Videot

Webinaari: Käytä lopuksi GDPR-yhteensopivia evästebannereita


4.4.2023 järjestettiin yhdessä Bundesverband IT-Mittelstand eV:n (bitmi) kanssa webinaari aiheesta Käytä evästebannereita GDPR:n mukaisesti . sijasta.

Olemme käsitelleet muun muassa seuraavia aiheita:

johdatus osaksi

  • oikeusperustat GDPR-yhteensopivan evästebannerin käyttöönotolle sekä
  • sen sisällön ja graafisen suunnittelun vaatimukset.
  • Esimerkki evästebannerista (ensimmäinen kerros, toinen kerros, palveluntarjoajan tiedot)
  • Evästebannerin tarkistuslista

Linkki tarkistuslistojen lataamiseen:

https://www.consentmanager.de/checklist-download/

PDF webinaariin löytyy täältä ladattavaksi .

yleiskatsaus

Tässä webinaarissa keskustelemme GDPR-yhteensopivan evästebannerin lakisääteisistä perusvaatimuksista, joita esittelee tietosuojaasiantuntija, jolla on monen vuoden kokemus alalta. Mitä tulee vaatimustenmukaisuuteen, keskitietä ei ole: joko bannerisi on yhteensopiva tai ei. Tämän vuoksi verkkosivustojen omistajien tulisi ymmärtää lain perusvaatimukset (mutta usein unohdettu). Koska muilla saattaa olla erilaisia tulkintoja vaatimustenmukaisuudesta, haluaisimme käyttää tätä webinaaria selvyyden lisäämiseen.

Mitä tapahtuu, jos sääntöjä ei noudateta?
Pahimmassa tapauksessa sakkoja. Muutamasta sadasta eurosta useisiin miljooniin. Esimerkkejä ovat Carrefour, Amazon, Meta ja Google. Kaikissa tapauksissa sakot liittyvät siihen, miltä haluat evästebannerin näyttävän.

Kaikki palveluntarjoajat väittävät, että heidän työkalunsa on lain mukainen, mikä ei valitettavasti aina pidä paikkaansa. Siksi on tärkeää, että sinä verkkosivuston ylläpitäjänä hallitset, mitä evästebannerissasi tulee näkyä ja mitkä toiminnot on aktivoitava. Pienen avun vuoksi videon lopussa on tarkistuslista, joka varmistaa, että täytät perusvaatimukset. Aiheita sisällöstä graafiseen suunnitteluun käsitellään ja evästebannerin eri tasoja selitetään. Koska ensimmäinen taso (Welcome Level) on näkyvin, on tärkeää, että suostumus hankitaan lainmukaisella tavalla, kuten videossa tarkemmin selitetään. Toisella ja kolmannella tasolla käyttäjät voivat päivittää asetuksiaan tarkemmin, ja myös tässä on vaatimuksia, jotka käyttäjien tulee olla tietoisia.


lisää kommentteja

Uusi

Uutiskirje 12/2024

Uudet laajennukset moniin CMS- / kauppajärjestelmiin Viimeisimmän päivityksen myötä olemme uudistaneet eri CMS- ja kauppajärjestelmien laajennukset. Erityisesti pohdimme, kuinka voimme helpottaa asiakkaiden käyttöönottoa laajennuksiin: Esimerkiksi kooditunnusten manuaalisen kopioimisen sijaan voidaan jatkossa valita sopiva CMP ja asetukset suoraan laajennuksesta. Toiseksi laajensimme laajennusten valikoimaa. Evästebannerimme integrointiin tarkoitettujen lisäosien lisäksi tarjoamme nyt myös laajennuksia, jotka helpottavat muiden työkalujemme […]
Barrierefreiheit in Deutschland - consentmanager
Oikein

Digitaalinen saavutettavuus Saksassa: Web-sivustoja ja sovelluksia koskevat vaatimukset

Digitaalinen saavutettavuus on jo otettu käyttöön Saksassa sellaisilla asetuksilla kuin esteetön tietotekniikkaasetus 2.0 (BITV 2.0) ja vammaisten tasa-arvolaki (BGG). Ennen kaikkea liittovaltion viranomaiset velvoitettiin asettamaan verkkosivustonsa ja sovelluksensa kaikkien käyttäjien saataville. Äskettäin käyttöön otetun saavutettavuuden vahvistamista koskevan lain (BFSG) myötä kynnys on asetettu entistä korkeammalle. Euroopan saavutettavuuslain ( EAA ) seuraajana BFSG tuo nämä vaatimukset […]