Kenraali

Kuinka lisätä Matomo evästebanneriisi (3 vaiheessa)


Kuvakaappaus suostumusmanagerin CMP Dashboardista

Jos käytät Matomo-evästeitä verkkosivustollasi, saatat miettiä, kuinka voit integroida Matomo Analyticsin evästebanneriisi GDPR-vaatimusten mukaisesti. Edellisessä oppaassamme olemme jo selostaneet yksityiskohtaisesti, mitä Matomo Analytics tarkalleen ottaen on ja miten Matomo-evästeet toimivat suhteessa GDPR:ään. Ja tässä artikkelissa näytämme sinulle, kuinka voit integroida Matomon evästebanneriisi suostumusmanager-evästetyökalulla.

Vain kolmessa vaiheessa opastamme sinut läpi kaikki tarvittavat vaiheet Matomo-evästeiden turvalliseen käyttöön verkkosivustollasi.

Mikä on Matomo Analytics?

Matomo (aiemmin Piwik) on avoimen lähdekoodin analytiikkaohjelmisto, joka on joillekin käyttäjille GDPR-yhteensopiva vaihtoehto Google Analyticsille. Ohjelmisto on täysin varustettu PHP/MySQL:llä. Yksi Matomon päätehtävistä on käyttäjien vuorovaikutusten seuranta verkkosivuillasi, mobiilisovelluksissa ja ohjelmistosovelluksissa.

Seuraavassa kerrotaan, kuinka voit tehdä tämän suostumusmanagerin CMP:llä ja kuinka voit integroida sen evästebanneriisi.

Kuinka yhdistän Matomo Analyticsin evästebanneriini GDPR:n mukaisesti?

Vaihe 1: Lisää Matomo palveluntarjoajaluetteloosi

Ensin sinun on lisättävä Matomo palveluntarjoajaluetteloosi. Palveluntarjoaja on yritys tai työkalu, jota käytetään verkkosivustollasi ja joka joko asettaa evästeitä tai käsittelee käyttäjien henkilötietoja. Esimerkkejä tästä ovat Google Ads, Mailchimp ja Facebook.

Siirry suostumushallinnan hallintapaneelissa vasemman sivupalkin Palveluntarjoajat-välilehteen.

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista, jossa Toimittajat-painike on korostettuna

Napsauta sitten ”Lisää toimittaja” -vaihtoehtoa sivun oikeassa yläkulmassa (katso alla).

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista, jossa Lisää järjestelmätoimittaja -painike on korostettuna

Etsi sitten hakupalkista ”Matomo” ja napsauta luettelon oikealla puolella olevaa ”Lisää toimittaja luetteloon”.

Palaa nyt palveluntarjoajaluetteloon vierittämällä ylöspäin ja napsauttamalla ”Takaisin palveluntarjoajaluetteloon”.

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista, jossa Takaisin-painike on korostettuna

Ja ensimmäinen askel on tehty! Kuten alla näet, voit nyt löytää Matomon palveluntarjoajaluettelostasi.

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista

Vaihe 2: Mukauta palvelu käyttöösi ja oikeusperustasi mukaan

Nyt voit määrittää ja määritellä tämän työkalun tarkoituksen. Voit tehdä tämän napsauttamalla ”Tarkoitukset”-välilehteä kojelaudan vasemmalla puolella. Napsauta ”Käytä klassisia tarkoituksia”.

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista, jossa Käytä klassisia tarkoituksiin -painike on korostettuna

Melkein valmis! Listasi pitäisi nyt näyttää tältä:

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista

Palaa nyt palveluntarjoajaluetteloon ja valitse tämän palvelun tarkoitus. Voit valita ”Mittaus”.

kuvakaappaus suostumushallinnan hallintapaneelista, jossa Tarkoitus-painike on korostettuna

Vaihe 3: Valmistele komentosarjat edellistä estoa varten

Lopuksi määritämme komentosarjojen esieston. Tämä on yksinkertainen mukautus koodiisi. Noudata tässä näkyvää esimerkkiä → https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-matomopiwik

Tässä on kuvakaappaus esimerkistä alkuperäisestä koodista ja mukautetusta koodista sen jälkeen, kun olet muokannut edellisen lohkon koodia.

Onnittelut, onnistuit! Olet suorittanut asennuksen ja voit nyt olla varma, että Matomo Analyticsin käyttö verkkosivustollasi on lainmukaista.

Muita artikkeleita, joista saatat olla kiinnostunut:


lisää kommentteja

EDPB opinion on pay or consent model
Oikein, Uusi

EDPB :n äskettäinen päätös ”Suostumus tai maksa” -malleista verkkoalustoille

Alankomaiden, Norjan ja Saksan (Hamburgin) sääntelyviranomaiset ovat pyytäneet Euroopan tietosuojaneuvostolta ( EDPB ) lausuntoa siitä, voivatko suuret verkkoalustat käyttää käyttäytymiseen perustuvassa mainonnassa ”suostumus tai maksa” -malleja pätevästi ja vapaaehtoisesti. käyttäjän suostumus. Taustalla oli Metan lokakuussa 2023 lanseeraama tilausmalli, jossa käyttäjillä on mahdollisuus joko maksaa kuukausimaksua Metan palvelujen käytöstä ilman mainontaa tai käyttää palveluita ilmaiseksi ja […]
New regulations US 2024
Oikein

Yhdysvaltain uudet tietosuojalait astuvat voimaan vuonna 2024: Päivitä Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset

Yhdysvalloissa uudet tietosuojalait tulevat voimaan vuoden 2024 toisella puoliskolla – Floridassa, Texasissa, Oregonissa ja Montanassa . Yritysten, jotka toimivat näissä osavaltioissa tai joilla on asiakkaita näissä osavaltioissa, on tarkistettava tietosuojakäytäntönsä varmistaakseen, että ne noudattavat uusia tietosuojalakeja. Helpottaaksemme tätä prosessia, tässä artikkelissa selitämme ensin, mistä hallintapaneelista löydät Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset lakeille, jotka ovat jo tulleet voimaan […]