Videot

Webinaari: Käytä lopuksi GDPR-yhteensopivia evästebannereita


4.4.2023 järjestettiin yhdessä Bundesverband IT-Mittelstand eV:n (bitmi) kanssa webinaari aiheesta Käytä evästebannereita GDPR:n mukaisesti . sijasta.

Olemme käsitelleet muun muassa seuraavia aiheita:

johdatus osaksi

  • oikeusperustat GDPR-yhteensopivan evästebannerin käyttöönotolle sekä
  • sen sisällön ja graafisen suunnittelun vaatimukset.
  • Esimerkki evästebannerista (ensimmäinen kerros, toinen kerros, palveluntarjoajan tiedot)
  • Evästebannerin tarkistuslista

Linkki tarkistuslistojen lataamiseen:

https://www.consentmanager.de/checklist-download/

PDF webinaariin löytyy täältä ladattavaksi .

yleiskatsaus

Tässä webinaarissa keskustelemme GDPR-yhteensopivan evästebannerin lakisääteisistä perusvaatimuksista, joita esittelee tietosuojaasiantuntija, jolla on monen vuoden kokemus alalta. Mitä tulee vaatimustenmukaisuuteen, keskitietä ei ole: joko bannerisi on yhteensopiva tai ei. Tämän vuoksi verkkosivustojen omistajien tulisi ymmärtää lain perusvaatimukset (mutta usein unohdettu). Koska muilla saattaa olla erilaisia tulkintoja vaatimustenmukaisuudesta, haluaisimme käyttää tätä webinaaria selvyyden lisäämiseen.

Mitä tapahtuu, jos sääntöjä ei noudateta?
Pahimmassa tapauksessa sakkoja. Muutamasta sadasta eurosta useisiin miljooniin. Esimerkkejä ovat Carrefour, Amazon, Meta ja Google. Kaikissa tapauksissa sakot liittyvät siihen, miltä haluat evästebannerin näyttävän.

Kaikki palveluntarjoajat väittävät, että heidän työkalunsa on lain mukainen, mikä ei valitettavasti aina pidä paikkaansa. Siksi on tärkeää, että sinä verkkosivuston ylläpitäjänä hallitset, mitä evästebannerissasi tulee näkyä ja mitkä toiminnot on aktivoitava. Pienen avun vuoksi videon lopussa on tarkistuslista, joka varmistaa, että täytät perusvaatimukset. Aiheita sisällöstä graafiseen suunnitteluun käsitellään ja evästebannerin eri tasoja selitetään. Koska ensimmäinen taso (Welcome Level) on näkyvin, on tärkeää, että suostumus hankitaan lainmukaisella tavalla, kuten videossa tarkemmin selitetään. Toisella ja kolmannella tasolla käyttäjät voivat päivittää asetuksiaan tarkemmin, ja myös tässä on vaatimuksia, jotka käyttäjien tulee olla tietoisia.


lisää kommentteja

EDPB opinion on pay or consent model
Oikein, Uusi

EDPB :n äskettäinen päätös ”Suostumus tai maksa” -malleista verkkoalustoille

Alankomaiden, Norjan ja Saksan (Hamburgin) sääntelyviranomaiset ovat pyytäneet Euroopan tietosuojaneuvostolta ( EDPB ) lausuntoa siitä, voivatko suuret verkkoalustat käyttää käyttäytymiseen perustuvassa mainonnassa ”suostumus tai maksa” -malleja pätevästi ja vapaaehtoisesti. käyttäjän suostumus. Taustalla oli Metan lokakuussa 2023 lanseeraama tilausmalli, jossa käyttäjillä on mahdollisuus joko maksaa kuukausimaksua Metan palvelujen käytöstä ilman mainontaa tai käyttää palveluita ilmaiseksi ja […]
New regulations US 2024
Oikein

Yhdysvaltain uudet tietosuojalait astuvat voimaan vuonna 2024: Päivitä Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset

Yhdysvalloissa uudet tietosuojalait tulevat voimaan vuoden 2024 toisella puoliskolla – Floridassa, Texasissa, Oregonissa ja Montanassa . Yritysten, jotka toimivat näissä osavaltioissa tai joilla on asiakkaita näissä osavaltioissa, on tarkistettava tietosuojakäytäntönsä varmistaakseen, että ne noudattavat uusia tietosuojalakeja. Helpottaaksemme tätä prosessia, tässä artikkelissa selitämme ensin, mistä hallintapaneelista löydät Yhdysvaltoihin liittyvät tietosuoja-asetukset lakeille, jotka ovat jo tulleet voimaan […]