaksua Metan palvelujen käytöstä ilman mainontaa tai käyttää palveluita ilmaiseksi ja […]
Kenraali, Uusi

consentmanager Tool Spotlight: Integrointivaihtoehdot CMP-hallintapaneelissa

Tämän kuun Tool Spotlightissa tarkastelemme tarkemmin integrointiominaisuuksia, jotka löytyvät consentmanager CMP-hallintapaneelista. Nämä ovat tulos consentmanager ja vastaavien työkalujen välisestä laajennetusta kehitystyöstä, mikä tarkoittaa, että voimme tarjota käyttäjillemme mahdollisuuden aktivoida integraatio yhdellä napsautuksella suoraan heidän CMP-hallintapaneelissaan. Uusimpia vaihtoehtoja ovat Google Consent Mode v2:n integrointi, Digital Services Actin uusi Transparency Layer -vaihtoehto ja muut integrointivaihtoehdot, kuten IAB […]