Uusi

Uutiskirje 2020/11


raportteja

Suuren kysynnän vuoksi olemme tässä kuussa keskittyneet raporttien parantamiseen. Mukavamman latausnäkymän lisäksi olemme jälleen laajentaneet raportoinnin laajuutta ja nyt myös kirjaamalla käyntejä, ohitettuja suostumustasoja, aktiivisia hyppyjä ja paljon muuta. Tämä antaa sinulle entistä kattavamman kuvan siitä, kuinka kävijät ovat vuorovaikutuksessa suostumuskerroksen kanssa.

Google Analytics ja eTracker

Olemme myös yksinkertaistaneet Googlen ja eTrackerin analyysityökalujen asennusta ja käsittelyä käyttäjille. Uusimman päivityksen myötä ConsentManager tukee nyt Googlen suostumustilaa ja eTrackerin suostumussignaalia. Työkaluja voidaan siis käyttää siten, että lasku suoritetaan, mutta evästeitä ei aseteta, jos suostumusta ei ole annettu.

Muutokset IAB:n TCF-käytäntöön

Kuten edellisessä uutiskirjeessä ilmoitettiin, IAB on muuttanut IAB TCF:ään osallistumisen ohjeita. Huomioi seuraavat muutokset:

  • Teema-asetuksissa näkyy nyt värikontrastiarvo määritettäessä hyväksymis-/hylkäämis-/asetukset-/tallennuspainikkeiden väriä. IAB edellyttää värikontrastin olevan vähintään 5:1 (etualalla vs. taustalla). Nykyisessä päivityksessä tämä kontrastiarvo on pakollinen. Alhaisempaa kontrastiarvoa käyttävät teemat menettävät IAB-yhteensopivuusasetuksen. Tarkista mallisi .
  • Nykyisen päivityksen myötä olemme poistaneet käytöstä mahdollisuuden muuttaa ensimmäisen tason tervetulotekstiä, jos IAB TCF on käytössä CMP:ssä. Asiakkaat, jotka haluavat muuttaa tekstiä, tarvitsevat suostumuksen hallinnan lisähyväksynnän. Tämä ei vaikuta olemassa oleviin teksteihin.

Lisää uusia ominaisuuksia ja muutoksia

  • AMP-sivujen parannuksia
  • Mahdollisuus tehdä logosta klikattava
  • Uusi suostumusalue aliverkkotunnuksille
  • Automaattisen eston parannukset
  • … ja paljon enemmän.

lisää kommentteja

EDPB opinion on pay or consent model
Oikein, Uusi

EDPB :n äskettäinen päätös ”Suostumus tai maksa” -malleista verkkoalustoille

Alankomaiden, Norjan ja Saksan (Hamburgin) sääntelyviranomaiset ovat pyytäneet Euroopan tietosuojaneuvostolta ( EDPB ) lausuntoa siitä, voivatko suuret verkkoalustat käyttää käyttäytymiseen perustuvassa mainonnassa ”suostumus tai maksa” -malleja pätevästi ja vapaaehtoisesti. käyttäjän suostumus. Taustalla oli Metan lokakuussa 2023 lanseeraama tilausmalli, jossa käyttäjillä on mahdollisuus joko maksaa kuukausimaksua Metan palvelujen käytöstä ilman mainontaa tai käyttää palveluita ilmaiseksi ja […]
New regulations US 2024
Oikein

Yhdysvaltain uudet tietosuojalait astuvat voimaan vuonna 2024: Päivitä Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset

Yhdysvalloissa uudet tietosuojalait tulevat voimaan vuoden 2024 toisella puoliskolla – Floridassa, Texasissa, Oregonissa ja Montanassa . Yritysten, jotka toimivat näissä osavaltioissa tai joilla on asiakkaita näissä osavaltioissa, on tarkistettava tietosuojakäytäntönsä varmistaakseen, että ne noudattavat uusia tietosuojalakeja. Helpottaaksemme tätä prosessia, tässä artikkelissa selitämme ensin, mistä hallintapaneelista löydät Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset lakeille, jotka ovat jo tulleet voimaan […]